Weer meer hondenpoep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:16

Gypsy schreef:
cinniz, als ik er achter kom waar ze wonen dan barricadeer ik hun deur met een kruiwagen paardenpoep.
Da's al tijden een fantasie van me haha.

Orange is the new black gekeken?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:17

Simbaa schreef:
Hier in de stad valt het wel mee, op gras laten mensen het liggen, maar de stoep is altijd wel ok.
Schaamde me vandaag wel dood. Mijn hond heeft hele erge diarree en daarvoor ging ik naar de da. Je raadt het al, onderweg vol op de stoep gepoept en dat was haast niet op te ruimen.
Natuurlijk wel mijn best gedaan!

Had dat een tijdje geleden, was zo waterig dat er niks meer aan te doen was.
Ben een winkel ingegaan en heb gevraagd of zij een emmer water voor me hadden.
Hele lieve vrouw, die zei: ga maar naar huis met uw hond, die stond er erg zielig bij. Ik gooi er zo een emmer water over.

Verder is het mij idd ook opgevallen, gek dat dat kennelijk landelijk is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:19

Maartje1990 schreef:
Gypsy schreef:
cinniz, als ik er achter kom waar ze wonen dan barricadeer ik hun deur met een kruiwagen paardenpoep.

Orange is the new black gekeken?

Nee? :P Helemaal zelf verzonnen. 8-)

Of gewoon een paar kruiwagens mest verdelen over het grasveldje onder mijn balkon. Zelf ruik ik dat niet, en de meeste mensen vind het niet grappig als hun hond het probeert te eten dus die zullen dat veldje dan wel mijden.

Maar ik ben bang dat ik op die manier ruzie krijg met mensen haha.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:21

Wel zeker weten dan hè!

Ik ben ooit eens teruggeroepen met mijn stafford, want die zou voor een deur hebben gepoept. Mijn hond was het niet en dat heb ik uitgelegd, maar toch de drol opgeruimd voor de bewoner.

Een paar weken later spreekt ze me weer aan...met excuses, want het was weer gebeurd, maar nu had ze 'de dader' gezien en ik was dat dus niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:23

Maartje1990 schreef:
Ik kwam laatst mensenpoep tegen bij de bushalte..... gatsiedarrie! (Papier waarmee geveegd was lag er bij.... honden heb ik daardoor uitgeSloten :+)

Ik denk dat het gewoon de mensen zijn die geen fatsoen meer in hun donder hebben.

Hier in de buurt ook,van hondepoep geen last die doen het in de bosjes,maar mensen poep :r ect ze scheiten overal bij het hek van mijn wei in onze prive weg naar stal,waar vervolgens mijn honden het opvreten.
Was vanmiddag met een vriendin met de honden naar het bos,ja hoor weer een smakelijke ontdekking .Ik kan je verzekeren dat het schoon maken tien x erger is als hondepoep onder een kinderschoen uithalen.

Ik heb trouwens altijd een zakje met een rolletje hondepoep zakjes aan mijn riem hangen ,dat is hier verplicht in de gemeente,je kan al een boete krijgen als je het rolletje niet tonen kan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:23

Nee, maar daarin kwam de dog poo in a bag prank in voor. Hondenpoep in een papieren zak.... voor de deur zetten..... aansteken en aanbellen.... :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:24

Maartje1990 schreef:
Nee, maar daarin kwam de dog poo in a bag prank in voor. Hondenpoep in een papieren zak.... voor de deur zetten..... aansteken en aanbellen.... :+

Oh da's leuk! Hhhhhmmm ik kan aan papieren zakken ter grote van een vuilniszak komen. En dan paardenpoep erin. *\o/*

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:26

Ik zat er van de week ook op te letten hier in de wijk, gewoon midden op de stoep! En dan niet zo een beetje....
Wij ruimen het altijd netjes op, of wat ik hier eerder las, als het helemaal in de bosjes is niet. :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:26

Wij ruimen ook altijd op als ze binnen de bebouwde kom poepen. Echter soms gewoon moeilijk de juiste drol op te rapen omdar er dan zoveel ligt. Soms zin om grote paarden poeoschep mee te nemen. Deze vol te duwen en dan s nachts voor voordeur leggen bij mensen waarvan ik weet dat ze nooit ruimen.

Hier een groot veld waar honden uitgelaten worden en kinderen spelen. Ik weet van 2 gezinnen waarvan de kinderen ook op dat veld spelen dat ze de poep van hun honden niet opruimen. Ik kan dat totaal niet snappen!!

Overigens loop ik in het donker met hoofdlamp en zaklamp en de honden die los zijn (5) met lichtgevende halsbanden.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:42

beatje schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik kwam laatst mensenpoep tegen bij de bushalte..... gatsiedarrie! (Papier waarmee geveegd was lag er bij.... honden heb ik daardoor uitgeSloten :+)

Ik denk dat het gewoon de mensen zijn die geen fatsoen meer in hun donder hebben.

Hier in de buurt ook,van hondepoep geen last die doen het in de bosjes,maar mensen poep :r ect ze scheiten overal bij het hek van mijn wei in onze prive weg naar stal,waar vervolgens mijn honden het opvreten.
Was vanmiddag met een vriendin met de honden naar het bos,ja hoor weer een smakelijke ontdekking .Ik kan je verzekeren dat het schoon maken tien x erger is als hondepoep onder een kinderschoen uithalen.

Ik heb trouwens altijd een zakje met een rolletje hondepoep zakjes aan mijn riem hangen ,dat is hier verplicht in de gemeente,je kan al een boete krijgen als je het rolletje niet tonen kan.

Ohh bah dat lijkt ook wel erger te worden, mensen die overal letterlijk schijt aan hebben.
Bij ons in het bos ligt het ook regelmatig, met papier ernaast, dus met voorbedachte rade.

En welke hond rolt daar nou toch zo graag in? Juist, de mijne.. :r

beatje

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:13

Ja KayCikwoon op de buiten en sinds onze straat is opgenomen in de landelije fietsroute's is het dramatisch wat mensen achterlaten,niet alleen hun stront maar ook vooral wielrenners dan, blikjes energie drank ,fietsbanden ??? Eén kant van mijn wei is nu een fiets-wandelpad en dan gooi je je hele zooi gewoon over het hek de wei in.
Ik denk dat het niet alleen hondestront is wat mensen niet opruimen,maar over het algemeen maar alles weg kwakken.Ik kreeg laatst op de snelweg een bananenschil op mijn voorruit,een vrachtwagen chauffeur moest zijn afval kwijt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:31

Het is zo dat veel gemeentes de poepzakjes hebben weggepakt. Mensen namen ze in grote getalen mee naar huis voor te gebruiken voor boterhammen en diepvrieszakjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:40

Maar het is toch een kleine moeite om zo'n tasje met een rol aan je lijn te hangen?Ik heb overal poepzakjes een rol in de auto 1 in mijn jaszak, en in het tasje aan 2 van mijn lijnen,zodat als ik in groepen wandel altijd een groep met een rol aan de lijn bij heb.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:00

Gypsy schreef:

Haha dat is ook een goeie.
Mijn idee was dat ie lekker uit elkaar splast als ie binnen op de grond valt ~~}>
Zijn nml nooit harde drollen maar die frolic drollen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:03

Zoontje kwam vorige week drie keer met poep onder z'n schoenen thuis. Ik ook een keer.

Echt walgelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:47

beatje schreef:
Maar het is toch een kleine moeite om zo'n tasje met een rol aan je lijn te hangen?Ik heb overal poepzakjes een rol in de auto 1 in mijn jaszak, en in het tasje aan 2 van mijn lijnen,zodat als ik in groepen wandel altijd een groep met een rol aan de lijn bij heb.

Dat kan, maar lang niet iedereen denkt zo.

Ik ben ze ook wel eens vergeten, maar nou poepen die van mij over het algemeen op plekken waar geen opruimplicht is. Mocht het wel gebeuren ik heb helemaal niks waarmee ik het kan opruimen dan bel ik even ergens aan en vraag om iets van een zakje of keukenrol. Is me toe nu toe één keer gebeurt.

Overigens was er één vrouw die haar hond bij ons voren op de stoep liet poepen, keer op keer, ze bukte zich alleen als iemand keek. Ik heb de poep opgeraapt bent haar gevolgd en heb het zakje door haar brievenbus geduwd. Is niet meer gebeurt sindsdien.

Als ik iemand zie waarvan de hond poept op een plek waar je het hoort opruimen en het niet doet, spreek ik diegene daarop aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:55

beatje schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik zou dit eventueel melden bij politie. Vaak zijn dit junks die dat doen en dan is het feit dat je hond het opeet echt levensgevaarlijk want die kan daar een overdosering van krijgen. Zeker als het vaker gebeurt.

Ik heb jaren in de stad gewoond, daar moest je inderdaad zakjes bij hebben, maar iedereen had de zakjes wel bij maar liet het liggen. Nu woon ik in een dorp met een grote uitlaatstrook waar je niet hoeft op te ruimen. Eens in de paar weken komt er een wagen langs die alle zooi opzuigt, echt heel goed geregeld. Verder heb ik wel altijd een zakje aan de riem hangen, mochten ze een keer op de verkeerde plek poepen dan kan ik het iig weghalen. Maar ik heb geen hele rol meer aan het tuig hangen, dat had ik in het verleden wel (voor de zekerheid, en fatsoenlijke kartonnen zakjes bij zodat ik ze eventueel in de bosjes kon gooien als er geen prullenbakken waren :+ )

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:56

Vorige week liep ik over de stoep en zag ook ik dat er in eens weer veel meer hondenpoep ligt als normaal. Door de sneeuw kan het niet komen, want zoveel lag er niet bij ons. Het is ook vreselijk irritant als je 's avonds over de stoep loopt, want dan zie je de hondenpoep niet liggen en ga je erin staan omdat het gewoon midden op de stoep ligt :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:35

Woon buitenaf dus weet niet hoe het er binnen de bebouwde kom aan toe gaat. Mijn zus hoor ik wel klagen, die buren laten de honden ook overal scheiten en als ik daar kom let ik altijd goed op waar ik loop. Ik heb thuis inderdaad zo'n drollenschepper waar je normaal de poep mee uit de rijbak haalt staan. Hiermee loop ik het erf af om onze eigen hondenpoep op te ruimen, ze hebben helaas geen vaste plek waar ze gaan zitten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:34

Wat ik mij dan af vraag is hoe komt het dat het de afgelopen weken erger lijkt te zijn dan normaal, want ik zie toch meerdere reacties voorbij komen daarover. Is dit een tijd van het jaar dat puppies uit het nest wegmogen? Misschien zeg ik wel wat heel doms hoor maar ik weet heel weinig van honden. Het verhaal van de sneeuw lijkt mij ook geloofwaardig maar de extra hoeveelheid kak begon hier al zo'n 1 a 2 weken voordat die sneeuw viel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:44

Hier ook. Em volgens mij zoals al eerder genoemd is, het is vroeg donker en laat licht
Niemand op straat dus niemand ziet dat je het laat liggen
's zomers veel meer mensen op straat
Alhoewel wij in de zomer ook wel eens een periode hebben gehad dat het niet opgeruimd werd
Juist in de periode dat wij net een pup hadden en dus vaa 's nachts nog op slippertjes op het veld liepen :r

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:51

Wat ik hier in de buurt merk is dat een hoop hondenbaasjes het niet opruimen omdat ze ontevreden zijn over hoeveel hondenbelasting ze betalen en ontevreden zijn over de katten die vervolgens in de tuin poepen.

Zelf kan ik me wel in deze irritaties vinden, er lopen bij ons ook elke keer katten in de tuin. Maar ik ruim wel de mini drolletjes van mijn pup op. Een vrouw in de straat laat de vlaaien van haar gigantische hond zo op de stoep liggen en dat vind ik toch zo asociaal. Poept je hond netjes in de bosjes of in de goot dan zul je mij niet horen, maar gewoon midden op de stoep op de looproute naar de basisschool :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:36

xMaxxiee schreef:
Wat ik hier in de buurt merk is dat een hoop hondenbaasjes het niet opruimen omdat ze ontevreden zijn over hoeveel hondenbelasting ze betalen en ontevreden zijn over de katten die vervolgens in de tuin poepen.

Zelf kan ik me wel in deze irritaties vinden, er lopen bij ons ook elke keer katten in de tuin. Maar ik ruim wel de mini drolletjes van mijn pup op. Een vrouw in de straat laat de vlaaien van haar gigantische hond zo op de stoep liggen en dat vind ik toch zo asociaal. Poept je hond netjes in de bosjes of in de goot dan zul je mij niet horen, maar gewoon midden op de stoep op de looproute naar de basisschool :')

Ik kan me daar zeker in vinden!
Betaal een hoop geld en de gehele ring is bij onze wijk zonder opruim plicht en de veldjes liggen overvol en er wordt amper opgeruimd door de gemeente maar toch als die van mij een keer iets op de stoep doen ruim ik t op!

En die katten ja dat heb ik afgelopen zomer gehad tot ik t zat was en de weide klok op netstroom er tijdelijk op heb gezet ~~}>

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:02

Er wordt hier ook niks opgeruimd, en wij betalen ruim 100 euro per jaar. Zelfs de bossen of wandelpaden worden niet onderhouden. Dan snap ik gewoon niet waar mijn geld heen gaat.

Nu wij weer een hond hebben blijven de katten braaf weg :Y) maar daarvoor regelmatig drollen in De tuin gehad. Ik vind dat ze dat wel wat meer gelijk mogen trekken. Maar goed haha

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:12

Denk dat t voor katten(degene die in jou tuin lopen) haast niet na te trekken is of ze belasting zouden betalen.
En voor de binnen katten zou t ook weer niet eerlijk zijn want die kom immers niet buiten.