Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LoveGlove schreef:Kuggur schreef:Hm, ik laat mijn honden niet sturen wie ik wanneer aai. Maakt niet uit wat voor rang ze (menen te) hebben.
Zo werkt het in het wild wel. Dus dan is het ook logisch dat ze het raar vinden dat een hond van een lagere rang eerst eten krijgt of alle aandacht krijgt.
Ik zou zeggen, als je er verschil in merkt als je het doet of niet, dan zou ik het gebruiken. Als er verder niks aan de hand is met welke volgorde je de honden aait enzo, dan zou ik me er ook niet druk on maken. Maar mijn pup accepteert het niet. Dus dan houd ik me er ook aan. Bij mijn vorige hond maakte het ook nooit zo uit.
En hier is mijn pup ook een teef. En mijn vorige hond was ook een teef. En die andere is een reu die al 10 is. De dames hebben onder de honden altijd de leiding gehad. En bij deze pup is dat wat meer.
HorseTopShop schreef:Snauwen wordt bij mij echt nooit afgestraft/gecorrigeerd. Er komt een moment dat ze het snauwen over gaan slaan en gelijk gaan bijten.
Hier mogen ze naar elkaar snauwen. Dat hoort bij de onderlinge verstandhouding.
dierenfan schreef:Hoe oud is de pup dan nu als hij al boven een volwassen hond staat?
Ik doe niet aan rangorde. Luisteren moet naar mij en onderling doen ze maar wat. Ik geloof ook niet in een rangorde. Als die al bestaat dan wisselt deze per situatie in elk geval.
beatje schreef:Een pup van4/5 maand deelt echt de lakens niet uit hoor.Ik heb net als dierenfan 6 honden 5 reuen en een teef. Varieerend van 10 maanden en 7 jaar.Een heel makkelijke roedel zowel met andere honden als onderling maar ik ben de baas dus ik bepaal wie waar en waar neer eet en wat doet.
Ik heb in het verleden een tevenroedel gehad en daar waren er ook twee die vochten en altijd op het moment dat ik thuis kwam.Die heb ik wel uit elkaar gezet als ik weg ging en bij elkaar gelaten als ik tijd had er op te letten,dan ging het goed.Persoonlijk vind ik reuen makkelijker.
petitparis schreef:Het lijkt soms dat pups hoger in rang zijn, omdat zij gewoonweg veel proberen en grenzen aftasten en de volwassene vaak veel tolereren van een pup. Eenmaal in de pubertijd kan dit wel eens omslaan.
LoveGlove schreef:Maar ze rijdt constant op mijn andere hond. En in dat boek stond dat dat betekend dat ze vindt dat ze hoger staat