Kat kotst bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Kat kotst bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:38

Een paar keer flink kokhalzen, maag wat goed samentrekt en een vaatje in de wand van de maag kan knappen. Dan wordt het braaksel inderdaad wat rozig
Als het nu zwart of donkerrood was, of ze blijft onophoudelijk braken dan moet je wel alert zijn en gelijk heen. Ivm eten aan een plant zou ik het wel even extra in de gaten houden. Is ze ook echt ziek?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:44

Op 1 januari schrok ik opeens wakker, ik weet nog steeds niet precies van wat maar ik was direct alert. Ik ging rechtop zitten en op dat moment komt mijn 9 jarige kater binnen strompelen. Zijn bekkie open, hijgend en naar adem happend en onder het bloed. Hij viel om de paar passen om en probeerde met zijn laatste krachten nog op het bed naar me toe te komen. Daar viel hij om, schokte een aantal keer terwijl hij adem probeerde te krijgen. Zijn spieren helemaal stijf en aangespannen. Toen ik bij de dierenarts aankwam was hij dood. In de kamer lag een enorme plas bloed.

Hij had de dagen ervoor wat overgegeven. Of er ook bloed in had gezeten, vroeg de dierenarts, een klein beetje kan een voorteken zijn van zo'n grote bloeding.

I rest my case..

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:49

Het kan meevallen en onschuldig zijn, het kan ook op iets veel ergers duiden. Dus TS, bel op zijn minst de dierenarts voor advies en kijk wat zij zeggen. Is weinig moeite en wie weet kan je erger voorkomen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:52

Ik zou liever vandaag voor niks naar de dierenarts gaan, dan morgen of zondag met spoed wat voorkomen had kunnen worden door vandaag te gaan. Iets met weekend voor de deur enzo....

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:18

Vind het ook maar vreemd, al het het roze ipv rood bel gewoon in plaats van weet ik hoe lang af te wachten. Misschien is je kat wel hard voor zichzelf en heeft wél erg pijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:25

Bij twijfel ALTIJD de dierenarts bellen! Bellen kost helemaal niks en je hebt dan meteen advies van een deskundig iemand. Ik snap niet, of het nou noodzaak is of niet, mensen eerst op bokt gaan vragen wat ze moeten doen. Stel dit soort vragen altijd aan de dierenarts als je twijfelt. Ik heb de dierenarts ook wel eens in het weekend in de avond gebeld omdat ik een kitten van 3 weken had die op zijn neus was gevallen en bleef niezen. Better safe then sorry!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:23

Als je zelf een beetje bloed overgeeft, ga je dan naar de dokter?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:26

xSCWx schreef:
Als je zelf een beetje bloed overgeeft, ga je dan naar de dokter?

Dan ga je Googlen en Bokt raadplegen. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:33

TS heeft het in de OP over rode vloeistof. Iedereen raadde gelijk aan de dierenarts te contacteren. Maar 1 iemand zei dat als het rozig was, het wel mee zou vallen. En toen was het opeens rozig. En toen werd het alleen nog maar meer afgezwakt door mensen in dit topic, de kat mankeert schijnbaar nu al helemaal niets meer... toch is die meid zich rot geschrokken omdat de kat rode vloeistof heeft uitgekotst. Dan bel je de DA. Rode vloeistof uitkotsen hoeft niet heel ernstig te zijn, maar kan het net zo goed wél zijn. Ik word echt niet goed van dit soort topics. En dan over een paar dagen een zielig topic dat de kat "ineens" dood is... we zijn het al vaker tegengekomen hier op bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:39

Rode vloeistof en geeft bloed over..... De woorden uit de OP. Op basis daarvan was IK naar de DA gereden. Bij het opgeven van een beetje rozige kots zou IK de DA in ieder geval even bellen. In combinatie met het eten van iets scherps al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:42

Ik snap dit echt niet...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:04

Waarschijnlijk geen geld voor de dierenarts... lees je helaas vaker en vaker.
Mensen proberen het dan zelf op te lossen.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:16

Laptopmuis schreef:

Deze reactie slaat natuurlijk nergens op want jij kan niet in de portemonnee van TS kijken. Vooroordelen heeft geen zin.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:16

Wat zou je zelf doen als je bloed zou overgeven? Bizar dit soort topics.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:18

Als jullie nou t's haar berichten lezen ipv alles op te blazen, het was meer roze heeft t's zelf geantwoord op een vraag. Een vraag gesteld door iemand die al doorhad dat het ook wel eens gewoon een roze slijm streep kan zijn, wat katten echt wel vaker braken. Dat hoort bij het houden van katten dat soms tegen komen.

Is het echt bloed. Meteen naar da. Is het roze slijm gewoon even aankijken.

Heeft de kat inmiddels gewoon gegeten en gedaan ts?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:33

Laptopmuis schreef:

Bellen is gratis.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:33

Hoe is het nu met je kat TS?

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:37

Sterkte! Hoop dat het snel goed gaat!

Maar mensen, ga niet zeiken over dat mensen zulke topics openen, soms hebben ze raad nodig over hun dier, en veel mensen op bokt hebben ook een dier, en die hebben evt tips of ervaringen! Wat is er mis mee dat mensen om hulp vragen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:47

Op het moment dat een dier bloed, niks eet en/of binnenhoud of andere acute problemen die snel kunnen escaleren heb je gewoon een dierenarts bij nodig en niet bokt. Je kan gratis bellen en zij kunnen beter een inschatting maken of het nodig is om langs te komen of het aankijken.

Voorbeeldje. Ik heb een kater en hij krabt een wond open in zijn nek. Eerste stap is googelen, is het ernstig en zal hij er aan dood kunnen gaan? Nee. Dan kijk je wat je eerst zelf kan proberen. Honingzalf is iets dat veel naar voren komt dus dat koop je dan en zal je voor een periode uitproberen. Zie je met een week nog geen verandering? Dan bel je met de dierenarts en die kan dan zeggen of het nodig is om bijvoorbeeld een kraag en/of prednison te krijgen of dat er evt een andere optie is. Dit heb ik net allemaal zo van het internet kunnen halen en een inschatting kunnen maken hoe je het beste kan handelen.

Op het moment dat mijn kat bloed zou kotsen zou ik dat ook eerst googelen, maar alsnog met de dierenarts bellen. Bloed hoort in het lichaam te blijven. Een topic maken geeft alleen maar meer stres want je moet wachten op antwoord. dan nog hopen dat het iets is waar je iets mee kan en dan nog hopen dat het ook iets is dat ook echt van toepassing is. Dus nee, in een acute situatie als dit zal ik nooit een topic maken maar direct dierenarts bellen. Ik kom er gewoon niet bij dat het eerste wat bij mensen opkomt in hun hooft "hey wat vind bokt er van?" .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:54

Snap echt niet dat mensen een topic gaan openen ipv even de da bellen voor advies.
Is gratis en zij hebben ervoor geleerd wij niet.

Als je zelf bloed spugt maak je dan eerst een topic aan of bel je even de assistente van je ha voor advies.

Ik snap dat je bezorgd bent maar bel dan de da die kan je gerust stellen en aangeven of het verstandig is om even langs te komen of daar je het even moet aanzien.

Ben wel benieuwd hoe het nu met je kat is

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:59

arinazazoe11 schreef:
Laptopmuis schreef:

Deze reactie slaat natuurlijk nergens op want jij kan niet in de portemonnee van TS kijken. Vooroordelen heeft geen zin.

Als TS haar berichten na kijkt zie je dat ze ook geen geld heeft om haar pony te onderhouden.
Maar daarbij zie ik ook weer dat ze 14 en waarschijnlijk niet als enige verantwoordelijk is voor de kat.. TS, wat zeggen je ouders?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:00

Jeetje, TS is 14, kunnen we even wat aardiger reageren?

Zie nog wel een verschil in bloed of roze slijm, en als de kat verder vrolijk is en nergens last van heeft zou ik ook niet gelijk naar de DA gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:02

Je hoeft ook niet gelijk naar de DA te gaan. Je hoeft enkel te bellen. TS kon met haar 14 jaar best even bellen met dierenarts om advies en indien nodig overleggen met ouders om langs te gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:11

ingedebruijn schreef:
Wat zou je zelf doen als je bloed zou overgeven? Bizar dit soort topics.

Maar nog meer bizar is is dat er nooit een moderator ingrijpt en dit heb ik al eens eerder opgenoemt.

Op zulke topics moet gewoon gelijk een slotje met een mededeling van de mod dat er een DA geraadpleegd moet worden.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:47

Nou meiden kom op zeg!
Wees eens volwassen en val zo'n meisje niet aan omdat ze het op bokt zet. Ze had ook niks kunnen doen en het gewoon lekker laten.

TS; laat je niet gek maken en vragen mag altijd. Maar om als "deskundige" even te reageren, als het eenmalig was, er verder niks qua gedrag veranderend is dan gewoon aankijken. Je gaf al aan dat het meer roze was dus het kan van alles zijn. Mocht het nog een keer gebeuren, en je weet zeker dat het bloed is even contact opnemen met een dierenarts.

En nogmaals, trek je niks aan van de die reacties. Goed dat je aan de bel trekt op welke manier dan ook :)