Honden en vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:33

Ik gebruik al jaren Diazepam, werkt bij onze hond echt fantastisch
Van een hond die echt zwaar gestressd was naar een hond die een varkensoor aan het eten was om 00.00 uur
naar buiten gaan vind hij nog steeds geen pretje, maar er is idd maar 1 optie en dat is naar een afgelegen plek rijden en uitlaten op tijden dat de meesten nog slapen of eten

Voor hem is er nu 1 zegen en dat is dat hij aardig doof is geworden :D

Er zijn ook andere middelen op de markt die zouden kunnen helpen. Zylkene, Adaptil of Telizen bv
Alleen moet je hier echt ruim van te voren mee beginnen

Cd's hebben hier ook nooit geholpen. Ze zijn echt niet gek :P
Het gaat om de combi van; geluid, geur, licht en trilling

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:53

Ik hoor ook veel pisitieve dingen over dit:
Afbeelding
Geen idee of het helpt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:01

higgins schreef:
Van een hond die echt zwaar gestressd was naar een hond die een varkensoor aan het eten was om 00.00 uur
naar buiten gaan vind hij nog steeds geen pretje, maar er is idd maar 1 optie en dat is naar een afgelegen plek rijden en uitlaten op tijden dat de meesten nog slapen of eten

Er zijn ook andere middelen op de markt die zouden kunnen helpen. Zylkene, Adaptil of Telizen bv

Hier ook een hond gehad die al dagen voor oud en nieuw niet meer naar buiten durfde. Inderdaad met medicatie de nacht doorgeholpen. Rond etenstijd nog even een plas, en daarna mocht ze heerlijk slapen tot de volgende ochtend (en dan even uitlaten als het licht werd).
Weet niet meer de naam van het middel, alleen dat ze er heerlijk op sliep en niet onrustig was.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:03

JesdaJinn schreef:
[ Afbeelding ]
Geen idee of het helpt

Deze gebruik ik bij mn hond idd

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:04

idd niet forceren, vaak is het vroeg in de ochtend of rond etenstijd in de avond het rustigst om nog even een wandeling te maken, liever meerdere korte wandelingetjes dan 1 grote wandeling,

Wat bij die van ons erg helpt is een tak, bal of iets anders in de bek mee mogen nemen tijdens wandelen, die van ons is zo erg met zijn bal/tak bezig dat de knallen toch wat minder eng zijn, wel gaat hij heel langzaam naast mij lopen als een soort van je beschermt mij wel hé, gewoon toelaten maar idd verder negeren.

Hebben jullie een tuin? Desnoods de laatste plasjes even in de tuin laten doen, is toch een vertrouwen omgeving

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:06

pinto_1 schreef:
higgins schreef:

Hier ook een hond gehad die al dagen voor oud en nieuw niet meer naar buiten durfde. Inderdaad met medicatie de nacht doorgeholpen. Rond etenstijd nog even een plas, en daarna mocht ze heerlijk slapen tot de volgende ochtend (en dan even uitlaten als het licht werd).
Weet niet meer de naam van het middel, alleen dat ze er heerlijk op sliep en niet onrustig was.

nadeel van die middeltjes vaak zijn is dat ze inderdaad duf worden en sloom maar ze maken alles evengoed nog zo mee als normaal, nu heb je ook verschillende middeltjes en hebben ze allemaal een andere werking maartoch, heb gehoord dat die op natuurlijke basis zoals bloesemdruppels enzo toch het beste zijn

JesdaJinn

Re: Honden en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:10

Ik geef ze helemaal niks. Ik zorg dat ik bij ze blijf.
Ze gaan zelfs mee op visite (waar ze wel vaak komen).
Je weet nooit wat voor zooi dat spul allemaal is.

Ik ga niet mee in hun angst, maar laat wel weten dat ik er voor ze ben.

Wel bekennen: mijn duitse herder is absoluut niet bang en de border ziet dat zij niet reageert en dat helpt ook. De border schrikt wel maar als ik in de buurt ben dan issie niet gestresst oid. Als ik weg ben dan piept/hijgt hij. Zelfs als ik ff naar toilet ga. Dus met oud en nieuw mag die mee. Dit jaar wel lastig, want bn bij anderen. XD
Hoe dan ook, het is zielig en sneu, maar ze moeten er doorheen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:16

Onze border collie is helaas ook heel bang, maar dit jaar gaat het echt veel beter dan vorig jaar! Hij is nu 2, en heb sinds 3 maandjes nu een thundershirt voor hem gekocht. Rustig aan opgebouwd en hij heeft hem nu de hele avond aan en morgen de hele dag. Zienderogen wordt hij er rustiger van en minder gestresst, komt bij ons liggen i.p.v. zichzelf te verstoppen in de donkerste en kleinste hoekjes. Wij zijn zeer tevreden over het thundershirt!

Wel moet ik zeggen dat wij dit jaar overdreven 'braaaaaf' 'goedzoooo' 'niks aan de hand' hebben gedaan, i.p.v. het gedrag te negeren. En dit werkt echt veel beter bij hem en hier wordt hij rustig van. Zo zie je maar, elke hond is anders! Tot nu toe eet hij gelukkig nog en gaat hij nog steeds mee uit, ben benieuwd hoe het morgen gaat. Maar heb er goede hoop op. Hij is veel rustiger en minder bang dan 2 jaar terug en vorig jaar.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:28

CarinaR schreef:
JesdaJinn schreef:
[ Afbeelding ]
Geen idee of het helpt

Deze gebruik ik bij mn hond idd

En?
Is het een beetje dat idee van kinderen die ze inbakeren?
....of zijn die heetgebakerd? Geen idee van kinderen zo jong ...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:56

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:00

Hier een druppeltje wietolie, worden de honden naar omstandigheden erg rustig van. Ik ben niet zo van de chemische middelen en op deze manier liggen ze gewoon wat relaxter. Verder laat ik ze gewoon even in de tuin plassen en voor de rest blijven ze lekker binnen :) zo gaat het hier gelukkig prima. Arme dieren overal, wat zou het toch makkelijk zijn als je het ze kon uitleggen.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:04

Keell94 schreef:
nadeel van die middeltjes vaak zijn is dat ze inderdaad duf worden en sloom maar ze maken alles evengoed nog zo mee als normaal, nu heb je ook verschillende middeltjes en hebben ze allemaal een andere werking maartoch, heb gehoord dat die op natuurlijke basis zoals bloesemdruppels enzo toch het beste zijn

De ellende is dat dit niet werkt ( of niet voldoende werkt bij onze hond )
Onze hond krijgt standaart Telizen ivm dementie, dat werkt hiervoor prima
Maar de angst voor vuurwerk is zo extreem daar helpen deze middeltjes echt niet bij

Vind het jammer dat men zich zo vaak negatief uitlaat over middeltjes van de DA
Het gevreesde middel waar 'iedereen' het over heeft is Vetranquil en naar mijn idee geven DA dit al jaren niet meer. Of als de DA het geeft is die niet helemaal meer bij deze tijd...
Het is jammer dat sommige dieren daardoor in een zwaar gestresste en misschien zelfs getraumatiseerde situatie komen terwijl dit niet nodig is

Bel je DA op vraag advies en welke middeltjes hij tot zijn beschikking heeft en kijk wat het beste bij je hond past.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:10

higgins schreef:
Keell94 schreef:

De ellende is dat dit niet werkt ( of niet voldoende werkt bij onze hond )
Onze hond krijgt standaart Telizen ivm dementie, dat werkt hiervoor prima
Maar de angst voor vuurwerk is zo extreem daar helpen deze middeltjes echt niet bij

Vind het jammer dat men zich zo vaak negatief uitlaat over middeltjes van de DA
Het gevreesde middel waar 'iedereen' het over heeft is Vetranquil en naar mijn idee geven DA dit al jaren niet meer. Of als de DA het geeft is die niet helemaal meer bij deze tijd...
Het is jammer dat sommige dieren daardoor in een zwaar gestresste en misschien zelfs getraumatiseerde situatie komen terwijl dit niet nodig is

Bel je DA op vraag advies en welke middeltjes hij tot zijn beschikking heeft en kijk wat het beste bij je hond past.

ik geloof dat je op mijn post doelt? Ik adviseer zeker niet tegen het gebruik van middeltjes bij dieren waar dit echt nodig is; ik adviseer tegen middelen die meer kwaad dan goed doen.
In het artikel wordt ook een alternatief middel genoemd dat schijnbaar ook bij elke dierenarts te verkrijgen is :)
Ieder angstig dier heeft natuurlijk recht op een passende behandeling.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:11

Hier ook een bange hond helaas doen ze hier aan karbiet schieten dus al zoek ik de verste polder op je hoort altijd wel iets.. de enige optie die ik dit jaar wil proberen is het strand en anders moet ik echt meer dan een uur in de auto vrees ik.

Ik heb dit jaar na veel dingen geprobeerd te hebben een soort valeriaan druppels die ik tussen haar oren moest smeren.. en ze heeft een thundershirt.

Ik wou eigenlijk iets nieuws met een verstuiver in huis die het moederlijk fenemoon (als ik het goed schrijf) verspreid maar je moet daar al 2weken voordien mee beginnen dus was te laat. Nu las ik ook dar hun halsbanden voor buiten en voor het egste moment er tabletten van hebben.. iets voor volgendjaar.

Mijn hondje is trouwens ook doods bang van onweer en andere onverklaarbare klappen. Soms zelfs van de tennis baan die ze dan op de dijk soms hoort.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:19

Nee hoor Margrathea
Het was eigenlijk meer een aanvulling van de quote
Ik reageer en was ondertussen ook weer wat anders aan het doen ( dus dan moet ik het nog plaatsen )en dan zijn er ondertussen alweer reacties geplaatst ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 00:42

We hebben haar net uitgelaten. Het was nu rustig qua vuurwerk en nu liep ze redelijk makkelijk mee naar buiten. Hopelijk is dat morgenochtend weer het geval :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:47

Wat fijn! Is het trouwens de hond van je avatar? Wat een schatje <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 01:23

Magrathea schreef:
Wat fijn! Is het trouwens de hond van je avatar? Wat een schatje <3

Ja heel fijn! Dan hoeven we ons daar in ieder geval vannacht niet druk om te maken. Morgenochtend als het nog rustig is en licht zal het ook niet een heel groot probleem zijn verwacht ik.

Haha ja, dat is ze inderdaad :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 02:25

Als ik dit jaar in jaar uit lees, mag ik me gelukkig prijzen dat mijn honden er echt helemaal niks om geven. Rotje op een paar meter afstand? Ze kijken even, en lopen lekker verder.
Sterkte allemaal hoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:46

Overigens bij schrikken van vuurwerk en steun komen zoeken dan geef ik die steun altijd.
Zeer veel mensen zien het dan als belonen van angstgedrag. Ik zie het als jij bent bang ik niet dus kom samen gaan we er doorheen.

Gezien onze 2 enorm bange honden gewoon uit te laten zijn en hun behoefte doen lijkt mij het echt veel beter dan hun negeren en zelf uit laten zoeken.

Maar wij zoeken het dus niet op en gaan speciaal voor hun 2 met de hele roedel buitenaf lopen. Ook de pup til ik op als hij schrikt en steun zoekt (hij is 8 weken) gisterenavond 0 reactie buiten op vuurwerk. Gewoon rustig blijven en steunen ;)
Ik geef de 2 bangste wel bach rescue al 2 weken ;) werkt erg goed

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:02

Doe ik ook, Dierenfan :j Nu was onze bange hond al bang toen ze bij ons kwam, maar er zijn een paar keer wat rotjes naar ons toegegooid (paar weken voor oud en nieuw dus toen ik nog gewoon in de wijk liep) en een keer tegen de gevel toen zij op de bank bij het raam lag. Vooral die laatste was enorm sneu, want ze heeft toen alles laten lopen en vanaf dat moment is het drama. En wat we ook geprobeerd hebben qua middelen, niks wat ook maar een klein beetje effect heeft.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:05

Mijn vorige hond was ook altijd heel erg bang, hij stond dan midden in de kamer alleen maar te rillen vanaf het moment dat hij vuurwerk hoorde. Kalmeringsmiddelen hielpen niet. En poepen en plassen deed hij al helemaal niet, 24 uur lang niet. Ik ben de laatste 10 jaar altijd weggegaan met hem naar een locatie waar geen vuurwerk was. Dat was voor iedereen het minst stressvolle.

De hond die ik nu heb ligt gewoon te snurken op de bank om 12.00 en dat is gelukkig wel zo relaxed. Al was de mini vakantie eigenlijk ook wel leuk.

Ik loop de dagen van de jaarwisseling ook niet meer met hem door de wijk maar zoek een rustige locatie op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:07

Alprazolam werkt goed. Let wel op dat ze ontremd raken en veel eetlust. Onze reu stond vorig jaar ineens op de tafel na alprazolam. Oeps...
Verder misschien aan de buurman vragen of hij 3x 30min koffie kan drinken zodat jij even kort uit kan?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:07

Dikke paniek hier, al weken......ik ga nu met de honden en een vriendin naar het bos en ze heel flink uitlaten. De rest van de dag wordt het de tuin want ik kreeg de angsthaas gisteravond al bijna niet meer mee. Het gekke is dat de andere 3 er geen last van hebben, ja van die ene die hysterisch wordt want ja als er 1 gaat rennen gaan de anderen ook meedoen natuurlijk. Maar geen last van vuurwerk.

Het wordt ook steeds erger, het lijkt verergerd te zijn sinds mijn oudste hond is overleden. Die was ook panisch maar als je haar liet verstoppen vlak bij jou in de buurt, ergens onder of tussen, dan was het te handelen. Deze gaat dus echt hijgen, kwijlen, rennen, piepen, gillen etc. Thundershirt al aan, Strezz druppels doen weinig volgens mij.

Ik overweeg om straks een fles advocaat te halen.....iemand daar ervaring mee?? Ik ben heerlijk alleen thuis vanavond dus ik ben in de buurt, dat scheelt de wereld voor ze maar ik vind het zo sneu!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:46

Sinds er vorig jaar een rotje naar mijn honden werd gegooid is er 1 doodsbang geworden en is met wandelen niet van mijn been af te halen.
Daardoor een rigoureuze oplossing gezocht en zit nu dus in Frankrijk zonder vuurwerk.
Wat een verademing is dat zeg.
Lekker langs het strand baggeren en nergens iets te horen