hyppolyte schreef:Waarom open je dit topic dan? Je vraagt om advies en tips, die krijg je (en nuttig ook), maar je gaat er toch maar niks mee doen want je hebt zelf al bedacht dat je wat anders gaat doen...

Knap dat je weet wat ik doe 
Magrathea schreef:Kun je hem niet naar het asiel brengen en daar de situatie uitleggen? Je moet dan waarschijnlijk afstandskosten betalen, maar je kunt wellicht afspreken dat je die terugkrijgt wanneer jij hem ophaalt, en dat je de dierenartskosten verrekent. Ik weet niet of je dit geld ervoor (over) hebt, en hoe soepel jouw asiel is, maar niets doen lijkt me ook niet echt een optie.
Of, heel heftig misschien, de wijkagent? Op het moment dat jij je niet meer veilig voelt omdat je de zorg van een katje op je neemt is dit misschien wel de persoon om heen te gaan... Je kunt allicht ze op de hoogte stellen zodat je in de toekomst met één telefoontje een team voor je deur hebt.
Vraag anders eens die mensen die nu in het huis zitten om met hem contact op te nemen. Je weet het niet, misschien als zij zeggen "Iemand heeft je kat gevonden en zegt dat ze hem wel wil houden" dat hij dat dan prima vindt (als hij het voorheen toch al als een last ervaarde)
Volgensmij inderdaad als ik hem naar het asiel breng moet ik betalen.. Omdat ze mij nu als de eigenaar zien?
Die mensen op het huis passen kunnen pas met hem praten als hij hun belt, omdat ze niet naar de gevangenis toe kunnen bellen. Vandaar dat ik ook zei nog een paar dagen wachten tot hun contact hebben gehad. Ik denk om heel eerlijk te zijn ook dat hij gaat zeggen hou de kat maar (ivm de kosten) maar dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker en als ik met hem naar de Dierenarts ga, doe ik heel graag natuurlijk, wil ik wel de kosten terug.
Riraito schreef:Is het bloed helder of juist donker? Ik zou het er zeker niet op wagen en nu naar de DA gaan. Hoe weet je dat hij het nog wel even uit zal houden? Ik zou het mezelf zeer kwalijk nemen als ik een dier had kunnen helpen en dat niet gedaan heb. Tuurlijk, prima dat je hem nu binnen hebt, maar help dat beestje alsjeblieft...
Het bloed was helder, vandaag nog geen bloed gezien gelukkig, dus de darmpjes zijn iets rustiger! En dat is inderdaad het punt he, straks is het te laat en dan sla je jezelf behoorlijk voor je hoofd.
Esirene schreef:Nja ik snap niet waarom je hem niet bij de oppassers hebt gelaten?
Maar persoonlijk zou ik die kat niet terug willen brengen hoor. Het beestje is gewoon ziek en dient gewoon naar de DA gebracht te worden. Als die oppassers dat niet inzien is dat ook lekker banketstaaf voor die kat.
Ook zou ik gewoon naar de DA gaan en mocht de eigenaar zn beestje terug willen gewoon die rekening onder zn neus schuiven. Als hij niet betaald krijgt ie zn beessie ook niet.
En als je m zelf niet wilt houden zou ik m dan maar naar t asiel brengen. Als dat katje door de dierenambu was opgehaald had de eigenaar daar ook voor moeten betalen als ie m terug wou. En in t asiel zorgen ze iig dat t beestje weer opknapt.
Misschien dat ik hier te nuchter voor ben hoor

De oppassers wouden hem meenemen terwijl ie al hier 4 dagen zat, dus heb ik gezegt neem maar contact op met de eigenaar wat hij wil. Ik wil hem zelf wel houden, en het maakt mij niet uit de Dierenartskosten. Ik zit inderdaad alleen maar met het feit dat ALS hij de kat terug wil ik de Dierenartskosten terug wil natuurlijk.