gezonde kauwbot zonder zooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Re: gezonde kauwbot zonder zooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:20

nylabone! Enige wat lang mee gaat en volgens mij veilig.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:38

Maar die nylabones, dat is toch al zooi, dat is gewoon nylon?

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:46

Ik vind mini stukjes van de nylabone terug op de grond als hij heeft liggen kauwen, kleiner dan een rijstkorrel. Wellicht dat zn stukje ook wel eens ingeslikt wordt. Als ik de informatie van de dierenwinkel moet geloven, kan dat geen kwaad en wordt het gewoon uitgepoept.

Het duurt echt maanden voordat het bot een centimeter kleiner is dus het aantal stukjes die hij eventueel binnenkrijgt is heel klein.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:50

Ik heb hier een nylabone voor mijn Russeltje, maar hij vind er niets aan. Hij kauwt liever op zijn kong.
Ik denk toch dat ik een maatje kleiner had moeten kopen, dat hij deze te lang vind.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:57

Heb voor onze corgi met kerst herten oren gekocht. Nou ze is er dol op, ze stinken alleen ontzettend.verder is ze gek op bullepezen en varkenshoeven.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:58

Nylabone

Goed voor de tanden en geen zooi.

Echt geweldig goed spul, onze hond doet er maaaanden mee, en gebruikt het soms ook als speeltje (er mee gooien). :j

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:08

Die van mij krijgt dus echt heel veel van zo'n nylabone af in korte tijd en merk dan ook dat hij moeite met poepen heeft door al die korrels en misschien kan het geen kwaad maar goed lijkt het mij ook niet die nylon in z'n darmen. Dus hier komt zo'n ding er niet meer in. Wat is een kauwwortel?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:12

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:24

je kunt de hertengeweien ook doorgezaagd kopen om mee te beginnen en is vaak aantrekkelijker omdat ze dan meteen bij het merg kunnen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:27

Dank petitparis

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:32

Wij halen bij de slager gewoon een heel schapen karkas ( ong. 5 euro )

De slager maakt er dan stukken van, zit nog een beetje restvlees aan en verder niet bewerkt of iets dergelijks, zo vers als maar zijn kan !

Dat is bij onze hond dan ook echt favoriet...

Aangezien mijn vriend het vies vind krijgt hij bij ons binnen in huis bijv. varkensoren, of hoefjes met schapenvet erin.
Schaap dan alleen buiten of bij mijn moeder thuis.
Maar als hij mag kiezen... :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:55

Als wij 'echte' botten geven, met of zonder restvlees, merg of vet, dan gaan die van ons daar echt van aan de sch*t....

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:09

Hoe kan het nou dat jullie de geperste runderhuid botten 'vol met zooi' vinden zitten, maar dat je wel bereidt bent om je hond een nylon bot te geven?? (waar hij met de weken echt genoeg van binnen krijgt hoor)

Nylabones zijn gewoon plastic 8)7

p.s. Uiteraard verteld de dierenwinkel dat het geen kwaad kan, dat vertellen ze ook over de zogenaamde 'dinobotten' maar die zijn toch echt levensgevaarlijk in verband met splinteren....

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:08

JoyCiej007 schreef:
Nylabone

Echt geweldig goed spul, onze hond doet er maaaanden mee, en gebruikt het soms ook als speeltje (er mee gooien). :j

Even tekst gegoogled over nylabone.....
Maar ik ga mijn hond geen nylon geven om op te kauwen, ook geen hoogwaardige.

Al sinds 1955 maakt Nylabone hoogwaardige en duurzame honden kauwprodukten en honden kluiven. Nylabone produkten zijn gemaakt van hoogwaardig Nylon, van Amerikaanse makelij en voorzien van gebruiksaanwijzing.
Voor additionele uitleg over het produkt en de juiste gebruikswijze hebben we een aantal informatieve video's gemaakt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:34

ik hoef geen nylon bod. ik ga de hertengewei eens uit proberen.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:56

A3a1 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Nylabone

Even tekst gegoogled over nylabone.....
Maar ik ga mijn hond geen nylon geven om op te kauwen, ook geen hoogwaardige.

Al sinds 1955 maakt Nylabone hoogwaardige en duurzame honden kauwprodukten en honden kluiven. Nylabone produkten zijn gemaakt van hoogwaardig Nylon, van Amerikaanse makelij en voorzien van gebruiksaanwijzing.
Voor additionele uitleg over het produkt en de juiste gebruikswijze hebben we een aantal informatieve video's gemaakt.

Wat is er mis met die tekst? Als ze die botten al zo lang maken moet het toch geen problemen geven? Anders bestond het al lang niet meer!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:20

Ze zullen wel eens iets binnenkrijgen maar dit verteerd niet en poepen ze gewoon weer uit. Het is nier. Dat het massaal afbrokkelt. Tenzij je een te kleine neemt.
Wat betreft lijmen van andere botten, daar kan ook gewoon collageen voor gebruikt worden (dus bindweefsel wat men smelt en dus gewoon van dierlijke oorsprong ), het is geen bizonlijm ofzo ;)
Bij die bruinachtige (huid)botten wel al gezien dat dieren te grote stukken inslikken en daar ziek van kunnen zijn, stuk verweekt wel, maar verteerd niet. Een keer een hond gehad die er heel beroerd van was. Met de witte rawwhides overigens nooit problemen gehad (behalve dat ze in een half uur op zijn).

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:27

Mijn hond kan ik helaas niet veilig alleen laten met een bot en ook niet als ik er wel bij ben, meneer trekt er zulke grote stukken af dat hij er in stikt. dus ik hou een bot meestal vast. eerst kreeg hij altijd brokkelstaafjes, die verkopen ze hier niet meer en toen heeft hij een lange gedroogde worst gekregen die snel afbrak maar daar vind die niet meer zo veel aan

het gaat om een windhond, geen super gebit en hij is 9 jaar
kan niet tegen pens, wat raden jullie aan qua veilig bot? ik zal het alleen onder toezicht geven. ik dacht misschien maar weer een kong met iets lekkers erin anders..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:36

Een nylabone die groot genoeg is of een groot stuk hertengewei. Daar kunnen geen grote stukken vanaf. Als je ziet dat ze flink aangeknaagd zijn altijd vervangen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:47

Zaken die hier in huis gegeven worden

Hertengewei
Buffelhoorn
Varkensoren
Kophuid
Nekspier
Bullepezen
Eenden nekken(of kip, maar hier kip allergie)
Lamsribben
Geperste kauwstaven
Kauwwortel

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:05

Ik geef ook een hertegewei .We hebben een gewei gekocht bij een fokker van herten,even googlen voor ene in je buurt.Voor de prijs van een stukje heb je dan een heel gewei.Zelf in stukken zagen.Als ze er een poosje niet nar kijken even opkoken in een pan water dan komt de smaak weer wat terug.Verder word er gekauwd op knieen en kopvlees, zeker een dik plak runder kopvlees is favoriet alleen moeilijk aan te komen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:13

Ik lees even mee en heb een vraag tussendoor.
Splintert vers bot niet? Ik zie dat wel zitten voor onze pup maar mijn vrouw heeft twijfels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:18

Vers rauw bot splintert niet
Wel zou ik alleen niet dragende delen geven en met zacht spul beginnen (lamsribben, kippen/eenden nekken en vleugels)

Dragende delen zijn over het algemeen te hard , slijt het gebit aardig flink van af

Gegaard bot splintert wel en is dus eigenlijk zeer sterk af te raden

Rauwe zaken die ik voer zijn bijvoorbeeld lams of geiten ribben , eenden nekken en vleugels
Ander gevogelte behalve kip(allergie)
Maar in voor en najaar wil ik ook wel een schapenkop oid in de tuin mikken

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:20

ik dacht dat het juist gekookt/verhit bot was dat makkelijk splintert. Nu ja, "echt" bot krijgen ze hier zelden, vind ik net iets te vies in huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:38

Dat heb je gewoon bij het juiste eind hoor PetitParis

Gegaard bot splintert,rauw bot niet