Papieren bij kittens kloppen niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:49

:n arme beestjes.

En ik blijf toch ook frustratie voelen over de mensen die hier maar in blijven trappen. Je koopt toch ook geen auto als je geen proefrit mag maken?

Juist als je er niet zoveel van weet zoek je toch op hoe en wat.
Nu zit je als het tegenzit met een hoop ellende die je makkelijk bespaard had kan blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Papieren bij kittens kloppen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:43

Als de chip etc niet kloppen, hoe weet je dan zo zeker of oa de HCM gegevens en alle andere info rond erfelijke ziektes en afwijkingen wel kloppen? Daar zou ik dan ook maar niet vanuit gaan.

liesje84

Re: Papieren bij kittens kloppen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:57

Op de stamboom staat de uitgevende vereniging, daar zou ik maar eens heen bellen.
Er zijn cattery's die zelf chippen, is op google wel wat info over te vinden.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:32

gekvanfleur schreef:
:n arme beestjes.

En ik blijf toch ook frustratie voelen over de mensen die hier maar in blijven trappen. Je koopt toch ook geen auto als je geen proefrit mag maken?

Juist als je er niet zoveel van weet zoek je toch op hoe en wat.
Nu zit je als het tegenzit met een hoop ellende die je makkelijk bespaard had kan blijven.

Nog meer frustratie over de fijne mensen die deze ellende mogelijk maken. Arme pups en kittens (en de rest) die hun leven al zo moeten beginnen.

TS, ik hoop echt dat de diertjes in orde zijn. En als ze dat niet zijn, dat ze dan toch beter worden. Ik ken verschillende mensen die er in zijn getrapt, met alle mogelijke diersoorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:40

Cayenne schreef:
Als de chip etc niet kloppen, hoe weet je dan zo zeker of oa de HCM gegevens en alle andere info rond erfelijke ziektes en afwijkingen wel kloppen? Daar zou ik dan ook maar niet vanuit gaan.

Ja dat is dus ook al mijn idee...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:49

Ai ai, dit klinkt echt als broodfok :( .

Ik zou geen waarde aan het 'contract' hechten. Aan niets wat de verkopers uitgesproken hebben.

Maar kom, mamapoes niet mogen zien terwijl er kittens zijn, dat zegt nu toch echt genoeg?? Maar ja, voor preken is het inmiddels te laat.
Ik hoop, en duim voor jullie dat de kittens gezond zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:11

Aangezien mijn ouders volgens mij bij dezelfde fokker gaan kijken (B'meer misschien?) hoe is dit afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:27

lieveli schreef:
Aangezien mijn ouders volgens mij bij dezelfde fokker gaan kijken (B'meer misschien?) hoe is dit afgelopen?

Een andere bokker in het sphynx topic vertelde dat een vriendin er geweest was, en bij haar klopte de gegevens ook niet. Ook had ze een zieke kitten. De kittens van mn schoonouders zijn verder gezond en ze zijn er blij mee.
c_alsemgeest @ [BB-HK] Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:53

Wij hebben vorig jaar een Bengaal geadopteerd (gratis overgenomen van iemand) en daar kloppen volgens ons en de dierenarts de gegevens ook niet van. Ze is verkocht aan de vorige eigenaar als 3 jarige, in het paspoort stond 6 jaar en wij hadden sterk het gevoel dat ze veel ouder moest zijn. Uiteindelijk hebben we een geriatrisch onderzoek laten doen en blijkt ze inderdaad ouder dan haar paspoort-info. Snap nu ook waarom de vorige eigenaar haar voor 'een prikkie' mee mocht nemen. Voor ons maakt het niet uit, buiten dat wij haar voor niets hebben is het een schat van een dier. :j