Ervaring karakter heilige birmaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Ervaring karakter heilige birmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:56

Die van mij praten bijna nooit :n soms heeeeel zachtjes.
Nox die wilt wel eens gaan roepen als mijn man aan het stofzuigen is en ik naar boven ga. Gaat ie bij de deur zitten mauwen. En als het dekentje op de bank niet goed ligt, gaat ie ook klagen.
Verder hoor ik ze nooit :) zelfs niet als ze dikke ruzie hebben en elkaar te lijf gaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:14

Sjmmie voert ook hele gesprekken, praat ook terug. Maf beest.

Dobby heeeel soms, maar net zoals de rest van zijn King of The House mentaliteit, alleen wanneer het hem blieft...

Hij heeft ook een hekel aan dichte deuren. Die MOETEN open. Zodra ik m open doe is het goed en draait ie om. Maf dier

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:24

Zelf heb ik een Birmaan een vrouwtje. Ze is erg lief en heel zachtaardig en voorzichtig. Bijten en krabben heeft ze nog nooit gedaan. Ook heeft ze nooit last van haar vacht of klitten.
Ze speelt regelmatig met mijn andere kat, en ze slapen samen ook veel.
Wel is ze wat meer op zichzelf. Ze wilt wel graag bij me zijn, maar ligt niet graag op schoot. Maar dat zal ook kunnen dat ze een vrouwtje is. Mijn kater ( siamees) is veel aanhankelijker en wilt altijd op schoot liggen. Dit merk ik meer bij katers.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:14

Ik heb Heilige Birmanen. Ook gefokt inderdaad, zoals zonnebloem al zei :)
Ik heb hier thuis moeder & dochter lopen (castraten) en bij mijn ouders lopen mijn eerste Birmaan + een dochter van moeder hier.

In principe is de Birmaan een heel makkelijk en zachtaardig ras, maar af en toe zit er best een "pittige" tussen. Mijn eerste poes is een erg pittig beestje. Die ging ook niet samen met de andere. Vandaar dat er 2 bij mijn ouders zijn gebleven toen ik uit huis ging. Nu is de rust er weer en zijn het eigenlijk weer hele makkelijke en lieve dieren alle 4.

Hoe zou ik ze omschrijven?
Lief, rustig, voorzichtig, geen slopers, aanhankelijk maar niet altijd heel aanwezig, liefdesbeetjes (soms auw :') ). En af en toe gekke 5 minuten. Ze kletsen wat af. Vooral Iepie. Die kan de hele tijd door kletsen.

Ik vind ze fantastisch, absoluut. Heerlijke karakters. Heel betrouwbaar, ook met kleine kinderen. Stabiele katten.

Maar.. Ik wil je wel waarschuwen voor het haar :') Ik word echt gék van het haar wat overal ligt. Die van mij hebben een enorme vacht en dat vind je overal terug. Ik kan blijven ontharen, schoonmaken, stofzuigen etc.
Hoe geweldig ik ze ook vind, ik denk niet dat hier na deze 2 nog Birmanen komen. Ik wil gewoon op de bank kunnen zitten zonder dat ik bang moet zijn dat ik er als Birmaantje weer afkom :') :+ Daar is een Birmaan natuurlijk niet de enige in, dat heb je met heel veel kattenrassen wel.

Ik fok niet meer momenteel, maar hier zie je wel alle mooie pluisjes die ik gefokt heb :D <3 http://www.catterybellefae.nl

Dit is mijn eerste Birmaantje Tessa. Een Sealpoint. (Woont bij mijn ouders)
Afbeelding

Dit is mijn tweede Birmaantje Lenthe. Een Chocolate tabby point. Woont bij mij, moeder van Iepie en Valente)
Afbeelding

Dit is Iepie, dochter uit het eerste nestje van Lenthe. Een Lilactortiepoint. Een zachtaardig meisje, mijn knuffeltje <3
Afbeelding

En dit is Valente, dochter uit het tweede nestje van Lenthe. Een Bluetabbypoint. Een gekke, maar lieve clown :D <3 (Woont bij mijn ouders)
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:19

Wij fokken ook birmanen, mijn ervaring is dat ze superleuk zijn, behoorlijk actief, maar ook behoorlijke diva"s.
Onze oudste poes (komt van bij Limoen trouwens :P) is heel erg mijn vriend zijn kat, die komt enkel bij mij om naar me te staren en zodra ik aai loopt ze weg of bijt ze me. Heel soms komt ze wel bij me liggen.
de kittens waren stuk voor stuk bolletjes actieve wol, en de nieuwe eigenaars zijn er allemaal verliefd op.
Ons laatste kitten hebben we zelf gehouden, die is heel erg actief, behoorlijk vocaal en behoorlijk aanwezig :D
Die mag volgende zomer de lijn doorzetten :)
Lotje: (Dochter van Tessa hierboven, ik vermoed dat ze een groot deel van haar karakter ge-erfd heeft :P )
Afbeelding

Nua:
Afbeelding

edit: ik moet dringend nieuwe foto"s maken, Lotte heeft een gigavacht nu na haar castratie ...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:36

We hebben al een kat en hond, dus moet zowiezo al elke dag stofzuigen. We zelfs daar voor geen stoffen zetel meer gekocht.

Zijn super mooie katten maar denken dat vooral het karakter hier wel ga passen.

We gaan ook verhuizen naar een groot huis met tuin die we katten proof gaan maken zodat ze veilig buiten kunnen.

Bedankt al voor al de verhalen foto's.
Kan niet wachten tot morgenavond :-)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:44

Spannend hoor! Kittens zijn zooo leuk!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:44

Geloof me. Een Birmaan is wat anders qua haar := :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:54

Het haar is idd verschrikkelijk! Word er soms ook echt gek van. We hebben overal van die rollers liggen om onze kleren haarvrij te maken.

Voor het bed gebruik ik zo'n fluwelen handschoen van 2,- bij zooplus om het haarvrij te maken. Of de stofzuiger erop _O-

In ons vorige huis hadden we laminaat nu grijze tegels. En op die tegels zie je ALLES! Volgend huis, volgende vloer wordt houtlook...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 22:38

Hier terug van kittenbezoek en ben helemaal verkocht. Zowel aan het ras, als aan het kitten.

Kitten legde zich direct bij mij. Heb ook kennisgemaakt met de mama die mij begon te wassen. De oma was er ook, die gaf ook mee melk voor de kittens.
De 2 broertjes waren ook fantastisch lief.

Dus bij deze meet Cerise:

Afbeelding

6 januari komt ze onze familie vervoegen.