Help, mijn hond eet alles op.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Help, mijn hond eet alles op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:40

hehe,herkenbaar,onze duitse dog eet zo van het aanracht,die moet er zelfs niet opspringen.

hier allemaal 'dieven'(doen gelukkig niets open),dus als alles weg zit,pikken ze ook niets.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:54

Ohnee.. iets rastypisch dus :P Hij hoeft ook niet te springen maar met je poten op het aanrecht is altijd leuker dan je kop..... top!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:20

Labrador kruising van mijn zusje eet ook alles.
Jat ook de antibioticazalf van de aanrecht en eet het op.
Hond zit daar in de bench als er niemand beneden is.

Golden retriever van een paar huizen verder sprong steeds tegen de aanrecht op.
Eigenaren hebben sambal op de aanrechtrand gesmeerd.
Hond komt niet meer bij de aanrecht.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:26

TS.... Het belangrijkste is nu om ervoor te zorgen dat de hond geen zelfbeloning meer heeft. Dus echt ervoor zorgen dat er niks meer te halen valt. Want waarom zou hij anders zijn gedrag gaan veranderen?

Je kan ook gelijk beginnen met het aanleren van het op commando dingen op laten eten. Je kan daarmee beginnen met bijvoorbeeld het voeren. Hij mag pas gaan eten als jij het commando zegt.
Via internet valt dit helaas niet te doen. Elke hond is weer anders en elke situatie is weer anders. Ik kan je wel vertellen hoe je het aan kan pakken, maar het kan zijn dat dat voor jouw hond juist weer totaal niet werkt. Hiervoor kan je naar een hondenschool gaan en je probleem uitleggen. Of contact opnemen met een gedragsdeskundige die samen met jou en je hond aan de slag wilt gaan.

Ik kan je wel vertellen dat ik het een heel belangrijk iets vind. Ze zullen nooit gebakken spons of andere dingen van de straat eten.
Ooit hebben ze bij ons allerlei bedorven zooiover het hek gegooid. Mijn honden hebben hier niet van gegeten.
Ik leer mijn honden dit aan i.v.m. dat ze voor mij moeten waken. En een hond die bij het eerste stukje worst al omgekocht is, is geen goede waakhond.
Zo pakken mijn honden ook echt niks van vreemde aan.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 21-02-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:26

Hier geen hond, maar een kat die alles open breekt om maar te eten :7
In mijn vorige huis had ik een kinderslot op de koelkast gezet en de klinken omhoog van de deuren.
Hier zetten we de kat uit voorzorg in de woonkamer (hij wilt perse daar zijn blijkbaar). Voor de koelkast staat nu een zware houten stoel met een krat vol oud papier erop. Anders duwt hij de stoel zo aan de kant om erbij te raken :roll: Het is totaal niet praktisch, maar onze keuken is groot genoeg om er omheen te kunnen lopen gelukkig.

Verder ALLES opruimen. En de prullenbak buiten zetten bijv.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:27

Buiten gedrag om: kan hij last van zijn maag hebben? Dan zie je ook vaak pica. Maag/darm problemen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:00

luuntje schreef:
Labrador kruising van mijn zusje eet ook alles.
Jat ook de antibioticazalf van de aanrecht en eet het op.
Hond zit daar in de bench als er niemand beneden is.

Herkenbaar. Zelfs al keer ibuprofen opgegeten. Toen maar even na de da om te laten braken. Was niets van weer te vinden.

Hier ruimen we alkes op bench lukt niet ze blaft de hele buurt bij elkaar. En nee vol houden helot niet. Snachts al keer geprobeerd mevrouw heeft bij haar vorige eigenaren geleerd dat ze op bed mag slapen snachts. Dit wouden we er graag af hebben. Ze heeft van 11 uur savonds tot 3 uur snachts lopen blaffen. Toen hebben wij het maar opgegeven (de buren vonden het niet zo leuk dus maar niet weer geprobeerd)