Hond vervuilt haar bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:14

en wanneer doet ze het? als je weg bent? zo ja dan zou ik denken aan verlatingsangst.
ik zou doen wat kohtje schrijft. het eens opnemen en kijken wat ze doet. EN daarnaast ander voer waar ze minder van poept.
mijn hond gaat rustig slapen maar gaat na een tijdje toch door het lint als ik weg ben. hij wordt onrustig en doet dan alles in de keuken. s'nachts ook wel eens maar minder. hij deed het ook in de bench. ik heb daarom de keuken afgezet en daar zit hij dan als ik weg ben. iets meer ruimte dus minder kans dat hij erin gaat liggen :+
die van mij doet het dus grotendeels door verlatingsangst.

ik ben ook over gegaan op ander voer. ik had goede brok maar daar poepte hij meerdere keren per dag van. die van mij moet van brok ook veel drinken. gevolg was dus ook dat hij veel plaste. soms ook als ik gewoon thuis was.
ik ben over gegaan op kvv. kant en klaar vers vlees. dit wordt bijna geheel opgenomen dus weinig ontlasting. het is al vochtig dus hij drinkt ook niet meer zoveel. plassen is stukken minder. hij kon ws soms ook niet goed ophouden.

nu sinds het vlees poept hij nog maar 1x per dag. met verschillende broksoorten scheet hij echt bergen en meerdere keren per dag.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:14

Ik ken het, maar heb ze hier altijd vrij snel zindelijk..
Is het geen optie om max 2x per dag te gaan voeren?
Ik had een hond, kwam pas bij mij toen ze een halfjaar was, ze was binnen 2 maand zindelijk.
Zij kwam bij een fokker weg die de honden gewoon in kennels heeft.
Zindelijk maken is vooral heel veel tijd erin steken, hier krijgen ze vrijwel elke dag maar 1X voer..
Daarna gelijk naar buiten, soms ga ik mee, soms niet.
Daarna weer naar binnen.
Wanneer ze snachts nog in de bench moeten, sochtend meteen naar buiten.
Ik hanteer geen vaste tijden, zowel met slapen als met voeren niet.
Misschien heb je er wat aan, maar misschien ook niet. :)
Ik doe het hele jaar niks anders als pups zindelijk maken, de 1 is zindelijk geboren, de ander doet er wat langer over..

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:15

LinsxDot schreef:
Ze krijgt voer met weinig dingen enz erin van de dierenarts.
Ook dat maakt niks uit ze poept soms ook in een uur 6 x in haar bench

Dat dacht ik eerst ook wat je zegt maar ik doe haar half uur eerder in der bench zodat ze rustig kan slapen en laat me reu bij haar in de kamer ze slaapt rustig en doet het echt in het laatste uur wat ik denk dat ik thuis kom. Snachts doet ze het ook wel maar minder

Voer 'met weinig dingen erin' van de dierenarts... Dat zegt weinig over of je hond het goed kan verteren.
Een hond die 6 x in een uur poept is beslist niet normaal. Dan zitten er veel te veel stoffen in de brok die er onverteerd weer uitkomen. (vulstoffen en granen waar een carnivoor weinig mee kan ook al zijn ze 'ontsloten'.)
Een hond die goed eten krijgt poept één of max twee keer per dag. Honden die diepvries krijgen soms maar 1 x per dag omdat het grootste deel van het voer verteerd wordt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:15

Zoe het is wel heel vreemd hoe dichter ik haar bench bij ons zet snachts hoe harder ze gaat gillen zodra ik haar in de woonkamer zet is het goed en gaat ze slapen dus daarom twijfel ik toch over verlatings angst aangezieb ik toch idee heeft dat ze zich wel " veilig " in de woonkamer voelt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:15

Doe maar gewoon niet meer in de bench. Zo te horen heb je die al dieronwaardig klein gemaakt en heeft dat niet geholpen, dus daar hoef je het ook al niet meer te zoeken. Qua zindelijkheid helpt het misschien niet om haar los te laten, maar dan gaat ze er tenminste niet meer in liggen. Scheelt je heel veel wassen.

Kijk eens of je haar op een kattenbak of puppymat zindelijk kunt krijgen. Wellicht kun je haar vandaaruit helemaal zindelijk krijgen en anders maar niet. Dan ligt het in elk geval op een plek waar het geen kwaad kan en ben je tenminste verlost van al dat wassen. En je hond is verlost van de godganse nacht in een veel te klein hok in haar eigen ontlasting liggen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:16

Niet echt hoopvol, maar mijn hondje is (achteraf) afkomstig uit de broodfok en ook een complete basis gemist. Zij is ook een enorme ransbak en heeft de eerste jaar veelvuldig haar bench bevuild ongeacht ze daar zelf in moest liggen.

Ze is nu 7 jaar. Haar bench laat ze schoon, maar als ze los in huis is wanneer ik een boodschap doe ( na een lange wandeling ) durft ze gerust in huis te plassen/poepen. Of ze dit uit boosheid doet of bij een 'prikkel' is ons ook niet helemaal duidelijk.

geerke

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:19

als ze los is doet ze het niet?Of begrijp ik het verkeerd?
Dan lijkt de oplossing niet zo heel ingewikkelt....ze zit meer in de bench dan dat ze er uit is

GDG

Floortz schreef:
Voer 'met weinig dingen erin' van de dierenarts... Dat zegt weinig over of je hond het goed kan verteren.
Een hond die 6 x in een uur poept is beslist niet normaal. Dan zitten er veel te veel stoffen in de brok die er onverteerd weer uitkomen. (vulstoffen en granen waar een carnivoor weinig mee kan ook al zijn ze 'ontsloten'.)
Een hond die goed eten krijgt poept één of max twee keer per dag. Honden die diepvries krijgen soms maar 1 x per dag omdat het grootste deel van het voer verteerd wordt.

Eens dat het beslist niet normaal is. Maar naast dat het heel goed aan het voer kan liggen kan het ook aan stress liggen: een hond die dikke stress heeft kan zomaar 6x poepen in een uur.

mika11

Het klinkt als een pup, die de eerste 8 weken van haar leven in een vervuilde omgeving heeft geleefd.
(broodfok pups uit van die schuren laten ditzelfde gedrag vaak zien).
Normaal zijn pups schoon op zichzelf, en leert de moeder dit ze ook.
Maar alsin een vervuilde omgeving is geboren, en de moeder kon verder ook geen kant op, dan leren de puppy's geen normaal gedrag.

En misschien moet je de bench de deur uit gooien inderdaad.
Ga elke keer met je pup naar buiten, laat haar niet alleen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:20

Heb even gekeken voer is zonder granen heb al zoveel soorten voer geprobeerd en van deze poept ze het minste ene dag is het 3x andere dag is het 6x voeren 2x per dag heb ik ook al geprobeerd en meteen erna uit. Ook dat heeft geen effect. Tijd steek ik er sowieso in en heb echt van alles geprobeerd aangezien ik er soms wel " moe " van word om constant alles te wassen!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:22

GDG schreef:
Doe maar gewoon niet meer in de bench. Zo te horen heb je die al dieronwaardig klein gemaakt en heeft dat niet geholpen, dus daar hoef je het ook al niet meer te zoeken. Qua zindelijkheid helpt het misschien niet om haar los te laten, maar dan gaat ze er tenminste niet meer in liggen. Scheelt je heel veel wassen.

Kijk eens of je haar op een kattenbak of puppymat zindelijk kunt krijgen. Wellicht kun je haar vandaaruit helemaal zindelijk krijgen en anders maar niet. Dan ligt het in elk geval op een plek waar het geen kwaad kan en ben je tenminste verlost van al dat wassen. En je hond is verlost van de godganse nacht in een veel te klein hok in haar eigen ontlasting liggen.

Ze kan helaas niet los het is een slopert. Ze is wel de hele dag los als ik thuis ben aangezien ik der ook liever niet in de bench heb

En krant of puppy mat zindelijk tja die trekt ze aan gort en als nog poept en plast ze ernaast

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:23

geerke schreef:
als ze los is doet ze het niet?Of begrijp ik het verkeerd?
Dan lijkt de oplossing niet zo heel ingewikkelt....ze zit meer in de bench dan dat ze er uit is

Als ze los is doet ze het minder idd maar ook dat gaat niet altijd helemaal goed

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:25

Barbet schreef:
Het klinkt als een pup, die de eerste 8 weken van haar leven in een vervuilde omgeving heeft geleefd.
(broodfok pups uit van die schuren laten ditzelfde gedrag vaak zien).
Normaal zijn pups schoon op zichzelf, en leert de moeder dit ze ook.
Maar alsin een vervuilde omgeving is geboren, en de moeder kon verder ook geen kant op, dan leren de puppy's geen normaal gedrag.

En misschien moet je de bench de deur uit gooien inderdaad.
Ga elke keer met je pup naar buiten, laat haar niet alleen.

Het was een nestje van 2 gewoon van mensen thuis. Ze leefde gewoon los in huis en gingen snachts in een extreem grote bench/hok
En nogmaals ik zou haar dolgraag los laten maar ik heb geen behoefte om elke dag een nieuwe tafel of stoel te kopen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:26

Wat doe je met deze hond naast het wandelen? Hoe lang loop je? Train je met haar? Klinkt alsof ze haar energie niet kwijt kan.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:28

MarlindeRooz schreef:
Wat doe je met deze hond naast het wandelen? Hoe lang loop je? Train je met haar? Klinkt alsof ze haar energie niet kwijt kan.

Ook dat is het helaas niet gedragstherapeut heeft ons zat lesstof gegeven om haar geestelijk moe te maken omdat zij lichamelijk niet moe te maken is! Doe wel met haar fietsen en met bal of stok gooien en in het weekend wandelen we zo 2/3 uur maar ze is niet moe te krijgen helaas na 3 uur wandelen is ze nog aan het stuiteren

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:28

Wij hebben zelf ook een stafford (engels maar goed) en van iedereen met staffords hoor ik dat ze lastig en laat zindelijk zijn! Die van ons was 2,5 voor ze echt zindelijk was en nu nog gebeurd het wel eens in de bench.. Zij gaat er ook gewoon in liggen en maakte ook niet uit of ze net uit was geweest of niet, net als het formaat van de bench geen enkel verschil gaf/geeft..

Er is dus nog hoop maar ik weet dat het vervelend is! :(:)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:30

XxDiandraxX schreef:
Wij hebben zelf ook een stafford (engels maar goed) en van iedereen met staffords hoor ik dat ze lastig en laat zindelijk zijn! Die van ons was 2,5 voor ze echt zindelijk was en nu nog gebeurd het wel eens in de bench.. Zij gaat er ook gewoon in liggen en maakte ook niet uit of ze net uit was geweest of niet, net als het formaat van de bench geen enkel verschil gaf/geeft..

Er is dus nog hoop maar ik weet dat het vervelend is! :(:)

2,5 :wow: dan hebben we nog eventjes :') en hoor het inderdaad wel vaker van dit ras! Mijn reu was heeel snel zindelijk maar de 1 is de ander niet

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:31

2x per dag voeren.
Kaal in de bench, zonder enige kussens/dekens.
Mentaal moe maken en meer mee bezig zijn, niet enkel wandelen.
Het is gewoon routine geworden voor deze hond om alles vies te maken en dat soort gedrag te vertonen.
Desnoods gaan oefenen met clicker.

Hond had al lang zindelijk moeten zijn.
Ook het sloopgedrag dat er is als de hond los is zegt duidelijk dat deze zich verveeld, niets te doen heeft.

Maar denk vooral dat jij nu ook wat sterker in jouw schoenen moet gaan staan, dat dit gedrag eigenlijk niet meer getolereerd mag worden.

Word echt consequent trainen worden om dit zo goed als opgelost te krijgen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:33

Maar probeer eens een sport op een club te gaan doen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:34

Heb je al vers (KVV) geprobeerd dan? In brokken zit over het algemeen een deel vulling die onverteerd er weer uit komt.
http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok ... -6-stappen
Ook informatief is deze link: http://www.voerwijzer.com/nieuws/royal- ... -verenmeel

Misschien dat je helemaal opnieuw moet beginnen met zindelijkheidstraining. En misschien het zelfs over een heel andere boeg gooien met clickertraining. (en dan zodra de hond het principe van de click snapt, pas clicken zodra hij nagenoeg klaar is met plassen/poepen om te voorkomen dat hij stopt met plassen voor de beloning)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:35

Hoe heb je haar als pup geleerd om alleen te zijn in de bench? Ik zoek het in dit geval toch in een uiting van verlatingsangst / stress. Ik zou teruggaan naar de basis om haar steeds langer in de bench te laten terwijl jij even uit zicht bent.

Mijn stafford was snel zindelijk gelukkig. Deed haar plasje als pup al netjes op een bak met kranten toen ik haar kreeg dus als ik niet op tijd was met haar uitlaten, was dat nog geen ramp.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:40

Knap dat je al zoveel dingen hebt uitgezocht, ik kan me goed voorstellen dat je er even klaar mee bent.

Ik heb verder geen tips maar wil je wel veel succes wensen!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:43

Helaas is een honden school geen optie ivm gezondheid van mijn lichaam! Ik doe met haar fietsen met pijn en moeite van mij zelf en wandelen gaat goed maar ik kan haar niet in een grote groep nemen dan word ze heel druk en eenthousiast en dat kan ik met mijn gezondheid niet aan! Verder ga ik daar niet te diep op in!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:48

En de bench volledig afdekken? Dit deden wij altijd, maar geen idee of dat hier ook nut heeft

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:51

Deni11 schreef:
En de bench volledig afdekken? Dit deden wij altijd, maar geen idee of dat hier ook nut heeft

Bedoel je dan de bovenkant met bijv een laken?