Spaarpotje medische kosten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Spaarpotje medische kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:52

Ja dat was aan jou gericht ja. Ik vraag me alleen echt oprecht af waarom niet eigenlijk? Tis ook geen aanval ofzo hoor maar gewoon nieuwsgierig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 11:56

Omdat ik het niet nodig vind. Ze komen niet verder dan mijn tuin. Daar komt bij dat ik het 2 van de 4 niet wil aandoen om naar de DA te gaan. Ze vinden vreemden al dood en doodeng en naar de DA is gewoon dikke stress...als het niet nodig is gaan ze dus niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:58

A3a1 schreef:
secricible schreef:
Het moeilijke vind ik dat waar je vooraf je grens legt op dat moment ook ineens heel anders kan zijn. Onze grenzen zijn in deze situaties (jonge hond met hele zeldzame kanker en een hond met hele heftige onverklaarbare klachten die niet levensbedreigend waren, over beide loopt wel een topic hier ergens) wel heel erg verschoven. Met een oudere hond of duidelijker beeld zou ik ook nu nog steeds niet voor kiezen. We hebben gewoon de pech gehad met beide honden in een heel bizar zeldzaam circuit te zijn gekomen.

Nou, vroeger was ik altijd wat nuchterder, tot pup die zware HD kreeg, is maand gezond bij ons geweest.
Heb hem laten opereren .... 2100 euro armer, alles bij elkaar, veel verdriet om pup, die echt ook andere heup ging kreupelen.
Operatie die maakte dat pup niet meer pup kun zijn, rand bot heupkom schaafde soms langs beenbot...

Vanaf dat moment ben ik weer nuchter geworden, ik sleep ze er wel doorheen, ook al souperen ze gelijk op. Maar ik moet wel het gevoel hebben dat er een basis is, dat ze zelf kunnen leven ( wat een wazige term ), er komt een moment en dan zeg ik: nu moet je het zelf doen, dan is de balans zoek.
( vast ook wazig ) maar mijn hond snapt precies wat ik bedoel.

En terecht hoor, in het verhaal wat jij noemt snap ik dat. Maar daar is bij ons geen sprake van. Onze hond had voor De OK veel pijn, de dag na de OK ook nog ellende, maar sindsdien is hij ontzettend happy en heeft geen dag geleden onder alle onderzoeken die wij hem aandoen. Zoals gezegd, chemo doet hem niks en meer ellende dan misschien een ontstokem oogje (zou kunnen zijn door minder weerstand, maar kan ook gewoon pech zijn) heeft hij niet gevoeld. Daarentegen hebben we van andere medicatie die heel veel impact op ons leven zou hebben en de hond niet zou kunnen genezen direct gezegd dat we die grens niet over wilde. Dus ik blijf wel realistisch dat we niet kostte wat kost behandelen. Vooraf zeiden we ook dat we geen chemo wilden geven, maar toen de getallen op tafel kwamen tov het leed dat hij er (niet) van zou hebben ben ik daar van terug gekomen.

Onze andere hond had vreemde neurologische aanvallen en werd eigenlijk eerst verdacht van een ontsteking in de rug en toen het dat niet was verdacht van een hersentumor. Vreemde was dat de aanvallen clustergewijs kwamen maar totaal niet op epilepsie leken. Enige behandelmogelijkheid was dus de hersentumor uitsluiten en daarom hebben we toen toch voor een MRI gekozen. Toch een zeer onbekende en zeldzame vorm van epilepsie, mogelijk zelfs hormoongestuurd. Ze is nu weer een half jaar aanvalvrij met medicatie. Zonder MRI hadden we haar in laten slapen voor een hersentumor.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:20

Geen apart potje voor de dieren, maar wel een algemene spaarpot. Als de da kosten te hoog worden dan haal ik het daar uit, dan vul ik die in de maanden erna weer bij.