Sclimpre schreef:Zolang je niet weet wat de oorzaak is, zou ik hem zeker niet in een bench zetten.
Stel dat het gewoon aan de vertering ligt en op een bepaald moment zeggen zijn darmen dat hij 'moet'. Dan heeft hij de keuze tussen geforceerd alles in te houden of in zijn eigen vuil te zitten.
Qua oorzaak denk ik dat het ofwel gewoon de vertering is ofwel stress.
Vertering kan je best met de DA bespreken of je qua voer (soort voer of voederritme) iets kan verbeteren.
Als het stress is vind ik de suggestie van een camera niet slecht. Dan kan je achteraf kijken wat er die dag gebeurd is. Zijn er bv. bepaalde geluiden waar jouw hond erg op reageert? Stel dat er iemand aanbelt, en nog een paar keer belt omdat hij geen gehoor krijgt, zou je hond daarvan gaan stressen? Het kan ook iets zijn waar je hond onzeker van wordt, maar wanneer je thuis bent niet zo erg op reageert omdat hij dan gerustgesteld wordt door jouw aanwezigheid. Mijn eigen hond reageert heel fel op het geluid van mijn gsm, onze paarden worden dan weer helemaal gek als de oudijzerman voorbij komt.
Mier reageert op alles dat beweegt, daarom zijn de luxaflex als ik weg ben dicht. Dat werkt goed (heb t getest door zelf bij de buren te gaan zitten voor een middagje, niks gehoord).
Op mij komt hij niet gestressd over. Wel waaks. Zelf denk ik nog steeds dat het een vorm van verlatingsangst is, maar dat weet ik dus niet zeker omdat, wederom, zijn in gedrag niet consistent is.