Kat wordt steeds banger voor vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Kat wordt steeds banger voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 08:12

Ik gaf altijd een week voor oud en nieuw wat druppels strezzz van phytonics in de waterbak.
Steeds water vervangen en druppels erbij
Werkt prima
Deed het ook op die manier bij mijn paard.
Haalt de scherpe randjes eraf.
Misschien een tip om dan vanaf nu maar lekker de radio op een acceptabel geluid te zetten zodat het niet zo stil op de dag in huis is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:58

@ Biancatjuuu

Wat geeft jou dierenarts dan, is wel handig als mensen weten waar ze naar kunnen vragen.

Kun je het ook meerdere dagen geven, want er wordt tegenwoordig al behoorlijk vroeg geknald, dus bijtijds beginnen, is handig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:09

Zoals al eerder genoemd wordt de alprazolam door de meeste dierenartsen tegenwoordig voorgeschreven. Dit is wel alleen echt voor oudejaarsdag. Feliway in t stopcontact kan natuurlijk wel al langer van tevoren. Verder zul je volgend jaar gewoon al op tijd moeten beginnen met trainen met een cd bijvoorbeeld.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:30

Mijn dierenarts schrijft in eerste instantie telizen voor, die is een rustgevend voedingssupplement. En dit kan je gaan geven wanneer je merkt dat je dier onrustig wordt.

Bij mijn ene kat begin ik daar al mee zodra de eerste knallen te horen zijn. Bij de andere een week van te voren.

vorig jaar heeft een van mijn katten wel. iets gekregen waardoor ze compleet knock out was, maar dat was omdat ze zo zwaar gestresst was door dat er iemannd zo grappig is geweest om vuurwerk af te steken terwijl zij in een vervoersmandje zat. Omdat ik met haar naar de dierenarts moest.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 14:17

Iedereen erg bedankt tot dusverre voor het meedenken! Ik ga de bach rescue als eerste proberen.
Vandaag gaat het goed met haar, alles is normaal en ze is gewoon zichzelf.