Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leandra schreef:Nadeel van dieren uit dit soort winkels is dat ze vaak niet gezond zijn, afwijkingen hebben en/of gedragsproblemen. Dit omdat er wordt gefokt voor het geld en niet om kwaliteit van het dier. Er zitten ook wel eens gezonde dieren bij maar ik zie op mijn werk, dierenartsassistente bij een konijnkundige dierenarts, vaak die dieren voorbij komen.
Er is vorig jaar ergens een programma geweest over de niet verkoopbare dieren in tuincentra enz. Die worden gedood en gaan vaak naar reptielenhouders en dierentuinen. Het maakt niet uit hoe die dieren daar weg gaan (verkoop of dood) er komen toch weer nieuwe dieren. Dit gaat net zolang door totdat de mensen daar geen dieren meer gaan kopen. De opvangen zitten vaak ook al vol met dit soort "zielige" gevallen. Het is heel sneu maar de enige manier om dit soort verkopen uit te bannen is om er geen dieren meer vandaan te halen. Hoe sneu het ook is voor ze.
Citaat:Helaas moeten ze weg als ze na een halfjaar nog niet verkocht zijn. In dit geval, en dit zal niet de eerste keer zijn, gevoerd aan de slangen..Dit gaat a.s. vrijdag 13 januari gebeuren.
Brainless schreef:Citaat:Helaas moeten ze weg als ze na een halfjaar nog niet verkocht zijn. In dit geval, en dit zal niet de eerste keer zijn, gevoerd aan de slangen..Dit gaat a.s. vrijdag 13 januari gebeuren.
De Welkoop in Heerenveen en Wolvega doen ze goedkoper (of zelfs gratis) weg (als ze ouder worden).
Ik snap niet dat je dan denkt dat ze dan bij de slangen terecht komen en niet bij een particulier?
En dat ze (toen het konijn wel de goede grootte had) deze niet gekocht is voor slangenvoer?
De meeste slangen eten eendagskuikens (dood) of ingevroren (en later weer ontdooide) zeer jonge konijnen/muizen (vanaf 1 dag oud).
De meeste zullen geen levend voer geven omdat de kans redelijk aanwezig is dat de slang beschadigd.
Daarnaast: veel slangenhouders kweken hun eigen voer (muizen/konijnen).
Mopjemop schreef:deze winkels "boycotten" en daar niets meer kopen, zou sws een goed idee zijn.