Kat plast in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:43

Jans schreef:
Ja ik heb ook niet het gevoel dat Feliway echt wat deed. Bij onze vorige katten in ieder geval niet. Volgenes mij kan je ze veel beter inspuiten met catnip. (De vacht dan)

Dat durf ik niet.... Mijn kat is naakt :+

The_Cat

Re: Kat plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:53

Feliway helpt toch ook wel voor mijn kat om te kalmeren. Als het product op is merken we het meteen aan haar gedrag, dan wordt ze weer helemaal stressy

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:58

Hier ook een kat die regelmatig een blaasontsteking had. Eerst door een aangeboren afwijking en later een door stress veroorzaakte blaasontsteking. Gelukkig heeft ze nooit naast de bak geplast, maar was wel erg sneu om te zien hoeveel last ze ervan had. Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen door dieetvoer, ze krijgt Hills C/D Urinary Stress, en dit in het begin ondersteund met feliway. Hier doet ze het heel erg goed op en geen last meer gelukkig.

Bij haar is dmv een echo uitgesloten dat ze blaasgruis had wat de blaasontsteking veroorzaakte, nadat in de urine geen ontstekingswaarden waren gevonden. Heeft jou kat ook pijn bij het plassen? Die van mij kreeg metacam als ze last had zodat ze zsm weer goed ging plassen en geen pijn meer had daarbij.

Nhmeisje

Re: Kat plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:06

Ik heb nu een feliway spray om uit te proberen, die kan ik gewoon in huis rond sprayen. Weet niet hoe snel het zou moeten werken, maar merk nu nog niks :p

Ze had heel erg pijn. Ze ging plassen en daarna onder de stoel zitten en heel hard krijsen.. Was echt enorm zielig. Na die antibiotica kuur is dat nu wel gestopt. Alleen zei de dierenarts dat ze de kattenbak associeert met pijn nu. Maar voorheen deed ze ook al wel is plasjes op de zolder. En zodra er een handdoek op de grond ligt piest ze daar ook gewoon overheen en dat is iets dat ze altijd al deed.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:39

Dorien66 schreef:
Siesjuh schreef:
Maak je schoon met chloor? Want daar hebben ze een gruwelijke hekel aan.
Echt niet, meeste katten zijn juist dol op chloor.

TS, misschien heb je hier wat aan: http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... elijkheid/

Fout geformuleerd door mij, katten vinden het wel lekker, maar piesen er enorm graag overheen. Dus is niet handig om het op plekken te gebruiken waar ie niet mag piesen. Snap niet hoe ik het zo neer kon zetten, als ze het haten, moet je het juist gebruiken. Het gaat erom dat je het niet gebruikt ;)