Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:48

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:53

IMJ schreef:
Amaris schreef:
he verdorie zooplus.nl doet het de hele tijd niet...

Bij mijn wel. Gewoon een bestelling gedaan om 14.45 uur. Gek!

Dat is apart.

Op hun facebook staat dat er inderdaad een systeemstoring is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:01

Heel gek! Op mijn tel doet hij het niet. Op mijn pc wel!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:08

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:29

Ik ben ook van de houtkorrels! Ideaal.
Ik doe ze in de goenkliko, maar ik geloof dat dit eigenlijk niet mag. Verschilt per gemeente trouwens.
Alleen vulling met EKO keurmerk zou er in mogen en op dit moment is er niet een soort met zo'n keurmerk.
Bovendien mogen drollen er niet in omdat daar een bacterie in kan zitten.

Maar ik doe het dus wel :o
Verder weinig uitloop en zuinig in gebruik, ik zeef wel regelmatig het stof eruit.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:31

Silly1972 schreef:
Ik gebruik gewoon de houtkorrels, die gaan bij mij echt het langste mee.
Meeste van bovenstaande is echt super duur als je 4 katten hebt

Maar hoe gebruik jij het dan? Dikke laag houtkorrels, dagelijks de poep eruit en wat doe je dan met de plas? Ik vind het altijd zo'n crime om de plasplekken eruit te krijgen zonder de droge houtkorrels mee te nemen, of schep jij het gewoon ruim uit met droge houtkorrels en al?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:36

GDG schreef:
Maar hoe gebruik jij het dan? Dikke laag houtkorrels, dagelijks de poep eruit en wat doe je dan met de plas? Ik vind het altijd zo'n crime om de plasplekken eruit te krijgen zonder de droge houtkorrels mee te nemen, of schep jij het gewoon ruim uit met droge houtkorrels en al?

Inderdaad uitscheppen en af en toe zeven met een grof schepje, dan houd je schone droge korrels over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:36

Houtkorrels en snippers van cats best eco :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:40

Tilmar schreef:
GDG schreef:

Inderdaad uitscheppen en af en toe zeven met een grof schepje, dan houd je schone droge korrels over.

Maar dan zeef je met een schepje de hele inhoud van de bak over in een andere bak ofzo? Of zeef je boven de prullenbak oid zodat het gezeefde spul gelijk uit je bak is? Dat laatste zeker? Dan moet ik een ander schepje zien op te snorren, waar wat meer oppast en die verder goed zeeft.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:41

Ik gebruik een silicaat kattenbakvulling. Heb ook al verschillende kattenbakvullingen geprobeerd, maar deze bevalt tot nu toe het best. Ik heb vandaag ook ontdekt dat er ook volledige gesloten kattenbakken bestaan, met een opening aan de bovenkant. Dit kan ook schelen in de uitloop denk ik dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:47

Korrels kan je idd prima zeven. Vang je al het zaagsel op in een plastic zak en gooi je dat weg en heb je weer een schone bak :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:48

Ja klopt is even zoeken naar een geschikt schepje, ik kan morgen wel een foto sturen als je geïnteresseerd bent. En iets meer in detail uitleggen hoe ik het doe. Het was namelijk best even zoeken naar de beste methode. Nu zou ik echt niet anders meer willen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:53

Houtkorrels, gruwel. Iedereen die ik ken met houtkorrels heeft een bak die naar plas stinkt. De korrels alleen al vind ik stinken. Mijn ouders hadden ze altijd en het verbruik is ook veel hoger dan mijn maïskorrels

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:58

Tilmar schreef:
Ja klopt is even zoeken naar een geschikt schepje, ik kan morgen wel een foto sturen als je geïnteresseerd bent. En iets meer in detail uitleggen hoe ik het doe. Het was namelijk best even zoeken naar de beste methode. Nu zou ik echt niet anders meer willen.

Graag +:)+ . Ik heb altijd grit, ik vind het heel schoon werken (klontert super, dus na uitscheppen gewoon een geheel schone bak, ik ververs dan ook nooit de hele bak), maar ik ben het stof toch wel zo ontzettend zat dat ik toch op iets anders over wil. Ben nu aan het kijken voor het peewee-systeem, maar eerst maar eens kijken of ze het überhaupt allemaal op houtkorrels willen doen.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:08

Deze vind ik de beste. Stoft vrijwel niet, stinkt niet en ze lopen het niet door je huis.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beckie op 02-02-17 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:22

Ik heb silica en ik heb ook de opening richting de muur staan in plaats van in de loop. Dat scheelt enorm. En er ligt een matje voor de bak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:22

Selka schreef:
Houtkorrels, gruwel. Iedereen die ik ken met houtkorrels heeft een bak die naar plas stinkt. De korrels alleen al vind ik stinken. Mijn ouders hadden ze altijd en het verbruik is ook veel hoger dan mijn maïskorrels

Ik ruik dus juist totaal geen urine. Wel het zaagsel 2 x in de week er uit zeven en bijvullen maar ik heb nu 5 bakken in de woonkamer staan en het stinkt niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:07

Lifaya, ben je denk ik een uitzondering? Sowieso maar 2x per week het er uit halen vind ik al erg weinig. Ik kan mij niet voorstellen dat het niet ruikt. Ik doe mijn bakken 2x per dag omdat ik vieze geurtjes haat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:26

Minimaal 2 x , bedenk dat ik meerdere bakken heb staan waarvan 2 met houtkorrels en 2 met houtsnippers en 1 met grit. De bak met grit stinkt het meeste van allemaal. Nou gebruiken enkel mijn kittens de bakken met korrels om in te poepen en de volwassenen enkel om in te plassen (en dat is een hoop) maar het ruikt toch echt niet. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoeveel bakken je hebt staan. Als je maar 1 bak op 2 katten hebt dan gaat dat uiteraard sneller stinken :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:30

Hier ook houtkorrels zonder geur hoor. Heb wel een peewee waar het zaagsel door naar beneden valt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:32

Aria_zz schreef:
Hier ook houtkorrels zonder geur hoor. Heb wel een peewee waar het zaagsel door naar beneden valt.

Waar heb je die vandaan :oo ik zoek al een hele tijd naar een bak met een zeef

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:45

Ik vind kitty friend fijn, verkrijgbaar bij Welkoop of Intratuin.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:51

Lifaya, gewoon op de zooplus, peewee kattenbak. Ik heb er een gekocht waar nog 3kg korrels bij zaten en was niet zoveel kwijt hoor. Nu 3x 12kg besteld en komt me veel voordeliger en geurlozer uit. Was alleen even werk om de kat er op te leren gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:52

GDG schreef:
Silly1972 schreef:
Ik gebruik gewoon de houtkorrels, die gaan bij mij echt het langste mee.
Meeste van bovenstaande is echt super duur als je 4 katten hebt

Een peewee kopen :D dan doen de katten dat zeven zelf :D

@Aria_zz: Zooplus heeft dat ding toch niet? Bol.com wel
https://www.bol.com/nl/l/peewee-kattenb ... 283220829/

Ik heb zelf de grootste. (en een kleinere, maar de grootste word het meest gebruikt)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:54

Wij hebben deze:

Afbeelding

Klont heel mooi en ruik je helemaal niet. Blijft niet aan de kat plakken en is een fijne korrel die je goed kan uitscheppen.