Castratie chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:16

Hou je hondje goed in de gaten en laat hem een paar uur rusten. Probeer het tegen 18.00 weer, blijft hij in dezelfde conditie dan had ik aan de bel getrokken.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 21:18

Afbeelding

Kan ik hier gewoon jodium in doen?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:27

banditlove schreef:
[ [url=m/X2cKCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan ik hier gewoon jodium in doen?

Waarom zou je hier iets in willen doen als ik vragen mag?

banditlove

Re: Castratie chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 21:28

Dierenarts zei dat ik jodium moest gebruiken

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:29

banditlove schreef:
Dierenarts zei dat ik jodium moest gebruiken

als de DA dat gezegd heeft dan kan dat, indien nodig. Hoe gaat het nu met hem?

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 21:30

Ja gaat stuk beter hij heeft nu wel een kap om tegen het likken. Nu hopen dat het zo wel heelt!

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 08:35

Toch zondag maar naar een dierenart gegaan een andere dierenarts en het moest toch dicht gemaakt worden dus ze hebben het geniet en nieuwe medicatie. Blijkbaar is er bij de vorige dierenarts ook niet gewogen en hebben hun ook de verkeerde dosering gegeven. Nooit meer terug naar die dierenarts toe dus ook vanwege het feit dat ze hem zo lang in narcose hebben gehouden en niet wakker hebben gespoten of zelfs nog extra narcose hebben gegeven. Ik ga voortaan naar de dierenarts waar hij dit weekend is geweest. Zo zie je maar, niet alle dierenartsen zijn geweldig en diervriendelijk. Maar ik ben blij dat het nu de goede kant op gaat!!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:57

banditlove schreef:
Toch zondag maar naar een dierenart gegaan een andere dierenarts en het moest toch dicht gemaakt worden dus ze hebben het geniet en nieuwe medicatie. Blijkbaar is er bij de vorige dierenarts ook niet gewogen en hebben hun ook de verkeerde dosering gegeven. Nooit meer terug naar die dierenarts toe dus ook vanwege het feit dat ze hem zo lang in narcose hebben gehouden en niet wakker hebben gespoten of zelfs nog extra narcose hebben gegeven. Ik ga voortaan naar de dierenarts waar hij dit weekend is geweest. Zo zie je maar, niet alle dierenartsen zijn geweldig en diervriendelijk. Maar ik ben blij dat het nu de goede kant op gaat!!

Dan heb je echt mega geluk gehad.... Je hondje had wel dood kunnen zijn. Wat een hufter!

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:15

Woensdag zijn de nietjes eruit gehaald en moest hij zijn kap nog even tijdje op houden nu vandaag weer de wond opengegaan hij kan er toch nog bij, hij krijgt blijkbaar alles voor elkaar dus straks weer naar de dierenarts, we blijven bezig haha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:32

Is het niet ontstoken en dat het daardoor niet dicht gaat.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 20:39

Hij had al antibiotica gekregen bij de nietjes, daarvoor met de castratie ook al ontstekingsremmers en nu nadat ze eruit zijn weer antibiotica, en nu hebben ze gisteren weer een nietje erin gezet ivm het openstaan van de buitenste huid maar ze vond het wel meevallen. Maar voor de zekerheid om het nog extra bij elkaar te houden nu ook een honing zalf mee gekregen die ook antibacterieel werkt en genezend werkt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:45

Fijn dat een andere da geholpen heeft. Even over bijspuiten. Dat gebeurd niet bij elke da eigenlijk liever niet zelfs. Honden kunnen daardoor heel raar wakker worden. Dus de voorkeur is gewoon zelf uit laten slapen. Mijn hond ging helder mee en is thuis ongevallen en heeft alleen maar geslapen en niet lopen. Sommige honden bouwen adrenaline op en ontspannen thuis waardoor ze iets terugzakken. Niks ergs aan.

Sterkte met je hondje

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 12:41

Nou we blijven bezig ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet de wond is donker aan het worden en naar mijn idee komt veel troep uit elke keer kan ik weer terug naar da loopt zo ook hoog in kosten maar het gaat ook niks voorruit naar mijn idee hond heeft veel last van gaat steeds zitten onder lopen maar kan er niet bij komen dus het irriteerd naar mijn idee heel erg voor de hond

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:41

Dat klinkt absoluut niet lekker, wat zei de dierenarts hiervan? Donker wordende wonden zijn vaak niet heel positief

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:49

Klemmetje was weer los gegaan dus gister weer bij dierenarts geweest, klemmetje eruit gehaald. Nu moet het zelf maar helen, moet het zalven en hij krijgt nog langer antibiotica verder vonden hun het er wel goed uitzien... Ik ga er maar vanuit dat hun het weten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:56

Vind het wel raar dicht gemaakt, duurt waarschijnlijk wat langer en is gevoeliger voor infecties zo. Bij ons wordt het wel wat beter gehecht. Heb je een foto (eventueel in spoiler)?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:59

Ik had tot nu toe enkel meegelezen maar jeetje, dat blijft ook duren zeg voor iets wat normaal routine is en toch vrij makkelijk moet kunnen genezen.
Ik duim mee dat je hondje snel weer beter wordt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:00

@Lukasje, de ene hond is hier helaas gevoeliger voor dan de ander, maar dit vind ik wel heel erg slordig dicht gemaakt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:26

AlwaysH schreef:
@Lukasje, de ene hond is hier helaas gevoeliger voor dan de ander, maar dit vind ik wel heel erg slordig dicht gemaakt.

Ik heb ook al meerdere castraties gehad hier maar ja toch, dit duurt toch lang?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:29

Zeker, onze hond had een kleine infectie die zelf is bijgetrokken. Maar TS is nu bij de DA geweest. Ik ben benieuwd naar een foto.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 18:39

Momenteel zit er een hele dikke zwarte korst op dus er valt weinig te zien heb wel een foto van voordat ik naar de dierenarts ging

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 18:41

Afbeelding

Dit was toen het klemmetje weer los was gegaan die hebben ze eruit gehaald en nu moet het zelf helen met zalf en antibiotica

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:35

Ocharmkes toch! Veel beterschap! :(:)

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 13:15

AlwaysH schreef:
Vind het wel raar dicht gemaakt, duurt waarschijnlijk wat langer en is gevoeliger voor infecties zo. Bij ons wordt het wel wat beter gehecht. Heb je een foto (eventueel in spoiler)?

Afbeelding

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 12:53

Even een update pas geleden naar dierenarts geweest was bijna dicht antibiotica hebben we even gestopt om te kijken of het zo ging helen en drogen maar nu komt er weer pus en rotzooi uit en word het ook dik eromheen, het duurt ondertussen al super lang we blijven bezig helaas dus nog niet goed, maandag maar weer dierenarts denk ik, we hebben wel gisteren weer een antibiotica kuur opgehaald maar elke keer komt er waarschijnlijk weer een ontsteking in. Ik heb geen idee hoe steeds maar het word wel erg vervelend zo elke keer. We schieten nog niks op!