Is het dan echt de goede keuze....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:23

Er spelen dingen die familie en vrienden nog niet eens weten en dat hoeven ze niet te lezen via internet... en ja ook familie/vrienden hebben faceboo/bokt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:25

Waarom is het geen probleem een paard dat niet bij je past te verkopen, maar gedraagt iedereen zich alsof je je kind bij het grof vuil zet zodra je een ander huis zoekt voor een hond die niet bij je past?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:25

Maar ik snap het niet zo goed. Had je dit topic niet op beesteboel gezet en van het woord hond paard gemaakt, had iedereen gezegd: heb je geen klik met hem moet je hem verkopen. Een hond heeft wat dat betreft weinig 'verkoopwaarde' maar een ander huisje zoeken en daar de tijd voor nemen waar hij wel de tijd van zijn leven krijgt, is dat dan zo'n enorm verschil dat dat een ramp is?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:26

jasmijn16 schreef:
x_Nadia schreef:
Plies....
Dit topic was dus NIET bedoeld om het zelfde te krijgen als op Facebook....

Ik ek het beste voor hem.. niemand van jullie weet van min situatie dus houd daarover je mening voor je..
Tips zijn natuurlijk wel welkom!!

Ik doe het ook niet voor mn lol en zie hem zeker niet als 'opject' of 'ding' ik hou van mijn dieren alsof het mensen zijn en wil alleen het beste voor ze!

Heb je al geprobeerd om iets van een gedragsdeskundige er bij te halen? Vaak kunnen zulke mensen met ervaring en verstand nog veel betekenen! Mijn en een groot deel van de negatieve reacties zijn op de reactie van kuggur, niet op ts.

Ook is het misschien makkelijker voor iedereen om te helpen als je iets meer vrijgeeft over je situatie.

Zo'n deskundige zou inderdaad nog gecontracteerd kunnen worden!
Het is ok niet zo dat ik nu helemaal niks meer meg hem wilt doen...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:26

Kuggur schreef:
Waarom is het geen probleem een paard dat niet bij je past te verkopen, maar gedraagt iedereen zich alsof je je kind bij het grof vuil zet zodra je een ander huis zoekt voor een hond die niet bij je past?

Dat dus

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:31

Zoe_97 schreef:
Van mensen die dit denken walg ik gewoon. :r
Er zijn slechts enkele reden om een andere thuis te zoek (vb terminale ziekte). Maar geen klik is een onzin rede. Dat is geen moeite willen doen

Oplossingen zijn er sowieso (oppas/uitlaatdienst om er maar 2 te noemen)

Nou ik ben anders heel blij met mensen die hun hond af staan.
Ik wil nl geen pup; heb nu 2 honden (allebei ouder toen ik ze kreeg).
Ook mijn vorige 3 honden waren geen pup; allemaal van mensen waar de hond weg moest.
Ik en mijn gezin zijn er blij mee....

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:32

Laat ze lekker ouwehoeren. Juist goed dat je besluit een geschikter plekje te vinden. Een hond is niet achterlijk en weet dondersgoed hoe iemand zich voelt tegenover hem/haar. Dan kun je beter iemand vinden die enorm veel plezier er mee beleefd en de hond ook en voor jezelf een idem dito hond vinden. Vind dit juist een eerlijke keuze.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:32

Werecat schreef:
Ik snap al de negatieve reacties hier niet zo goed.. Ik neem aan dat TS haar keuze echt wel met een goede reden heeft gemaakt. TS hoeft imo niet een gedetailleerde beschrijving te geven waarom het beter is voor haar én de pup, om de pup een beter tehuis aan te bieden. Ik vind dat beter, dan de pup zelf houden terwijl je weet dat je later niet kunt voldoen aan de behoeftes van het dier.

Edit: Ik snap alleen het doel van dit topic niet zo heel goed. Het lijkt me dat jouw keuze al vrij vast staat.

Soms moet je bezinnen eer je begint en als je dat niet doet dealen met wat je hebt.
Ts heeft een leuke pup gekocht toen hij nog leuk en schattig was.Blijkbaar niet een hele strikte basis aan de hond gegeven niet genoeg waardoor ze hem nu voldoende kan handellen.
Kijk een pup verpest je zelf,meestal onbewust,door daar aan te werken kan je zelf alleen maar van leren.

Ik begrijp niet wat de ts met haar topic wilt,ze wil geen negatieve reactie's blijkbaar,maar dan had ze beter geen topic begonnen.

Ook vind ik een paard geen wegwerpartikel ook daar zou ik zeggen werk er eerst aan voordat je dingen beslist.Dieren blijven bij ons dan ook tot ze overlijden of dat nu een kip paard hond of konijn is.Maar ik denk wel goed na voor ik iets in huis haal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:33

Kuggur schreef:

Inderdaad. En daarbij: iedereen die op bokt verkondigt een hond te hebben naast een drukke/ fulltime baan wordt hard nageroepen dat die persoon de hond niet waard is en dat die persoon er niet aan had moetrn beginnen. En nu zeg TS dat ze eeinig tijd heeft/ gaat krijgen dalijk en moet ze vooral de hond houden en erin investeren.
Hoezo krom?

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:34

Ik gok zo maar dat je zwanger bent geworden en na de bijtincidenten die hond niet meer in huis wil.
@Kuggur, met een paard bouw je niet zo'n persoonlijke band op als met een hond..sorry mensen die daar anders over denken maar een paard kan het geen bal schelen of hij bij pietje of henkie woont zolang hij maar z'n natje en z'n droogje heeft, een hond heeft een heel andere band met z'n baas en ik vind ook dat je die niet 100x van huis/baas kan laten veranderen.

Jester_

Re: Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:36

Nee maar een paard ook niet. Een hond vind een natje en een droogje en een warme mand ook fijn. Die zal wel een paar weken moeten wennen maar dat overleefd ie wel..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:38

En nogmaal: ik zou mijn hond nooit wegdoen. Uit het asiel gehaald, 2maal gedumpt en ik kreeg haar met 2. Maar na een goeie maand/2maanden was ze helemaal gewend en merk je niks anders aan haar dan bijv de hond van mijn ouders die zij al vanaf pups af aan hebben. Mijn hond is alleen nog meer gefocust op mij en doet alles voor mij

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:39

Ik wil net zeggen, werk kun je licht voorzien maar ik vermoed een zwangerschap.
Het is echt heel erg naïef om te denken dat er geen redenen zijn om een hond weg te doen, soms kan het niet anders.
Als een hond na hulp gewoon niét matcht en daardoor zelfs bijt, hoe moet dat dan als er onverwachts een zwangerschap bij komt?
Abortus dan maar? Of opzoek naar een huis waar deze hond kan doen wat hij leuk vind, en dat is niet de baas pesten maar actief bezig zijn met een leider.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:40

beatje schreef:
Werecat schreef:
Ik snap al de negatieve reacties hier niet zo goed.. Ik neem aan dat TS haar keuze echt wel met een goede reden heeft gemaakt. TS hoeft imo niet een gedetailleerde beschrijving te geven waarom het beter is voor haar én de pup, om de pup een beter tehuis aan te bieden. Ik vind dat beter, dan de pup zelf houden terwijl je weet dat je later niet kunt voldoen aan de behoeftes van het dier.

Edit: Ik snap alleen het doel van dit topic niet zo heel goed. Het lijkt me dat jouw keuze al vrij vast staat.

Soms moet je bezinnen eer je begint en als je dat niet doet dealen met wat je hebt.
Ts heeft een leuke pup gekocht toen hij nog leuk en schattig was.Blijkbaar niet een hele strikte basis aan de hond gegeven niet genoeg waardoor ze hem nu voldoende kan handellen.
Kijk een pup verpest je zelf,meestal onbewust,door daar aan te werken kan je zelf alleen maar van leren.

Ik begrijp niet wat de ts met haar topic wilt,ze wil geen negatieve reactie's blijkbaar,maar dan had ze beter geen topic begonnen.

Ook vind ik een paard geen wegwerpartikel ook daar zou ik zeggen werk er eerst aan voordat je dingen beslist.Dieren blijven bij ons dan ook tot ze overlijden of dat nu een kip paard hond of konijn is.Maar ik denk wel goed na voor ik iets in huis haal.

Ooordelen.. oordelen en nog meer oordelen...

1 meneer was niet meer zo 'klein en schattig' toen we hem kochten.

2 met mijn andere hond en opvoeding is ook niks mis gegaan, is een prima dier.

3 er is nagedacht over zowel kopen als verkopen.

NOGMAALS ik doe dit niet voor mij maar voor hem!! Omdat ik DENK dag hij het beter zou hebben bij iemand anders.

Hondenschool gaan wij sws heen en een gedrags deskundige word gecontracteerd!
Mocht het dan het geval zijn dat 1 van bEide 'hoop' ziet voor ons als team blijft hij om te trainen totdat het beter gaat en zo niet hebben wij het in iedergeval geprobeerd...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:44

Ts geeft aan dat er onverwachts iets veranderd. Wellicht is TS er achter gekomen dat ze erg ziek is of iets dergelijks. Dat gaat ons niks aan. Er kan van alles aan de hand zijn waardoor zelfs een goed doordachte keuze ineens onmogelijk word nadat deze is gemaakt! Als TS voor de lol de hond weg zou doen, zou ze dit topic niet gemaakt hebben.

Ts sterkte! Ik hoop dat je een mooi plekje voor de hond weet te vinden als jij denkt dat dit beter is voor het dier :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:46

Cubone schreef:
Ts geeft aan dat er onverwachts iets veranderd. Wellicht is TS er achter gekomen dat ze erg ziek is of iets dergelijks. Dat gaat ons niks aan. Er kan van alles aan de hand zijn waardoor zelfs een goed doordachte keuze ineens onmogelijk word nadat deze is gemaakt! Als TS voor de lol de hond weg zou doen, zou ze dit topic niet gemaakt hebben.

Ts sterkte! Ik hoop dat je een mooi plekje voor de hond weet te vinden als jij denkt dat dit beter is voor het dier :)

Bedankt! Hij gaat zeer zeker ook niet met de eerst beste persoon die zich meld mee naar huis! :o

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:46

Zoe ik vind dat je wel erg heftig reageert. TS had ook gelijk de hond naar het asiel kunnen brengen maar doet tenminste nog moeite om de hond ergens goed te plaatsen. Krijg niet het idee dat zij het dier ziet als 'wegwerp artikel'.

Ts, Ik zou de advertentie verwijderen. Je krijgt er duidelijk niet de juiste reacties op, dat schrikt eventuele geïnteresseerden ook af. Mocht je toch in de gelegenheid zijn de hond te kunnen houden maar vind je het gewoon eng, probeer dan toch te werken aan de band. Jullie hebben hem niet voor niks genomen.
Maar als je leefsituatie onverwacht toch niet leefbaar is voor de hond, dan is verder zoeken zeker de beste optie. Succes!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:48

Zoe_97 schreef:
Wat wil je dan horen? Dump hem ergens, dump de andere honden ook ineens haal nieuwe honden in huis om binnenkort weer te dumpen? Was dat de reactie die je wilde?

Wat trek jij walgelijk veel conclusies... Om maar te spreken over dumpen.... Ga je ontfermen over de asiel honden, in plaats van TS lastig te vallen met jouw mening. TS is opzoek naar een nieuw te huis en jij hebt het over dumpen? 8)7

TS, pup is nog jong, komt vast wel een leuk tehuis voor. Zo te lezen heb je het beste met hem voor en gaat het zeker goed komen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:49

Als het een man zou zijn die jou slaat zouden al die brulapen om het hardst roepen dat je bij die zak hooi weg moet gaan. Daar zou ik me dus sowieso niet teveel aan storen, als ik jou was.

Nu is het een hond. En we willen en hopen allemaal dat de nieuwe pup/hond in de familie die nieuwe geweldige vriend gaat worden. En dat lukt ook bijna altijd. En soms niet. Jij/jullie horen helaas tot die soms categorie.

Dan kun je dus twee dingen doen: Nog één allerlaatste kans om het wederzijdse vertrouwen op te krikken met behulp van die vrouw waar je het in de OP over hebt. En dit zeg ik alleen maar omdat ik tussen de regels doorlees dat je het eigenlijk heel erg vindt, en dat jij zo te lezen een positief gevoel hebt bij deze vrouw.

Of, waar je nu mee bezig bent, een nieuw baasje zoeken. Ook dit is een correcte keuze, want je voelt je niet prettig met en bij de hond.

Het is lastig, ik wens je sterkte met wat je ook gaat doen en voel je alsjeblieft niet aangesproken door eencellige wezens die niet voelen wat jij voelt. Het is al moeilijk zat voor je. :(:)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:51

RoosG schreef:
Zoe ik vind dat je wel erg heftig reageert. TS had ook gelijk de hond naar het asiel kunnen brengen maar doet tenminste nog moeite om de hond ergens goed te plaatsen. Krijg niet het idee dat zij het dier ziet als 'wegwerp artikel'.

Ts, Ik zou de advertentie verwijderen. Je krijgt er duidelijk niet de juiste reacties op, dat schrikt eventuele geïnteresseerden ook af. Mocht je toch in de gelegenheid zijn de hond te kunnen houden maar vind je het gewoon eng, probeer dan toch te werken aan de band. Jullie hebben hem niet voor niks genomen.
Maar als je leefsituatie onverwacht toch niet leefbaar is voor de hond, dan is verder zoeken zeker de beste optie. Succes!

Bedankt!
Zoals in een paar reacties hier boven neem ik de tip van een gedragsdeskundige aan enieuwe ga ik opzoek naaf iemand die ons kan helpen!
Mocht het zijn dat deze persoon onze zo dusdanig kan helpen en de band goed word mag hij zeker blijven!
Alleen al aan het woord verkopen denken vind ik verschikkelijk!

Maar mocht het zijn dat er zich een 100* thuis meld laat ik hem zeker gaan!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:53

Palmera schreef:
Als het een man zou zijn die jou slaat zouden al die brulapen om het hardst roepen dat je bij die zak hooi weg moet gaan. Daar zou ik me dus sowieso niet teveel aan storen, als ik jou was.

Nu is het een hond. En we willen en hopen allemaal dat de nieuwe pup/hond in de familie die nieuwe geweldige vriend gaat worden. En dat lukt ook bijna altijd. En soms niet. Jij/jullie horen helaas tot die soms categorie.

Dan kun je dus twee dingen doen: Nog één allerlaatste kans om het wederzijdse vertrouwen op te krikken met behulp van die vrouw waar je het in de OP over hebt. En dit zeg ik alleen maar omdat ik tussen de regels doorlees dat je het eigenlijk heel erg vindt, en dat jij zo te lezen een positief gevoel hebt bij deze vrouw.

Of, waar je nu mee bezig bent, een nieuw baasje zoeken. Ook dit is een correcte keuze, want je voelt je niet prettig met en bij de hond.

Het is lastig, ik wens je sterkte met wat je ook gaat doen en voel je alsjeblieft niet aangesproken door eencellige wezens die niet voelen wat jij voelt. Het is al moeilijk zat voor je. :(:)

Bedankt voor je reactie!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:55

Nadia je kan op zijn minst niet ontkennen dat de hond nog erg jong was.De hond op de foto in je profiel is niet ouder dan 16 weken.Iedereen kan fouten maken maar los ze dan op.Een hond van een jaar oud bijt niet zomaar of er is iets mis gegaan met zijn opvoeding en daar heb je zelf naast gestaan of met de hond is echt iets mis en dan plaats je hem niet bij een ander maar ben je eerlijk en geeft hem een spuitje.

En je kan wel zeggen oordelen maar wij lezen blijkbaar een half verhaal en over dat verhaal heb ik mijn oordeel.Een zwangerschap vind ik al helemaal geen reden om zomaar een hond weg te doen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:00

Misschien is fb niet de juiste weg. Hem overplaatsen is geen gek idee.
Mijn moeder fokt al jaren honden en soms is een hond beter af bij een andere baas.
Beter overplaatsen dan dat hij straks in een kennel zit.
Ook ik vermoed dat je zwanger bent en dan heb ik des te meer begrip voor de situatie.
Gezien het "ras" zou ik wel voorzichtig zijn. Trek je misschien wel sneller vreemd volk aan.
Misschien dat er verenigingen in de buurt zijn die kunnen helpen bij overplaatsing?
Succes met deze moeilijke situatie !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:04

Je hoeft ook geen dingen aan te vullen die je niet weet toch?
Dump hem maar en koop een nieuwe, en weet ik wat gepasseerd is is kennelijk gerechtigd omdat ts niet alles online wil zetten?
Ts geeft duidelijk aan dat dit onverwacht is, en onverwacht en lastig oplosbaaris niet in de categorie werk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:06

Er zijn diverse organisaties die kunnen helpen bij herplaatsing. Ik denk dat dít beter werkt dan een algemene advertentie.
Ik hoop dat er voor jullie snel een goede oplossing wordt gevonden.