Fietsen met je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Fietsen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:09

Ik heb Saar liever aan de lijn. Mocht er iets gebeuren, kan ik haar loslaten of meetrekken. Ik heb een keer gehad dat ik aan het fietsen was op een weg door het bos, samen met een vriendin. Kwamen we een bekende tegen met een ridgeback en die sprong boven op Saar, puur en alleen uit enthousiasme. Ik kan remmen, maar niet zó snel := Ik vond het fijn dat ik haar los kon laten, remmen en de lijn pakken en Saar weg halen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:02

Ik heb ze vast zitten aan de stang van het stuur want ze lopen er voor ;)
Liever niet dat ze op welke manier dan ook los breken het stel jagers! Dan val ik liever nog met de hoop dat de fiets of step snel blijft haken ergens ;)

Hoewel wij voor extra veiligheid vaak een netjes luisterende hond naast een jagende hebben. Gezien ze aan elkaar ook vast zitten gebeurd er dan niets mocht er iets breken

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:52

De mijne is formaatje jack russel (een vuilnisbakje met duidelijk terriër en windhond erin) maar met een ijzeren uithoudingsvermogen :) ons tempo ligt lager, rond de 9 km per uur :+ maar ze vindt het prachtig! In één keer doen we meestal maximaal een km of 6/7, maar soms wel tot 20 km per dag (met pauzes ertussen). Ze is er heel gespierd van!

Ik houd de lijn in mn hand, ik wil los kunnen laten of kunnen corrigeren als het nodig is.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:35

Hier ook actief met fietsen! Nu helaas even niet aangezien m'n hond (x cane corso) net een TTA operatie achter de rug heeft. We missen het fietsen echt ontzettend! We fietsen gemiddeld 5x per week en dan een kilometer of 8 met een gemiddelde van 9km per uur. Ik heb de riem gewoon los in m'n hand, zo kan ik naar mijn idee het beste anticiperen :).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:40

Ik ben ook aan het opbouwen sinds deze week ongeveer.
Mijn hond (Border Collie) had een nageltje er af en dat duurde iets langer dan ik dacht. Zijn conditie ging mega snel naar beneden en ik wilde toch iets meer conditie voor hem opbouwen.
We zijn eerst begonnen met een rondje van 500 meter. Ohja, hij had nog nooit gefietst (is 3 jaar) dus dat heb ik ook allemaal getraind. We zijn ongeveer 3 of 4 keer dat rondje gaan fietsen. Inmiddels liep hij braaf aan de fiets en merkte ik dat hem dat rondje niks deed. De kerstdagen had hij beide vrij en ben toen weer 1 keer dat rondje van 500 meter gaan fietsen en fiets nu sinds 2 dagen ongeveer een rondje van 1.2 km. Dit gaat ook goed en ga eind volgende week de afstand weer iets opkrikken.

Ik laat hem in een draf naast de fiets mee rennen. Klein stukje galop want dat vindt hij leuk. Voor de rest alleen draven. Goed voor de achterhand/spieren. Ook ik heb hem altijd vast.

Misschien overdrijf ik wel heel erg qua afstand maar dit gaat prima :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:33

dierenfan schreef:
De pup is een x herder ik heb daarnaast nog meerdere honden waaronder 2 husky's ;) ik heb geen herder x husky hoewel dat wel een zeer aantrekkelijke kruising is vind ik al zou ik zelf eerder gaan voor hound x husky ;)

Sorry verkeerd gelezen :o
Hoeveel honden heb je nu uiteindelijk? :D
Fiets je ook met meerdere honden tegelijk?

Edit: ik begrijp datje er soms twee voor de fiets hebt :)