burenruzie door kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:12

Shanna schreef:
Ik dacht dat je zou vragen of iemand je buurvrouw wilde hebben.. :')
Maar is de kat binnen houden geen optie?

hahaha ik ook ene wel een super oplossing......

@ts

Geef haar een andere kat kado... is tenslotte nu Valentine....

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:18

Ik moet eigenlijk best lachen om dit topic :')
In de titel staat wil iemand haar hebben?
*Leest het hele verhaal *
Conclusie: Ja de buurvrouw _O-

Sorry kon het even niet laten
Kan me wel voorstellen dat het allemaal een beetje frustratie opwekt ook dat buuf zegt dat je niet goed voor je dier bent ofzo het is gewoon ongepast en heel kwetsend eigenlijk..

Als ik zo de reacties lees is die optie met dat traceer ding je enige keuze.. De kat weg doen zou ik niet doen krijg je spijt van joh

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:18

Wat maakt een gps ding uit? Dan weet je dat ze daar zit, en dan? Dat veranderd de situatie toch niet?

Waarom maak je niet een mooie advertentie op marktplaats of facebook met duidelijke foto's en omschrijving van de kat, en dat je een nieuw baasje zoekt? Lijkt me nuttiger dan een post op dit forum.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:21

Er is een nieuw systeem wat je kun bevestigen op de (eventuele) schutting. Dit is een lange lat die rond draait, als je kat hier tegen aan springt rolt het latje, dus de kat kan er niet overheen komen omdat het geen houvast heeft. Misschien is dat nog een optie om te proberen.... Je neemt haar vrijheid niet af, maar ze kan de tuin ook niet uit.

StalNollie

Re: burenruzie door kat, wil iemand haar hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:23

je kan ook als je algemeen nummer belt het verhaal uitleggen en vragen om een andere agent ( dat kan en mag ook, of je gaat even langs het bureau om het uit te leggen)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:33

Als ik het verhaal goed lees heeft je kat een fijn leven.... Hij krijgt aandacht bij jou en bij de buurvrouw. Ik snap dat die buurvrouw een doorn in het oog is voor je omdat ze zich met jouw kat bemoeit...

Maar..... Wat is nu het beste voor de kat?? Als ze naar het asiel gebracht wordt is de kans natuurlijk aanwezig dat ze niet meer herplaatst wordt en ontzettend lang is een stressvolle situatie moet leven.....

Ik zou zelf ook geirriteerd zijn hoor door deze situatie maar ik denk dat je iets verder moet denken.... Of je moet een super tehuis voor haar kunnen vinden.

Jackie82

Re: burenruzie door kat, wil iemand haar hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:38

Ik zou toch proberen de kat binnen te houden, tuin afzetten enz.
En anders met iemand naar de vrouw toe, en haar uitleggen dat het JOU kat is, en dat zij het dier niet mag voeren/ mee naar binnen mag nemen.
Het is ten slotte andermans dier, dus dan is het diefstal?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:09

Vind het een beetje een vaag verhaal.
Zeker omdat je je pas gisteren hebt aangemeld op bokt?
Je krijgt diverse tips, maar niets kan of mag niet.
Zo kom je nooit tot een oplossing, maar misschien wil je dat ook niet.

Lessa_NL

Re: burenruzie door kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 03:04

het is ook een vaag verhaal, ik had ook nooit verwacht dat een mens zo naar kon doen.

ik probeer al best lang bij kattenforums aan te melden maar dat lukt niet. ik krijg de activeringscode niet op mijn mail.

ik had gister ook een dip omdat het huis weer niet verkocht scheen te worden, maar vandaag hebben we het verkocht onder voorbehoud, dus nu duimen dat ze de financiering rond krijgen,

dan zijn we van het gezeur of en vertrekken we uit de randstad naar drenthe.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:45

We hebben ook wel eens vaker katten in het asiel gekregen vanwege burenruzie.
We plaatsen ze dan niet in dezelfde woonwijk terug, je kan ook altijd aan het asiel de naam van de vrouw doorgeven natuurlijk. Daar wordt wel rekening mee gehouden hoor ;-)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:50

De kat zou een geweldig leven kunnen krijgen bij de buurvrouw, maar ts wil dat niet omdat ze haar niet mag...Wie is nou het probleem?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:52

Heb niet alles gelezen, maar is je kat ook gechipt? Want als ze hem dan in huis heeft, kan je politie bellen... want de kat staat op jou naam.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:52

Citaat:
het werd zelfs zo erg dat ze haar opsloot in de berging (zonder kattenbak) en dan naar haar werk ging en ik er dan niet bij kon.

Waar haal jij hier de gedachte 'geweldig leven' uit precies?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:54

Foundtheone schreef:
Er is een nieuw systeem wat je kun bevestigen op de (eventuele) schutting. Dit is een lange lat die rond draait, als je kat hier tegen aan springt rolt het latje, dus de kat kan er niet overheen komen omdat het geen houvast heeft. Misschien is dat nog een optie om te proberen.... Je neemt haar vrijheid niet af, maar ze kan de tuin ook niet uit.

:j Heb ik gezien! Geniaal en een simpele oplossing, lijkt mij.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:54

Billy schreef:
De kat zou een geweldig leven kunnen krijgen bij de buurvrouw, maar ts wil dat niet omdat ze haar niet mag...Wie is nou het probleem?

Dus als ik jouw paard in mijn weiland zet omdat ik vind dat ie bij mij een beter leven heeft, vind jij dat prima? _O-

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:57

Billy schreef:

nou ik zou jou ook niet mogen als jij spontaan mijn beestjes op pakt en bij jou zet omdat je ze leuk vindt :')

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:58

Billy schreef:

TS is overdag de hele dag thuis, de buurvrouw niet, terwijl buurvrouw blijkbaar claimt dat de kat bij TS "te weinig aandacht" krijg en "alleen maar binnen" zit. Als de kat bij buurvrouw woont is de kat echter wél de hele dag alleen, én "alleen maar binnen" want buurvrouw houdt de kat blijkbaar binnen als zij naar het werk gaat. Tja, nu is "geweldig leven" natuurlijk subjectief, maar in je eentje de hele dag binnenzitten en roepen omdat je naar buiten wil/aandacht wil terwijl dat niet kan lijkt me niet echt "geweldig" (TS beschrijft dat de kat dus letterlijk schreeuwt om aandacht als ze bij de buurvrouw in de schuur zit opgesloten en TS er niet bij kan).

TS, ik zou niet zomaar je kat "opgeven" omdat je buurvrouw de kat inpikt. Ik zou elke keer toch de politie of wijkagent bellen, élke keer, en ook eens een gesprek aanvragen met wijkagent en buurvrouw waarin je uitlegt hoe vervelend je dit vindt en dat je het niet gaat accepteren. Een kat weg moeten doen omdat een ander hem steelt is van de zotte, ik zou me heel kwaad maken in deze situatie en het gewoon niet pikken. Als je het durft zou ik ook gewoon langs gaan en verhaal halen, desnoods met iemand erbij als steun, waarbij je ook uitlegt dat je dit absoluut niet meer gaat pikken en vanaf nu elke keer de politie gaat bellen als zij de kat heeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:01

De oplossing is heel simpel, elke keer weer in die katten topics.

Je houd je eigen huisdier bij, zoals een ander ook zijn paard niet op straat mietert of zijn hond bij de buren laat lopen.
En dan heb je geen last van buren die klagen dat de kat vogels vangt, je hebt geen overreden kat en ook geen kat die gevangen wordt door een buurvrouw.
Soms is het leven zo simpel :P }>

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:12

Billy schreef:
\

Billy heeft zooo gelijk. Welke kat zou er nu niet gelukkig worden van eenzame opsluiting in een berging :j 8-)

TS:, er zit echt maar 1 ding op en dat is poes binnenhouden tot jullie zijn verhuisd. En dat zou ik helemaal doen als buurvrouw erachter komt dat jullie gaan verhuizen, dan krijg je het beestje waarschijnlijk helemaal niet meer terug!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:18

bruintje123 schreef:
De oplossing is heel simpel, elke keer weer in die katten topics.

Je houd je eigen huisdier bij, zoals een ander ook zijn paard niet op straat mietert of zijn hond bij de buren laat lopen.
En dan heb je geen last van buren die klagen dat de kat vogels vangt, je hebt geen overreden kat en ook geen kat die gevangen wordt door een buurvrouw.
Soms is het leven zo simpel :P }>

Idd, maar gelukkig is er nu plots wel een oplossing.
Ze gaan verhuizen naar Drenthe.
Kan de kat daar naar buiten en door de plaatselijke jager deze winter worden doodgeschoten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:43

Zo lost het probleem zichzelf op.
Dat de kat opgesloten werd was ben ik bang onderdeel van een machtsspelletje tussen ts en buuv.....en het is ts haar idee over de ruimte, denk niet dat buuv haar binnen heeft gelaten om te kijken... ook dit verhaal komt maar van 1 kant he