RoyceMack schreef:Echter weten we dus niet of mijn vriend toch allergisch gaat zijn voor een hond (dikke kans van niet, maar goed huisstofmijt is overal).
Dat is zo. Mijn vriend en ik hebben ook een allergie voor huisstofmijt. Ik heb er geen last van, mijn vriend heeft er echter veel meer last van gekregen sinds we honden hebben.
RoyceMack schreef:daarnaast weten we niet of mijn vriend het ineens wel trekt qua vermoeidheid met zijn werk en uitlaten. Ook ik vind uitslapen fijn, en ik wil niet steeds de sjaak zijn van hond uitlaten in de ochtend.
Nou dan zou ik alvast niet voor een pup gaan
Dat is 1,5 jaar vermoeidheid en vooral die eerste maanden héél veel uitlaten en ook 's nachts eruit.
RoyceMack schreef:Nu hebben we natuurlijk een achtertuin, dus zou hij in de ochtend mooi even daar zijn plasje kunnen doen, en zodra we beneden zijn een grote wandeling gelijk.
Mijn honden plassen absoluut niet in hun eigen tuin. Doen ze niet
Dat is hun eigen huis, daar doe je je behoefte niet. Een tuin mag geen wandeling vervangen tenzij nood. Vind ik. Uitslapen kan nu mijn hond ruim 3 is. De jaren daarvoor stond hij gewoon op mijn bed te springen. Als je van uitslapen houdt moet je gewoon geen hond nemen tenzij je zeker weet dat het goed zindelijke luilakken zijn.
RoyceMack schreef:Natuurlijk weet je dat bij een pup ook niet zeker, maar daar kun je hem in ieder geval een tijdje meemaken als je hem gaat opzoeken bij de fokker.
Hm, je kunt een kleine gok doen op basis van wat een pup aan gedrag toont in het nest maar je weet veel beter wat je kunt verwachten bij een volwassen herplaatser. Opvoeden is niet alles hè, dieren hebben ook een karakter. Zo heb je honden die niet extreem horen te jagen volgens de rasstandaard en toch nooit loslopen omdat ze gelijk wegvliegen. En die eigenaren wisten echt wel hoe of wat met honden.