Echwel schreef:Het is toch eigenlijk van de zotte dat mijn oude teef een jonge hond zou moeten corrigeren omdat hij niet opgevoed is..
als ik met mijn honden aan de lijn loop wil ik gewoon geen andere honden op hun af hebben komen, als mijn honden los zijn en ik roep ze terug komen ze ook gelijk terug en gaan niet op andere honden af, dit verwacht ik ook van anderen.
Hoe vaak van die ongeleide projectielen op mijn honden af komen is niet te tellen en die ouwe doos van mij vindt het verschrikkelijk zeker als ze bovenop haar springen...
Het valt mij echt op dat mensen verwachten dat een ander hun hond opvoedt omdat ze het zelf niet kunnen...
Je kan hier wel je frustratie gaan uiten maar daar heeft TS niks aan. Zij is juist iemand die naar een oplossing zoekt en dit 'probleem' wilt aanpakken. Alleen naar goed juist en dat moedig ik juist aan!
Denk ook dat je op de goede weg bent, maar je werkt nu eenmaal met dieren en die zijn niet 100% te voorspellen. Gewoon positief door gaan en probeer slimmer te zijn dan je hond. Maar vooral ook de tips van hannanas gaan toepassen. Zorg dat je de aandacht van je hond voor je wint.