Jas tegen de jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Jas tegen de jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 06:32

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:27

Vries je je zak brokken direct na aankoop in en haal je er dan voor maximaal een week per keer uit (liefst zelfs per dag)? Dit is de methode of de hoeveelheid meelmijten zo beperkt mogelijk te houden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:43

Ik ken iemand die van sweater stof jasjes op maat maakt. Ze heeft zelf een Franse bulldog met huidproblemen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 10:18

@annetteflame, dat is ook nog een optie. Zal eens bij de dierenarts vragen of hij ook als allergeen jasje kan dienen.

@jillaroo, hè die heeft ook meer dan genoeg retailers in Nederland, dat is handig om eens te kijken! Kan ik ook meteen m'n vragen kwijt over die jasjes.

@mizora, nog ooit van gehoord! Worden die brokken dan niet heel papperig?

@klasien, sweater lijkt mij teveel deeltjes van overal en nergens mee te nemen. Of zie ik dat verkeerd?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:00

Maar die blijven aan de buitenkant hangen toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt.
ik had een paard met pollen allergie, pollen laten zich alleen door plastic tegenhouden. Maar om nou je hond in plastic in te pakken...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:57

In principe niet. Wel zo luchtdicht mogelijk afsluiten uiteraard.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:05

Bij die van mij was het gelukkig tijdelijk, die had irritatie bij het trimmen opgelopen en werd ook echt kaal en heel vurig. Overigens heb ik dat shirtje ook gebruikt toen één van de anderen een plek op haar rug had die haar zusje continu bleef schoonlikken. Het geeft rust om tijdelijk iets aan te trekken en daarmee kun je wel iets doorbreken.

Het punt bij allergie is niet alleen het ergens allergisch voor zijn maar de jeuk en het likken/bijten/krabben doorbreken zodat er wat rust komt. Ik hoop dat je een oplossing vindt wat het is echt heel sneu!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 18:57

Thanks voor alle tips en trkcks die ik ook via pb heb gehad.

We gaan een jasje voor haar bestellen en ben momenteel nog opzoek naar een homeopaat.

Goede nieuws, we zijn er achter gekomen waarom ze weer zoveel jeuk heeft. We waren het helemaal vergeten (zo stom, dacht er aan omdat ze ook ineens een vies oog had). Maar onlangs is ze weer geënt en daar van gaat hun weerstand toch best een stukje naar beneden.
Bij haar uit dit zich mede in jeuk helaas..

Goede nieuws is dat het hopelijk nog een weekje nodig heeft om weer helemaal rustig te worden!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:05

Waarom laat je ze dan niet titteren Kelly?Vaccineren op maat is juist voor dit soort honden veel beter.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:08

beatje schreef:
Waarom laat je ze dan niet titteren Kelly?Vaccineren op maat is juist voor dit soort honden veel beter.

Sorry, maar wat?
Nog nooit van gehoord...
Ik geef gewoon wat ze jaarlijks moet krijgen om ook naar de honden uitlaat etc te kunnen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:17

Dat kan met titeren ook,word gewoon afgetekend in je boekje . https://www.dierinbalans.be/vaccineren- ... accicheck/ dit is een belgische site maar in nederland kan je veel info bij https://dierbewust.nl/jaarlijks-inenten ... n-de-hond/ Mijn hond is nu 10 maanden is oevallig jong gecheckt omdat de rest ook gedaan werd maar hoeft bv niet eerder dan over 3 jaar op nieuw gecontroleerd te worden.Terwijl er volgens het gewone vaccinatie schema met een jaar er weer een spuit in zou gaan. Zeker als je een hond met allergie hebt is het interessant om je te verdiepen in het toedien van bv de lepto of het geven van bravecto wat allemaal het immuunsysteem van je hond aan kan tasten.