Poes brengt verkeer in gevaar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Re: Poes brengt verkeer in gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:36

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:40

poes loopt inmiddels door huis want tjah.. een klein kooitje is ook niet alles, er komt misschien zo iemand aan om te kijken of poes van hun is, en zo niet dan morgen mee met de dierenambu

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:41

Kijk dát is mooi nieuws!!
Goed gedaan hoor en wat lief dat zo veel mensen in jou buurtje hebben meegedacht/ geholpen!!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:42

grappig genoeg de persoon die poes denkt te herkennen komt van bokt! ik kreeg een pb haha

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:43

helaas, poes is niet van hun!

even kijken of we nog bij de dierenambu door kunnen komen anders wachten tot morgen

zou m haast zelf willen houden als hij geen chip heeft

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:27

de dierenambu is onderweg, maar moet best ver rijden omdat het niet de locale is die langs komt..

stiekem hoop ik dat poes niet gechipt is en dat we hem mogen houden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:41

De dierenambu gaat echt niet een eind rijden voor een kat om chip te controleren en daarna bij de vinder te laten....

Officieel gezien zijn ze zelfs in overtreding nu! Katten mogen in NL vrij op straat rond lopen. Een dierenambu mag een dier in nood ophalen. Deze kat is kern gezond voor zover bekend dus mag niet eens van straat gehaald worden.

Tenzij heel veel ander gedoe maar ga dat niet uit typen en zo te lezen geldt dat bij deze kat ook niet ;)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:44

nou en toch zijn ze onderweg..
en houden is meer een geintje, ik kan geen kat houden ik woon op een flat, en ben zelf niet zo veel thuis

ze zijn nu hier, de bel gaat net, en de poes is inderdaad gezond

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:03

nou hier is tie dan de laatse update

poes is opgehaald en was duidenlijk een huiskat, meneer zei ook waar hij heen gaat en hoe nu verder, mocht hij geen baasje hebben wordt hij snel herplaats.

dus poes is veilig nu, bedankt bokt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:15

Fijn. :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:40

Annalies03 schreef:
poes loopt inmiddels door huis want tjah.. een klein kooitje is ook niet alles, er komt misschien zo iemand aan om te kijken of poes van hun is, en zo niet dan morgen mee met de dierenambu

Mooi zo, doet me deugd, het is nu geen weer voor poesje om aldoor buiten te zijn.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:17

RaafSmits schreef:
Dit is wel lekker makkelijk.
Mogelijk is dit dier vermist geraakt met het vuurwerk of ............en is er iemand diep ongelukkig dat zijn dier weg is.
Het is maar een kat......nou en??
Als mensen zich het lot van die kat aantrekken en zich zorgen maken vind ik dat juist héél wat zeggen over hoe die personen in het leven staan.

Ik zei al ik ben vast ouderwets... Maar dit is wat ik vind. En als men dan vind dat ik raar in het leven sta.. klopt vast ook, boeien.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:11

Fijn dat het dier opgevangen is, ik hoop dat die heel snel zijn eigen huisje of een andere fijne plek vind.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:17

dierenfan schreef:
De dierenambu gaat echt niet een eind rijden voor een kat om chip te controleren en daarna bij de vinder te laten....

Officieel gezien zijn ze zelfs in overtreding nu! Katten mogen in NL vrij op straat rond lopen. Een dierenambu mag een dier in nood ophalen. Deze kat is kern gezond voor zover bekend dus mag niet eens van straat gehaald worden.

Tenzij heel veel ander gedoe maar ga dat niet uit typen en zo te lezen geldt dat bij deze kat ook niet ;)

Nou, dan is dat duidelijk een andere dierenambulance die wij hebben.
Bij ons is het zo dat dieren worden opgehaald, zal niet de eerste zijn die bij mij door de dierenambulance wordt, omdat het een vondelingetje is.
Sterker, je mag ze hier niet zelf naar het asiel brengen, ze moeten opgehaald worden door de dierenambulance. Ik doe het wel, als ik in tijdnood zit, ze laten me dan niet voor Jan met de korte achternaam staan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:22

A3a1 schreef:
dierenfan schreef:

Nou, dan is dat duidelijk een andere dierenambulance die wij hebben.
Bij ons is het zo dat dieren worden opgehaald, zal niet de eerste zijn die bij mij door de dierenambulance wordt, omdat het een vondelingetje is.
Sterker, je mag ze hier niet zelf naar het asiel brengen, ze moeten opgehaald worden door de dierenambulance. Ik doe het wel, als ik in tijdnood zit, ze laten me dan niet voor Jan met de korte achternaam staan.

Hier is ook de dierenambulance gekomen om de chip uit te lezen bij een vondeling (die er overigens niet in zat). Asiel zat toen vol, dus ze hebben gevraagd of ze bij mij kon blijven tot iemand haar herkende en kwam halen. Anders hadden ze haar meegenomen en naar het asiel gebracht.

Overigens is er nooit iemand geweest en zit de vondeling nog steeds bij mij :+

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:08

hah en nu kon de eigenaar wel toevallig zich melden, was een man die dus achter ons woont.. die aan de deur komt om te vragen waarom we zijn kat hebben op laten halen, mn vriend legde alles uit, hij was best boos. en het boeide hem gewoon niet veel, helaas was hij al weer weg voordat ik beneden was..

als je een kat hebt neem er dan verantwoording voor voordat hij bijna plat is.. en niet naderhand pas aan komen zetten omdat je kosten aan je broek hebt hangen :/

edit: ben zelf even aan de deur gegaan daar, heb alles uitgelegt, blijkt dat broertje ook op soortgelijke wijzen heen is gegaan, en dat deze poes allemansvriendje is, voorlopig houden ze m binnen en hij krijgt een halsbandje *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:31

Hopelijk leren ze er van door de kosten.
Door alleen uitleg en dus al platte broertje leren ze het toch niet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:35

Hopelijk , word het diertje later niet alsnog plat gereden ..............