Echwel schreef:Het is toch eigenlijk van de zotte dat mijn oude teef een jonge hond zou moeten corrigeren omdat hij niet opgevoed is..
als ik met mijn honden aan de lijn loop wil ik gewoon geen andere honden op hun af hebben komen, als mijn honden los zijn en ik roep ze terug komen ze ook gelijk terug en gaan niet op andere honden af, dit verwacht ik ook van anderen.
Hoe vaak van die ongeleide projectielen op mijn honden af komen is niet te tellen en die ouwe doos van mij vindt het verschrikkelijk zeker als ze bovenop haar springen...
Het valt mij echt op dat mensen verwachten dat een ander hun hond opvoedt omdat ze het zelf niet kunnen...
Je kan hier wel je frustratie gaan uiten maar daar heeft TS niks aan. Zij is juist iemand die naar een oplossing zoekt en dit 'probleem' wilt aanpakken. Alleen naar goed juist en dat moedig ik juist aan!
Denk ook dat je op de goede weg bent, maar je werkt nu eenmaal met dieren en die zijn niet 100% te voorspellen. Gewoon positief door gaan en probeer slimmer te zijn dan je hond. Maar vooral ook de tips van hannanas gaan toepassen. Zorg dat je de aandacht van je hond voor je wint.

.
. Zelfs zo in huis daagt hij vaak uit om te gaan spelen. Ik zorg er wel voor dat ik er niet teveel op in ga, want dan ben ik echt de hele dag aan het spelen. Wel speel ik natuurlijk een paar keer met hem.. een keer of 5 zeker op een dag. Gewoon in huis met de bal, touw of wat dan ook.
. Daarom zoek ik ook naar oplossingen/trainingsmethoden
En tjah, zo snel zie ik ze niet altijd.. zeker niet als mijn hond verder vooruit loopt. Daar zit voor mij wel een leerpuntje, de aankomende tijd gewoon maximaal circa 15 meter van mij af, aan het lange touw.
Nog nooit gehoord
. Dat heeft ie nog nooit gehad, dus dat is misschien best wel een idee!
) goed komen!
), ook wel eens met lange lijn geprobeert, maar die wist precies wanneer er wel of geen lijn aan hing. Maar naar mij en mijn moeder luisterde hij uiteindelijk dus geen probleem.
, ook wel vlinder genaamd met concentratie vermogen van een garnaal.

(hier had ik haar een maand en rent ze heen en weer tussen mij en de oppas, oppas was al in het bos met de hond ik kwam daar mijn hond ophalen