Kat probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:41

Lauratje_88 ,dank je voor dit berichtje,en ja dat terug komen...daar hou ik mijn hart voor vast want die kat gaat dood gebeten worden dat is 1 ding wat zeker is.

ik weet niet of het een zwerver is hoor,hij ziet er goed uit wel slank maar mooie vacht en heel vriendelijk verder,vandaar mijn moeite deze keer om de kat hier weg te krijgen.

ik heb geen schuurtjes alleen een ( open) schuur met stallen,daar kan die zo uit en 2 open buitenstallen en een carpoort,alles is open,enige waar die opgesloten kan zitten is in huis,nou dat met 7 honden die gaan flippen,laat maar ff...

de kooi is er en nu gaan we de tierschutz weer bellen of zij een plek voor hem weten,zodra we dat hebben ga ik maar eens kijken of ik de kat kan vangen...

ik hoop dat ie met eten zich laat vangen,en dat hij snel naar een ander plekje kan,hij veilig en wij rust op ons erf...

DA hier neemt geen zwerfkatten op :n en omdat ik begrijp dat er misschien mensen wel om de kat geven doe ik dit,kan natuurlijk ook gewoon de natuur zijn gang laten gaan,of hem met geweld wegjagen...

nu gaan we hem netjes vangen is het ook weer niet goed,en nee ik heb verder geen enkele affiniteit met deze kat( of überhaupt met het dier "kat")...

hij staat overigens nergens als vermist opgegeven,dus tja,of er nu zulke rouwende mensen ergens zitten vraag ik me dan ook weer af,maar dat terzijde...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-01-17 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:41

Ik heb ooit twee kittens gevonden. Omdat die er alles behalve florisant uitzagen heb ik ze naar de DA gebracht. Hier kreeg ik te horen dat hun de medische zorg (die ze echt nodig hadden) zouden verlenen en dat ze dan naar het asiel zouden gaan. Uiteindelijk heb ik er 1 zelf gehouden en is de ander naar een stalgenoot gegaan.
Maar m'n punt is: áls je hem gevangen krijgt (want iedereen doet nu of dat zo gebeurt is, maar dat hoeft natuurlijk absoluut niet), weet bijv de DA dan geen asiel ofzo?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:43

ja de asielen hebben we allemaal in deze omgeving gebeld,maar alleen antwoordt apparaat is wat we aan de lijn krijgen,enige instantie welke opneemt is dus de tierschutz,deze heeft aangegeven dat we terug mogen bellen als we geen opvang voor de kat konden vinden,en die zijn we dus NU aan het bellen...

tierschutz neem ook niet op...

nou ja,voor nu geen drama,dacht ik maak ff een foto van het slachtoffer,maar deze is de hort op,muisies vangen denk ik... :D

mocht ie straks er wel weer zitten ,dan zal ik een foto maken ... het vangen wordt fase 3 ,eerst een plek waar we hem heen kunnen brengen..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:26

Wauw dat sommige hier 'moeite hebben met jouw toon' :wow: Je bent verdorie moeite aan het steken in een beest van een ander. Ik vind het top wat je doet! De meeste katteneigenaren zijn letterlijk strontmakkelijk en laten alles maar loslopen. Dat er dan wel eens eentje wegloopt, tja. Of wellicht is hij gedumpt. Hopelijk kan er een chip gevonden worden.

Ik hoop dat je het beestje kunt vangen, vlees/worst waren die van ons vroeger gek op!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:26

psssst, kleine tip, maar vlees kan je in kleinere stukjes snijden hoor, dat kan tegenwoordig

kimmie261

Re: Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:44

nou ja,niemand meer kunnen bereiken die de kat kan opvangen,maar zoals ik al schreef was de kat dus weg,tot ik net terug kwam en toen zaten er 2 honden in het hooi...en een kat..

ik heb de honden achter het hek in de tuin gezet en ben bij het katje gaan zitten,hij mauwt heel erg en komt dichtbij,maar zodra ik mij beweeg is ie foetsie..

weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet,we lopen hier de hele dag in en uit en nu dus met de kans dat dat katje dood gebeten wordt,het is echt een lief dingetje volgens mij,heel jong nog denk een maand of 4 a 6..

ik heb er foto's van ,zal ze zo plaatsen..

ellendig dit... -O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:00

zoek de kat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je dat ie veel mauwt,eigenlijk houdt ie niet op met mauwen..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niet iemand die hem wil opvangen,omgeving laten we zeggen noord oost grens nederland,áls ik hem gevangen zou krijgen...??

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:03

<3 Ahhhww <3
Leverworst gaat er vast in. Duitsland is helaas vanaf hier nogal uit de route, en vriendlief maakt me af als ik nog een kat binnen haal vrees ik :')

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:08

Die zou maar zo een baasje kunnen hebben, nieuwe eigenaar (of waar ie ook naar toe gaat) moet wel de de chip checken. Goed van je dat je je inzet voor dit poezenbeest. Emptywords op de 1e pagina heeft al aangeboden de kat op te nemen volgens mij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:13

ik heb tegen mijn vriend gezegd wat kuipjes kattenvoer mee te nemen,die gaat zo boodschappen doen,ik denk dat ik hem daarmee het makkelijkste zou kunnen lokken en evt vangen..

en ik denk ook dat hij een eigenaar heeft,maar het is nu of even naar een opvangplek of het is straks een dode kat,hij moet echt weg hier..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:18

Is naar een Nederlandse opvang brengen geen idee? Of zit je daarvoor te ver van de grens?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:20

Helaas woon ik te ver weg (randstad), anders mocht hij hier gebracht worden. Mocht iemand hem willen/kunnen brengen: hij is welkom!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:31

Niet zomaar in huis nemen. Wie weet heeft hij/zij wel een baasje die hem momenteel flink mist!
Beetje vreemd om dat nu al aan te bieden.

Kim, zit je dichtbij de Nederlandse grens? Grote kans dat de kat dan toch op Amivedi staat.
En anders op naar de DA erbij om een mogelijke chip uit te laten lezen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-01-17 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:32

Zou van de foto's niet zeggen dat het zo'n jong beestje Is? Maar wel netjes van je TS dat je hem gaat vangen!

Kan de dierenarts ook niet alleen de chip lezen. Snap dat ze hem niet op willen nemen maar met de info van de chip kom je al heel ver natuurlijk

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:40

Saar88 dat is super lief!

nou,we zijn gebeld door een katten opvang en dat boekt vooruitgang,deze gaan actief op zoek naar een opvangadres en als het vangen niet lukt dan komen ze een vangkooi brengen.

vanavond worden we terug gebeld :)

wij zitten een km of 30 van de grens,niet echt dichtbij..

enne als je een kat flink mist dan zou deze toch wel érgens als vermist opgegeven zijn,daarnaast doe ik alleen maar de kat hier weghalen voor zijn eigen bestwil,de eigenaren kunnen hun zeer gemiste kat daarna toch gewoon afhalen op het opvangadres? ik geef niets weg,ik vraag of er mensen zijn die de kat kunnen opvangen zodat deze veilig is en heel blijft.

en het is echt een iniemini katje,ik denk dat hij nog geen kilo weegt,hele kleine pootjes heeft ie...

als ik hem vang dan moet ie ook meteen naar een adres kunnen,dus beste lijkt mij dat evt opvangadres de kat zijn chip laat lezen en vanuit daar contact met evt eigenaren opgenomen wordt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:03

Kat hier in de straat, midden Nederland, verdween en is maanden later in Limburg terug gevonden. Hoop dat je wat voor haar/hem kunt betekenen. Zou mooi zijn als ze gechipt is maar helaas is dat vaak niet het geval.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:37

ik hoop dat er een opvangadres gaat zijn, dit is gewoon echt haast niet te doen,inmiddels kunnen wij dus niet meer onbezorgd op ons eigen terrein lopen,kat zat net met afvoeren wederom keihard te mauwen,dus de honden helemaal over de flip..

daarna uitaat rondje met de honden gelopen,vriend vooruit gelopen met terug komen of die kat niet onder de carpoort zat,maar nee die was er niet,dus we dachten gewoon naar de tuin te kunnen lopen,zat de kat onder een bosje voor de tuin,dus de honden er volle gas achteraan,pfff

het is gewoon zielig voor dat katje,en hier echt iets wat ons zeer belemmerd in onze normale gang van zaken..

anyway,die mensen van de opvang die gebeld hebben zeiden dat na de kerst enorm veel katten gedumpt werden ( al die liefhebbende kattenbaasjes toch.... -O- ) en we dus hebben voor de nacht dus maar een kussentje en wat voer neer gezet.

ik hoop dat ik hem morgen kan vangen en dat hij in ieder geval weer bij mensen mag slapen,en wij weer onze rust terug hebben :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:04

Jelleee schreef:
Wauw dat sommige hier 'moeite hebben met jouw toon' :wow: Je bent verdorie moeite aan het steken in een beest van een ander. Ik vind het top wat je doet! De meeste katteneigenaren zijn letterlijk strontmakkelijk en laten alles maar loslopen. Dat er dan wel eens eentje wegloopt, tja. Of wellicht is hij gedumpt. Hopelijk kan er een chip gevonden worden.

Ik hoop dat je het beestje kunt vangen, vlees/worst waren die van ons vroeger gek op!

Dit dus... Ik had het niet gedaan. Iedere keer als hier een vreemde kat in de tuin komt zet ik de deur open. :=

Dat is mijn oplossing. Dus TS, knap en goed dat je al die moeite neemt voor een eigenaar die te lui is om fatsoenlijk voor zijn of haar dier te zorgen. Uitzonderingen daar gelaten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:07

kimmie261 schreef:
anyway,die mensen van de opvang die gebeld hebben zeiden dat na de kerst enorm veel katten gedumpt werden ( al die liefhebbende kattenbaasjes toch.... -O- )

Serieus? Bizar en vooral ook heel sneu. Weten niet wat hun overkomt. |(

Succes, hopelijk is de rust snel weer terug bij jullie.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:07

nou zat ik een beetje te googlen, jij zei dat de kat korte pootjes heeft toch? dat kan een 'speciaal' ras zijn, lijkt me dan toch raar dat ze die dumpen, misschien is hij toch wel echt de weg kwijt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:10

De munchkin bedoel je, ben wel benieuwd want die pootjes zijn echt heel kort.

Als ik naar de foto's kijk zie ik trouwens niet een kat van 4 of 6 maanden maar gewoon een kleine volwassen kat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 20:31

nee hij heeft kleine voetjes,echt baby schoenmaat,of het is een volwassen kat van ongeveer de helft van wat een normale kat is,geen idee..

verder ziet ie er gewoon uit,alleen niet als volwassen kat,,

net telefoon gehad van de zwerfkatten opvang,ze kunnen voor nu niets betekenen -O-

we moeten morgen weer het asiel bellen maar omdat deze inmiddels vol zit met 150 katten!!!!!en ze een ernstig vrijwilligers tekort hebben,is de kans dat ze deze kat met open armen zullen ontvangen erg klein,maar ik moest voet bij stuk houden dat het een gevaarlijke situatie was zei ze,mocht dat niet lukken,dan moest ik haar terug bellen en dan zou ze verder kijken wat te kunnen doen voor hem.

dus bij deze toch de vraag,mensen die omgeving grens noord-oost nederland wonen en hem even op willen vangen dan graag,,,hij wordt hier echt als het zo doorgaat dood gebeten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:34

Zeg dat het een raskat is... bij mij wilden ze ooit ook niet komen, tot ik zei dat het om een pers ging

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:39

Zeg dat je je honden loslaat. Die beesten moeten ook buiten op hun eigen erf kunnen spelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:41

Succes met vangen, gaat vast wel lukken, hier tijdje geleden vreemde kat op stal gevangen (zitten 2 stalkatten, maar ik en stalgenoten hadden geen zin om er nog 1 te voeren, ontwormen en ontvlooien).
Deze was eerst ook niet benaderbaar, maar met de tijd werd die benaderbaarder. Wij hebben niet heel intensief geprobeerd hem te pakken, gewoon meegevoerd met de rest, wel direct de opvang laten weten dat er een zwerver zat. Toen ik hem uiteindelijk kon pakken en in mandje kon doen, opvang weer gebeld en er heen gebracht. Maar ja, dat is in NL.
Als je geen mandje hebt kan je hem ook in wasmand of iets anders stoppen, als het maar goed dicht kan en hij er echt niet meer uit kan, zeker niet als je hem zou vervoeren.

Hoop dat je hem snel te pakken krijgt. In ieder geval voor je honden hem te grazen nemen.