Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Clickertraining is een manier van omgaan met je paard, waarbij je het paard op precies het juiste moment van gewenst gedrag aangeeft dat dàt is wat je van hem/haar vraagt. Het hulpmiddel hierbij is de clicker, te vergelijken met het kinderspeeltje de kikker-klikker. Met deze clicker kun je op precies het goede moment een aangeven aan je paard: “Braaf!! wat je nu net deed is heel goed, dat wilde ik van je”.
Barbet schreef:janderegelaa schreef:Kun je niet zo'n blafband omdoen?
Hopelijk is dat een grap?
Volgens mij mogen die dingen niet eens meer verkocht worden vanaf dit jaar.
Omdat het onder mishandeling valt.
Citaat:Hij wilt GAAAAN. Helemaal. Als een raketje. Spanning, geuren, blij maar ook wat stress, eng maar ook heeeeel leuk! En dan ook nog een jaar oud.
Simbaa schreef:@ Hannanas: Ik denk dat je precies de spijker op zijn kop slaat. Vooral met dit stukje.Citaat:Hij wilt GAAAAN. Helemaal. Als een raketje. Spanning, geuren, blij maar ook wat stress, eng maar ook heeeeel leuk! En dan ook nog een jaar oud.
Daarbij ook nog een stukje verlatingsangst/enorme gehechtheid aan mij, waardoor hij het niet cool vindt als ik bijvoorbeeld op het paard zit. Vooral dat heeeel leuk kan ik me wel in vinden. Volgens mij vindt hij het wel leuk om op stal te zijn. Hij loopt altijd blij en het is normaal echt een angsthaas en loopt vaak ineengedoken in spannende situaties, maar dat doet hij op stal helemaal niet!
Waarom vind je dat ik hem even thuis moet laten? Om zo de cirkel te doorbreken?
Met een clicker moet ik inderdaad wel een opdracht geven. Anders gaat ie zelf bedenken wat hij moet doen en doet ie turn, af, blijf en jump tegelijkertijd
Zijn vocabulaire helemaal afleren voelt inderdaad ook niet goed. Ook omdat het echt niet zo vervelend is als mensen denken. Wel ga ik proberen te leren dan jammeren mag, tot dat ik zeg klaar. Op stal mag hij ook prima een keer piepen namelijk, maar niet overdrijven
@ Janderegelaa: Zo'n band en quick fix klinkt eigenlijk helemaal niet slecht. Vooral omdat hij het corrigeren negeert en ik niet consequent genoeg kan zijn doordat ik vaak ook een paard in de buurt heb. Ik ben wel bang dat zo'n band in verkeerde omstandigheden meer verkeerd dan goed doet en ik ben bang dat dat bij mij het geval kan zijn.
@ Loveslimpie: Absoluut een goed idee om op te bouwen! Als mijn zusje even het paard vast houdt kan dat prima.
Hannanas schreef:Zo'n band is geen oplossing jan.
Het blaffen is niet de issue.
Daarbij zal dit kaliber hond dan wat anders gaan verzinnen. Stil kun je goed opspringen, hakken bijten, drijven etc. Een hond in deze staat afstraffen zal zijn spanning alleen maar vergroten.
janderegelaa schreef:Hannanas schreef:Zo'n band is geen oplossing jan.
Het blaffen is niet de issue.
Daarbij zal dit kaliber hond dan wat anders gaan verzinnen. Stil kun je goed opspringen, hakken bijten, drijven etc. Een hond in deze staat afstraffen zal zijn spanning alleen maar vergroten.
Dit is echt een aanname wat je doet.
Simbaa schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat het idee dat het nooit lukt me echt opbreekt. Dan ga ik moeten kiezen tussen hond en paardrijden en dat zou ik echt vreselijk vinden
Hannanas schreef:Bizar jan dat je zo pleit voor een blafband.