Doet een kat/hond daadwerkelijk wat met de kerstboom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Doet een kat/hond daadwerkelijk wat met de kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 16:10

Hahaha katten zijn wel echt hilarisch hoor als ik al die verhalen zo lees.
Hier ook een strenge (her)opvoedingscursus nu met alle kerstspulletjes. Heb blijkbaar nogal wat in de opvoeding verwaarloosd kom ik nu achter _O- Mevrouw heeft behoorlijke bananen in de oren.
En maar onschuldig blijven kijken he.. Het blijven katten natuurlijk. Die hebben personeel, geen baasjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:15

Nee bij mij zit het in de genen... ik weet het zeker :+
4 katten dezelfde opvoeding gegeven... en alleen de twee jongste (broer en zus) zijn terror-poezels. Gelukkig wel op een leuke manier... maar toch :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:33

Als ze er niet aan zitten geen zorgen maken hoor, wij hebben al 10 jaar een kerstboom met onze kat, nooit problemen gehad.
Dit is het eerste jaar dat we geen kerstboom hebben, maar heb een nieuwe terrorkittie er bij in huis die alles eet wat los en vast zit, dus dat gaat nooit goed komen haha

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:36

Ik heb, net als Natasja, ook een Noorse Bosduivel rond lopen. Dat is ook het heerschap met de snoeren-fetisjisme. Ik heb het opgegeven met de opvoeding.

Ik heb een kunstboom, met daarin alleen maar pluche en plastic. Slingers doe ik niet aan, en de ballen op de onderste takken bind ik gewoon vast met vrolijke kerstlinten (die dan weer een attractie op zich zijn :') ). Na de Kerst doe ik een rondje huis kruipen en haal ik uit alle hoeken en gaten de vermiste versiering weer te voorschijn.

Als ik van huis ben kunnen de katten niet in de kamer. Dat scheelt wel een hoop.

Mijn andere kat is een “gewone” boeren HTK, en die geeft niets om de boom.

Mijn vorige kat, ook een “gewone” boeren HTK, kon echt niet uit de boom blijven. Die liep regelmatig trots snorrend rond met een kerstbeer die ze zelf uit de boom had “gevangen” :j :') .

Dus ben het wel eens met c_alsemgeest: er zit zeker een individuele/erfelijke component in.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:39

Lijkt me dat ze niet in zeven sloten tegelijk lopen inderdaad. Over fixen en katten weet ik het verder niet, maar mijn konijnen houden wel erg van het opeten van snoeren >;)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:54

Hier een kunstboom maar ipv vergiftiging bang dat zijn haren een keer overeind staan, hij bij namelijk aan de snoer lampjes... Ik heb de boom gister opgeruimd, was geen beginnen aan...

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:50

ij ben opgegroeid met katten en honden en wij hadden ieder jaar gewoon een echte boom
Geen 1 van de dieren heeft ooit wat gehad van die kerstboom...
De kerstboom wel vab die dieren :')

Tenzij je een kat of hond hebt die de boom vakkundig naar binnen werkt zal het volgens mij allemaal wel meevallen met de risico's
Behalve dan het risico op gesloopte boon of decoratie

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:55

Hier hebben we gekozen voor een kortere boom & deze op een kast geplaatst. Hierdoor kan de hond er moeizamer bij, de katten moeten via de kast. 1 van de 3 katten heeft een aantal keer op het kastje gezeten. Die eraf gespoten met water (hahaah! _O- die kop) en daarna was het klaar. de andere 2 katten en hond kijken er niet naar om. Wel hebben wij voor de veiligheid gekozen voor plastic ballen. Wie weet vertrouwen we ze volgend jaar goed genoeg! *D