Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knaardierenpension

Ja
8 (15%)
Nee
45 (84%)

Totaal aantal stemmen: 53

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:46

Pearls14 schreef:
Vjestagirl schreef:
Nee dat is waar. Maar als jij een professionele opvang begint ga ik er wel vanuit dat jij in kan schatten of mijn cavia een keer niest of proest omdat ze net hooi heeft gehad waar nog wat stof in zit, of dat ze dat doet omdat ze een longontsteking heeft. Ik verwacht dat je het herkent als ze lusteloos is en in kan schatten of dat is omdat de nieuwe omgeving misschien wat eng is, of dat ze dat doet omdat ze ziek is.

Jij wordt verantwoordelijk voor andermans huisdier, voor andermans maatje. Dan moet je wel zo veel kennis hebben dat je weet wanneer je ze mee moet nemen naar de dierenarts bijvoorbeeld.

Dat je moeder verpleegster is geweest is natuurlijk ontzettend mooi, maar niet echt relevant.

Ik kan wel horen als een huisdier kuch en ik snap dat jullie zo doen want het is wel je maatje maar ik ga meer dingen kezen boeken maar heb al wel veel kennis

Ik ga er niet een dag na kijken ik ga dan naar internet om de verschijnselen te zoeken en als ik het echt niet vertrouw. Dan ga ik meteen naar de dierenarts

Vjestagirl

Re: Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:50

Dus als mijn cavia bij jou 2x niest dan krijg ik als ik terug kom van vakantie €80 aan dierenartsrekeningen, naast de kosten die jullie zelf nog rekenen, omdat jij hem iedere keer meeneemt naar de dierenarts?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:53

Vjestagirl schreef:
Dus als mijn cavia bij jou 2x niest dan krijg ik als ik terug kom van vakantie €80 aan dierenartsrekeningen, naast de kosten die jullie zelf nog rekenen, omdat jij hem iedere keer meeneemt naar de dierenarts?

Nee maar als die ernstige wonden heeft dan wel maar als die hoest dan ga ik wel gewoon op internet zoeken en kijken of ik iets kan doen maar ik overleg via de mail met de dierenarts of ik moet komen of niet

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:53

Ts zou jij zelf je dierbare maatje naar jou doen? Naar iemand die geen ervaring heeft met dat diersoort en informatie van internet afhaalt ipv uit eigen ervaringen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:54

Gianti schreef:
Ts zou jij zelf je dierbare maatje naar jou doen? Naar iemand die geen ervaring heeft met dat diersoort en informatie van internet afhaalt ipv uit eigen ervaringen.

Of: zou jij jouw paard brengen naar iemand die een hond als huisdier heeft, en alle verdere informatie van internet af haalt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:55

Een betaald pension moet net wat extra bieden dan mijn buurmeisje/vriendin waar ik ook mijn hok kan neerzetten.
Een kat/hond is vaak wat moeilijker te plaatsen bij buren/vrienden, vandaar dat mensen er geld voor over hebben om het dier bij een goed! pension te plaatsen.
Maar een knaagdier is wat makkelijker onder te brengen bij mensen en kost minder tijd (qua uitlaten enz).

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:56

Gianti schreef:

Ik heb wel dierenkennis

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:57

Pearls14 schreef:
Gianti schreef:

Ik heb wel dierenkennis

Je hebt al langer ervaring met alle soorten knaagdieren?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:57

Brainless schreef:
Een betaald pension moet net wat extra bieden dan mijn buurmeisje/vriendin waar ik ook mijn hok kan neerzetten.
Een kat/hond is vaak wat moeilijker te plaatsen bij buren/vrienden, vandaar dat mensen er geld voor over hebben om het dier bij een goed! pension te plaatsen.
Maar een knaagdier is wat makkelijker onder te brengen bij mensen en kost minder tijd (qua uitlaten enz).

Mijn hodn kan niet eens naar een pension en ik heb wel kennis en zoeg goed voor de dieren en luister ook naar de eigenaar wat die wil en wat ik moet doen met het dier

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:57

Pearls14 schreef:
Gianti schreef:

Ik heb wel dierenkennis

Zou jij jouw paard brengen naar iemand die kennis heeft van honden?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:59

Ja maar zo bedoel ik het niet en ik heb ook paarden kennis maar dat is niet belangerijk

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:00

Gezien jouw reacties is begrijpend lezen misschien ook niet je sterkste punt en zou ik bang zijn dat jij ook mijn wensen betreft de zorg van mijn dier verkeerd begrijpt.
Mij lijkt het beter als je nog een paar jaar ervaring op doet met eigen dieren.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:00

https://www.cursuscentrum.nl/cursus/bes ... oCHhHw_wcB

TS, kijk eens naar deze link. Zomaar, zonder enige vorm van diploma/certificaat mag je niet eens een pension beginnen. Ik zou aanraden om je moeder een diploma voor Besluit houders van dieren te laten halen, en ik zou adviseren dat jij een opleiding dierverzorging gaat doen wanneer je klaar bent met het voortgezet onderwijs.

Daarna zou ik pas beginnen met een pension. Jij hebt dan verschillende stages gehad om ervaring op te doen, en je moeder heeft de juiste papieren. Ook voor je moeder zou het niet verkeerd zijn om een opleiding dierverzorging te doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:01

Pearls14 schreef:
Ja maar zo bedoel ik het niet en ik heb ook paarden kennis maar dat is niet belangerijk

Voor knaagdieren is dat idd niet zo belangrijk.

Maar stel dat jij op vakantie gaat en je moet jouw paard ergens anders neerzetten. Waar zou jij hem dan naar toe brengen:
A) Naar iemand die ervaring heeft met paarden
of B) naar iemand die ervaring heeft met honden, maar wel heel veel informatie van het internet kan halen.

En zou je misschien leestekens willen gebruiken in je posts, dat leest veel gemakkelijker :)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:02

Vjestagirl schreef:
Pearls14 schreef:

Maar stel dat jij op vakantie gaat en je moet jouw paard ergens anders neerzetten. Waar zou jij hem dan naar toe brengen:
of B) naar iemand die ervaring heeft met honden, maar wel heel veel informatie van het internet kan halen.

En zou je misschien leestekens willen gebruiken in je posts, dat leest veel gemakkelijker :)

Naar allebei eigenlijk want van internet kan je ook veel vanaf halen en daarom gaan we 1 maand proefdraaien

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:04

Pearls14 schreef:
Naar allebei eigenlijk want van internet kan je ook veel vanaf halen en daarom gaan we 1 maand proefdraaien

Ja, jij denkt dat informatie van internet af halen net zo goed is als ervaring hebben met de diersoort?

Dus als ik op internet alles over paardrijden heb gelezen. En dan ook echt alles: over rechtrichten, over buiging, over aanleuning, over beengebruik. Dan kan ik net zo goed paardrijden als iemand die al 10 jaar ervaring heeft?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:09

Vjestagirl schreef:
Pearls14 schreef:

Ja, jij denkt dat informatie van internet af halen net zo goed is als ervaring hebben met de diersoort?

Dus als ik op internet alles over paardrijden heb gelezen. En dan ook echt alles: over rechtrichten, over buiging, over aanleuning, over beengebruik. Dan kan ik net zo goed paardrijden als iemand die al 10 jaar ervaring heeft?

Nee zo bedoel ik het niet maar ene hamster cavia is wat anders als een paard rechtrigten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:10

Pearls14 schreef:
Vjestagirl schreef:

Je vind dat echt hetzelfde? :x En je zou ook daarvoor geld betalen? Bijna hetzelfde bedrag, want veel geld kunnen professionele opvang niet eens vragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:13

Pearls14 schreef:
Nee zo bedoel ik het niet maar ene hamster cavia is wat anders als een paard rechtrigten

Ja, het houden van een cavia is wat anders dan een paard rechtrichten. Maar het herkennen van de ziekte van een knaagdier kan wel net zo ingewikkeld zijn.

Ander voorbeeld: als jij al 10 jaar een paard hebt. En je weet precies hoe je het beste een stal kan mesten, je weet alles af van het voeren van een paard, je weet precies hoe je een paard moet poetsen, en je kunt het herkennen als hij ziek is en je kunt bepalen wanneer er een dierenarts moet komen en wanneer je iets een dagje aan kunt kijken. Dan ben jij heel erg geschikt om een paard te houden toch?

Ik heb het afgelopen jaar heel erg veel gelezen over het houden van een paard. Dus ik weet in theorie hoe ik een stal moet mesten, in theorie weet ik alles over voeren, in theorie hoe ik moet poetsen en ik ken de theorie over een ziek paard. Dan ben ik dus net zo geschikt om een paard te houden als dat jij bent?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:14

Ik snap best dat je zoiets leuk lijkt hoor.
Maar dan kun je beter in de buurt een briefje in de bus doen dat je graag voor hun dier zorgt in de vakantie of als zij een dagje weg zijn (voor een klein zakcentje).
Dan weten de mensen ook wie je bent en dat je wat minder ervaren bent als een "echt" pension.

Je kan dan ook iemands kat eten en aandacht geven (dat de kat thuis blijft) en dat je als mensen werken graag hun hond een keertje (extra) wilt uitlaten.
Dat is vrijblijvender en net zo leuk.

Weet je:
Toen mijn kinderen klein waren en wij een x oppas nodig hadden vroegen wij wel eens ons buurmeisje (met als back-up haar moeder) en betaalde wij ca 5E per uur (de jongste lagen dan al op bed).
Als ik mijn kind naar een officiële opvang zouden doen, dan verwacht je veel meer (goede opleiding, EHBO enz).
Daar betaal je dan ook (veel) meer voor.

Vandaar mijn advies om het lekker in de buurt te houden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 13-02-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:14

Ik zou mijn dier alleen afgeven bij een gediplomeerd persoon in de richting van dierverzorging en in bezit van de eerder genoemde verplichte diploma's.
Bij een professioneel bedrijf dat serieus en netjes overkomt, kennis van zaken heeft en zich professioneel opstelt richting de klanten.

Nee, ik zou dus geen interesse hebben in jouw dierenopvang (antwoord op de vraag in de titel van het topic)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:32

Kan gesloten worden word negatief op gereageerd door veel mensen maar het pension komt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:33

Pearls14 schreef:
Kan gesloten worden word negatief op gereageerd door veel mensen maar het pension komt

Heel veel succes ik hoop dat je prettiger communiceert naar je andere potentiële klanten.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:34

Waarom willen jullie een knaagdierenpension beginnen?
En met welke knaagdieren hebben jullie ervaring?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:35

Pearls14 schreef:

Sowieso geven de mods geen slotjes op verzoek :).

Maar ik denk dat we niet perse negatief reageren, we proberen alleen te laten zien hoe iemand die een pension zoekt voor zijn dier denkt. We proberen je te laten zien dat hoewel het een heel leuk plan is, het misschien niet perse een goed plan is, omdat je er ook nog een certificaat voor nodig hebt.

Een knaagdieren opvang vraagt meestal tussen de €2,5 en €5,- per dier per dag. Dat is voor veel mensen best veel geld. Als je dan kunt kiezen tussen iemand die heel veel ervaring heeft en alle certificaten heeft, en iemand die alleen ervaring heeft met hele andere diersoorten, dan is de keuze snel gemaakt...