Kat in een groep katten laten afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:33

Ik heb hier hetzelfde probleem maar dan met een volwassen kater van 12 jaar en een kitten.
Volwassen kat krijgt Hills voor plus 7 jaar en kitten krijgt Hills kitten.
Volwassen kat is natuurlijk verzot op het kitten eten maar hij weegt al bijna 8 kg. Heb het ook al hoger gezet maar hij doet veel moeite en natuurlijk moet het kitten er nog aankunnen.

Hier is het de grijze variant van garfield dus.
ik lees meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:40

damian23 schreef:
Nou, spelen gaat hem niet worden. Ik hield een leuk veertje voor haar neus en ze gaat op haar rug liggen maaien met haar voorpootjes, maar lopen ho maar... De andere katten vonden het wel geweldig.

Heb je een pointer al geprobeerd?

smileydees

Re: Kat in een groep katten laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:59

ik heb 4 kattten, 2 van bijna 16 1 te dik (7,66) en een te dun (4,5). Dan nog twee van 12 beide goed op gewicht. De dikke hebben we op een paar manieren geprobeerd af te laten vallen maar lukt ook niet. Ook hier een dikke stoffige Garfiel idee met soort ziekte van Crohn. Die kan dus niet alles eten en niet tegen stress. Wij waren af en toe blij dat ie de tuin uit was, totdat we van de buren hoorden. Goh zo gezellig, Sjors heeft de hele dat bij ons in de zon op het terras gelegen.... Hij mag nu oud worden zoals hij wil. Hij is gelukkig met weinig eten (want dat doet ie ook niet veel) en weinig bewegen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:02

Afbeelding

Ze is alleen niet rood, maar voor de rest is het een echt Garfield.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:03

Misschien dat ze straks een rondje in de tuin wil wandelen.

ik zal eens zoeken want ik heb ooit eens een pointer bij het voer gekregen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:49

Een laserlampje doet het hier inderdaad ook altijd goed!
Daarnaast werkt gooien met snoepjes (hele kleintjes, van Felix) goed, daar wordt ze heel enthousiast van. Alleen ben je dan weer met eten bezig :=

Ze is wel mooi zeg!

*edit, mijn dame in haar meest charmante positie :')
Afbeelding

Daarom hou ik het meestal bij hoofdfoto's van mevrouw:
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:01

Eten ergens neerzetten waar ze standaard wat plateau's voor moet lopen?

Bijv een stevige plank met gat voor voerbakhje op ongv 1.50 hoogte en daar bijv 4 tredes naar toe laten lopen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:51

Laserpen werkt ook niet. Lui kr..ng. Ze blijft gewoon liggen en mept wat met haar pootjes. Ze kan wel koprolletjes maken. Ze moet nu steeds verplicht mee de trap op en daarna weer mee naar beneden.

Britt, jij hebt ook een prachtige Garfield.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:54

Hannanas schreef:
Eten ergens neerzetten waar ze standaard wat plateau's voor moet lopen?

Bijv een stevige plank met gat voor voerbakhje op ongv 1.50 hoogte en daar bijv 4 tredes naar toe laten lopen.

Dat is ook nog een idee. Ik kan een bakje op de hoogste plank van de krabpaal zetten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:31

damian23 schreef:
Laserpen werkt ook niet. Lui kr..ng. Ze blijft gewoon liggen en mept wat met haar pootjes. Ze kan wel koprolletjes maken. Ze moet nu steeds verplicht mee de trap op en daarna weer mee naar beneden.

:oo

Maar is ze zo dik dat ze moeite heeft met bewegen? Of is het echt toppunt van luiheid?

Mijn Garfield....hij heet Fausto
Afbeelding

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:27

Ik heb er vandaag eens op gelet maar ze ligt echt de hele dag te slapen.
Ze eet ook niet extreem veel dus ze moet echt meer gaan bewegen.
Het kan natuurlijk ook dat ze door haar gewicht geen puf heeft om echt te spelen. Ik blijf haar gewoon prikkelen met speeltjes want te dikke mensen beginnen ook eerst het licht werk doen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:29

Natascha, jij hebt een echte prachtige Garfield.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:34

Dank je.

Hij slaapt ook veel moet ik zeggen(alle katten uiteraard) maar hij is 14.

Mijn andere kat is 8 en veel actiever. Maar das een Noor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:14

Afbeelding

Je kan al wel raden de welke garfield is :D

Hij was juist weer eten aan het pikken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:38

Geef je dikke kat voer via iets als een voerbal (meer beweging dan voertorens, etc.), afgemeten hoeveelheid meerdere keren/dag. Dan moet ze bewegen/werken }> voor haar eten. Wel even apart zetten er mee, zodat ze het inderdaad zelf moet doen, de rest kan tegelijk gewoon zich vol eten uit een bakje dat je daarna weer weg zet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:46

Als je kat gewoon is om direct te eten, gaat dat. Die van mij krijgen onbeperkt, eten wanneer ze willen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:16

Oh voetbal is een leuke tip.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:48

Ik heb wel een leuke voertoren, die onze dikke wel leuk vind en die denk ik ook best kan werken, als onze dunne hem zou begrijpen... -O- Dat is niet zo'n snuggere dame en blijft er dan bij staan kijken en mauwen. Dan doe je het voor en denk je dat ze het snapt, maar dat blijkt dan keer op keer weer ijdele hoop te zijn :')
Yara snapte hem gelijk en vind het ook echt wel leuk volgens mij, maar voor Leisa moeten wr gewoon brokjes in de onderste bak doen, anders verhongert dat beest gewoon := dus dan gaat Yara ook geen moeite doen om te vissen natuurlijk.

Mocht iemand er iets aan denken te hebben, dan mag je hem tegen verzendkosten hebben. Hij is een tijdje gebruikt, maar is schoon en zo goed als nieuw:
Afbeelding

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:05

Mijn schoonvader heeft hetzelfde probleem. 3 dikke katten en 1 magere. (de magere heeft een darmprobleem)
Alle katten krijgen afgepast voer en de magere geven ze meerdere keren per dag apart extra eten. Dan gaat hij even in de badkamer, zodat hij in alle rust kan eten.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:28

Maar hoe leer je dat ze maar 4 keer per dag voer aangeboden krijgen? Ik had gisterenochtend het voer weggehaald en tussen de middag hin bakjes weer neergezet. Sommige aten niet en de anderen een paar brokjes. Zou ik dit gewoon 4 keer per dag moeten volhouden? Leren ze dit wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:30

damian23 schreef:
Maar hoe leer je dat ze maar 4 keer per dag voer aangeboden krijgen? Ik had gisterenochtend het voer weggehaald en tussen de middag hin bakjes weer neergezet. Sommige aten niet en de anderen een paar brokjes. Zou ik dit gewoon 4 keer per dag moeten volhouden? Leren ze dit wel.

Gewoon doen. Ze hebben na een paar dagen zo door wanneer ze kunnen eten. :)
Hier krijgen ze maar twee keer trouwens, dat hebben ze zo door.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:36

Die van ons hebben het prima geleerd. Uiteraard voorafgegaan met een boel drama waarin de stervende zwaan met overtuiging werd gebracht maar als je dat gewoon negeert of op dat moment even met ze speelt oid dan gaat het vanzelf goed. Onze kater was veel en veel te zwaar (drie vetrollen tussen z/n poten waarvan de onderste bijna tot aan zijn teentjes op de grond lag) en is nu slank, eet normaal en kan inmiddels gewoon twee keer per dag samen met ons andere poesje eten krijgen zonder het in vijf minuten allemaal op te vreten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:43

damian23 schreef:

"Maar" 4 keer? Ik vind dat onzinnig vaak.
Twee keer is prima. Heb ook nooit begrepen waarom mensen huisdieren als honden en katten zo nodig ad lib moeten voeren. Ja met sommige is dat mogelijk, de meeste eindigen met overgewicht.
Gewoon altijd afgepaste porties voeren, niet opgegeten voer = geen honger meer, dus rest verwijderen, simpel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:48

Kuggur schreef:
damian23 schreef:

"Maar" 4 keer? Ik vind dat onzinnig vaak.
Twee keer is prima. Heb ook nooit begrepen waarom mensen huisdieren als honden en katten zo nodig ad lib moeten voeren. Ja met sommige is dat mogelijk, de meeste eindigen met overgewicht.
Gewoon altijd afgepaste porties voeren, niet opgegeten voer = geen honger meer, dus rest verwijderen, simpel.

Als ze bijv 100 gram mogen hebben, en ts bied iedere keer 25 gram aan is er niks aan de hand toch?
Hier voer ik ook maar 2x per dag. uiteraard wel afgewogen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:52

Tuurlijk, iedereen kan doen wat hij wil. Je kunt ook twintig keer per dag vijf gram voeren.
Ik vind persoonlijk vaker dan twee keer onnodige moeite.