Ervaringen twee katten bij elkaar plaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 19:18

Wat een verschillende verhalen. Waar de een opbloeit met een maatje, bloeit de ander weer op als het "maatje" wegvalt. Ik ga binnenkort bij een mooie poes kijken die op dit moment met meerdere (veel) katten woont en dit te druk vindt volgens de huidige eigenaren. Ze schijnt geen ruzie te zoeken maar ook niet met de anderen te spelen. Als dat allemaal doorgaat laat ik het misschien wel bij enkel haar, maar dat kan ik waarschijnlijk beter beoordelen op het moment dat ze hier daadwerkelijk rondloopt. Het blijft lastig denk ik..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:23

A3a1 schreef:
Sourire schreef:
@A3a1: Er is geen hond. :)

Dat is ook altijd zo'n lastig iets haha. Mijn vorige kat was ook liever alleen maar die kon naar buiten. Waar ik nu woon is die mogelijkheid er niet. Mijn idee was dan ook een beetje dat ze elkaar gezelschap kunnen houden op de momenten dat ik er niet ben. Of vermenselijk ik katten nu? :o

Ik denk dat je ze te veel vermenselijkt.
Mijn laatste kat, was alleen achtergebleven, na 12 jaar met andere katten te bhebben gewoond, ze leefde zienderogen op, ze kon naar buiten ( wat ze veel deed toen er meerdere katten waren )
Eenmaal alleen werd het een huismus.

Mijn kat die ik nu nog heb kwam als kitten hier bij mijn andere kat in huis, die wist dus niet beter dan dat er andere kat was, maar man, wat is die opgeleefd toen de andere kat dood was..
Kortom plan om weer 2e kat aan te schaffen is de deur uit gegooid en dan maar 1 blije kat die ruler of the manor is zonder onderdrukking (al hadden ze nooit mot of zo, maar die andere chefte enorm ondanks dat ze gehandicapt was, zo mocht deze nooit op schoot als zij er al zat enzovoort, zonder ooit te hebben geknokt overigens (kon die andere niet eens, viel ie om) (oh, had toen nog wel een hond en heb er nu ondertussen andere hond, dat gaat super).