Gezocht halsband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 23:51

elenaMM77 schreef:
kennissen van ons hebben onderstaand tuig..
erg mooi om te zien vind ik

[ Afbeelding ]

het handvat bovenop, stelt je dus in staat om ze te grijpen, zonder met je handen dicht in de buurt van de bek te komen (in het vuur van de strijd etc). en zoals ik lees moet je ze met regelmaat uit elkaar plukken.. met dit tuig keel je ze dan ook niet (met een halsband lok je op den duur toch blessures uit als je ze vaak daar moet grijpen terwijl ze erin hangen)

Nou gelukkig gebeurt het niet regelmatig meer ;) maar voor mijn gemoedsrust wil ik wel iets hebben om ze vast te pakken.
Ik vind dit wel een erg mooi tuigje, maar vind het wel erg veel wat ze dan dagelijks om moeten en vind het inderdaad zoals carr_friesje zegd ook niet handig omdat ze juist nog meer hun krachten kunnen gebruiken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:54

Vraagje uit nieuwsgierigheid, ik las in de OP dat de hond waar de halsband voor is een teef is, je andere hond ook?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:58

Zelf zou ik eerder voor leer gaan dan voor nylon, hier heb ik jaren lang ook nylonhalsbanden gemaakt voor de honden maar deze sleten toch sneller af dan gewild door zand, waren etc. Leer mits goed verzorgd gaat jaren mee en verliest geen sterkte

Ik weet niet welke maar je nodig hebt maar ik heb nog enkele nieuwe handgemaakte halsbanden leder en zacht onderlegd
Afbeelding
Afbeelding
25 euro per stuk

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 00:15

Kuggur schreef:
Vraagje uit nieuwsgierigheid, ik las in de OP dat de hond waar de halsband voor is een teef is, je andere hond ook?

Nee de andere is een reu. Beide zijn geholpen.
De reu hebben we al 8 jaar. En de teef is er twee jaar geleden als pup bij gekomen. Het eerste jaar ging dat echt super goed. We waren blij dat het zo goed ging en dat zo zulke dikke maatjes waren. Tot zo de eerste keer gevochten hadden. Maargoed dat kan natuurlijk, rangorde moet toch een keer bepaald worden. Vanaf dat moment leek de teef de hoogste in rang ( wat redelijk normaal is) maar later bleek dat de reu dat toch niet compleet wil accepteren. Hij is ook steeds degene die begint met vechten. Zodra de teef even een momentje van zwakte toont ( ze reageert bijvoorbeeld heel erg op mijn emoties, voel ik me een dag niet lekker, zie je dat meteen aan haar) dan probeert hij meteen weer haar rang af te pakken. Dit lukt hem niet want zij is twee keer zo groot en ondanks zijn kracht, kan hij niet tippen aan haar kracht. Hij geeft alleen niet op.