Hond aan de lijn in losloopgebied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:57

Sclimpre schreef:
JoyCiej007 schreef:
Maar als Fikkie los loopt, en Fikkie ook niet luistert naar zijn/haar eigenaar, en Fikkie kwam TE dicht bij de onze, tsja...... dan waarschuwde de onze 1x, en greep daarna meteen.

Kregen wij dan ook nog de schuld van. Terwijl die van ons goed aangelijnd én onder appél was, en Fikkie los liep en wij eigenaar van Fikkie al tig keer gewaarschuwd hadden.......

Als je hond werkelijk ook onder appèl staat kan je toch zeggen dat hij Fikkie niet mag grijpen?

Klopt.
En dan luisterde de onze wel.

TENZIJ de loslopende hond, Fikkie, dus niet naar eigenaar of ons luisterde en werkelijk maar door en door ging met bijten op de onze.

Kwestie van uiteindelijke zelfverdediging.

En met tranen in de ogen ik onze eigen hond een rotschop verkocht zodat hij Fikkie weer losliet.
Fikkie blijft dan doorgaan en zowel mij als zijn eigenaar negeren; werkelijk dan krijgt Fikkie ook een rotschop.
(ik ga absoluut NIET met m'n handen tussen 2 vechtende honden zitten, ik weet gelukkig wel beter).

Waar er 2 vechten..............

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:04

Het nare is ook dat je als eigenaar van een hond die schade toebrengt, ook nog kan opdraaien voor de kosten.
Zelfs al hou jij je aan de regels, keurig met de hond aan de lijn, in een gebied waar de hond ook vast moet.
Als er dan een loslopende hond komt die op jouw jouw aangelijnde hond komt afgestormd, en jouw hond grijpt die, dan ben jij als eigenaar toch nog verantwoordelijk voor de schade aan de losloper.
Een beetje de omgekeerde wereld is het dus wel.

Ik doe het zelf andersom. :o
Ik wandel alleen maar met mijn honden in de bossen hier in de omgeving waar het erg rustig is, en je zelden iemand tegenkomt.
Ze mogen daar eigenlijk ook niet los, maar in al die 15 jaar dat ik daar met honden loop nog nooit een boswachter tegengekomen, terwijl ik er bijna dagelijks loop.
En mocht dat toch gebeuren en ik krijg een bekeuring, dat heb ik er wel voor over.
Maar de bossen zijn hier zo uitgestrekt, ik ken precies de gebieden waar je zelden iemand tegen komt.

Mijn honden zijn heel makkelijk met andere honden, maar ik vertrouw lang niet alle vreemde honden en ik wil dat ze vrij kunnen rennen zonder gedoe met vechtjassen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 12-12-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:05

JoyCiej007 schreef:
Als je hond werkelijk ook onder appèl staat kan je toch zeggen dat hij Fikkie niet mag grijpen?

Klopt.
En dan luisterde de onze wel.

TENZIJ de loslopende hond, Fikkie, dus niet naar eigenaar of ons luisterde en werkelijk maar door en door ging met bijten op de onze.

Kwestie van uiteindelijke zelfverdediging.

En met tranen in de ogen ik onze eigen hond een rotschop verkocht zodat hij Fikkie weer losliet.
Fikkie blijft dan doorgaan en zowel mij als zijn eigenaar negeren; werkelijk dan krijgt Fikkie ook een rotschop.
(ik ga absoluut NIET met m'n handen tussen 2 vechtende honden zitten, ik weet gelukkig wel beter).

Waar er 2 vechten..............

Ik snap deze frustratie heel goed, maar aan de andere kant.. ik had dus ook zo'n hond, maar dan eentje die in praktisch elk gevecht aan het kortste eind zou trekken. Dan is het dus je eigen hond die gevaar loopt want die hond die hij aanvliegt laat het ook niet zomaar over zich heen komen meestal. Voor mij is dat toch de reden geweest om dat gelijk halen maar achterwege te laten en gewoon die situatie compleet te ontwijken. Je schiet er zo weinig mee op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:25

elenaMM77 schreef:
san nog even een kleine toevoeging.. met het loslaten van de hond heb te maken met risico aanvaarding.. doordat het dier ook nog eens niet luistert, handelt het dus op eigen gezag op dat moment naar eigen ingeving.

als het dier onder een auto was gerend was de baas ook verantwoordelijk geweest voor de auto + de kosten voor de het dier..

nu zal er wel een verschuiving plaatsvinden want er is ook geen 100% aansprakelijkheid.. immers de aangelijnde hond stond ook niet volledig onder appel, die handelde ook naar eigen inzicht.. wel was daarvoor de eigenaar van de loslopende hond gewaarschuwd.

het is voor mijn gevoel dus complexer als 'verantwoordelijkheid voor eigen dier. zoals eerder werd aangegeven.

Exact. Daarom vraag ik naar jurisprudentie, want wat logisch is is dat volgens de wet niet altijd. Ook dáár zijn legio voorbeelden van te vinden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:26

Mijn hond loopt aangelijnd in het los loop gebied, hij kan super met andere honden maar is gewoon oost-indisch doof :+
Denkt dat iedere hond met hem wilt spelen, en ik snap het als andere honden er niet van gediend zijn als er een 50 kg stormende Cane Corso aankomt :')
Overigens geen probleem als loslopende honden wel naar hem komen, dus dat scheelt.

Goof

Re: Hond aan de lijn in losloopgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:41

Deze discussie wordt ieder jaar wel een paar keer gevoerd op bokt, even zoekfunctie gebruiken dus om meer te lezen.

Mijn mening: op welke plek je ook loopt, je hond hoort nooit andere honden lastig te vallen. Bloedirritant. Losloopgebied betekent niet automatisch vrijbrief om op andere honden af te stormen, ook niet om te spelen. Ook daar gewoon controle over je hond.

Ik liep toevallig gisteren in het bos en heb verdorie het eerste kwartier mijn hond aan de lijn moeten houden omdat er een mevrouw liep wiens hond voor geen meter luisterde (lees; hij negeerde haar volledig en opzettelijk) en om mijn hond heen bleef draaien. Daar gaat echt mijn bloed van koken, houd gewoon je hond bij je.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:42

Mijn hond vind het heeerlijk om los te kunnen lopen en rennen. Maar is gewoon niet vriendelijk naar een hoop honden. Dus als ik iemand zie aankomen lijn ik haar aan. En als ik zie dat het een bekende hond is blijft ze gewoon los lopen.

Krijg vaak zat commentaar dat ik er niet hoor met mijn hond. Omdat ze aan de riem zit in een los loop gebied. Ik loop gewoon door want het boeit me niet wat ze roepen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:59

chantal_bel schreef:
Mijn hond vind het heeerlijk om los te kunnen lopen en rennen. Maar is gewoon niet vriendelijk naar een hoop honden. Dus als ik iemand zie aankomen lijn ik haar aan. En als ik zie dat het een bekende hond is blijft ze gewoon los lopen.

Krijg vaak zat commentaar dat ik er niet hoor met mijn hond. Omdat ze aan de riem zit in een los loop gebied. Ik loop gewoon door want het boeit me niet wat ze roepen.

Precies dit. Dat mijn hond niet lief was naar andere honden betekent niet dat ze er niet van genoot om los te lopen. Ze kon andere honden heel braaf negeren en doorlopen, zowel aan de lijn als los.

Ik lijnde haar ook altijd aan en riep dat anderen hun hond bij hun moesten houden. Helaas luistert niet iedereen daarnaar.. %)

Maar goed. Je hebt altijd honden eigenaren die denken hun hond goed te kennen en goed onder controle denken te hebben. Daar doe je niks aan vrees ik

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:02

Mag een niet sociale hond onder appel lopen de hond dan niet effe los.niet iedere hond hoeft die leuk te vinden.ik heb 2 honden die samen leuk zijn maar niet accepteren als hup iemand op ze af vliegt,je kunt ook rustig contakt maken als de andere het ook goed vind. Losloop gebied gewoon los laten lopen mits onder appel en rekening houden met elkaar.een aangelijnde hond kan loops zijn,ziek of agressief of bang.je kunt gewoon vragen of je hond er bij kan en anders vast pakken.bij ons zijn alle leuke wandelplekken losloop gebieden of stukken van een route,dan zou ik nergens kunnen komen. Gewoon lekker rekening met elkaar houden dat is beste.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:12

Ik loop doordeweek met 6 honden in het losloopgebied, de meeste lopen los. Als ik een andere hond zie dan lijn ik er aantal aan om te voorkomen dat ze alle zes tegelijk op die andere hond af gaan. Ik vind het dan net zo netjes van het andere baasje om zijn hond even bij zich te houden tot we elkaar gepasseerd zijn.
Ik hoef niet het volgende krantenbericht te worden waarin staat dat een hond weggevlucht en kwijt is doordat de honden die mee waren met een uitlaatdienst hem hebben laten schrikken.

Toen wij onze honden net hadden was de reu niet heel vriendelijk naar andere honden, ik liep wel in het losloopgebied zodat hij ook los kon lopen maar hij ging dus wel even aan de lijn als ik andere honden tegen kwam. Net zo handig als de ander dan ook even zijn hond bij zich houdt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:05

Mijn hond is ook niet altijd even vriendelijk naar vreemde honden. Ik loop wel in losloop gebieden maar wel degene waarvan ik weet dat het daar niet druk is en zeer overzichtelijk. Ik ben mij bewust dat op onoverzichtelijke stukken een ander mij niet altijd op tijd gezien heeft. Waarom loop ik daar...nou ook mijn hond vind het heerlijk om los te rennen en met mij en z'n bal te spelen. Maar mijn hond staat perfect onder appél en gaat nooit naar de andere hond als ik dat niet wil. Zie ik in de verte iemand aankomen lijn ik hem aan en wil ik dat hij alleen aandacht voor mij heeft. Ik probeer daar mee aan te geven dat de ander ook z'n hond even bij zich houd. Maakt mij niet uit of ander wel of niet aanlijnt als hond maar niet naar de mijne komt. Als het wel gebeurd dan zorg ik er wel voor dat mijn hond niets doet. Gebeurt regelmatig dat ik heel streng naar mijn hond moet doen terwijl er 1 of ander ongeleid rijend projectiel op of om hem heen stuitert.....ik zucht dan maar en roep nog maar eens dringend of ze aub ff die hond bij zich willen houden. Maar ik wil ook graag mijn hond los laten lopen, hij vind dat heerlijk en gaat graag wat zwemmen. Zwemwater ligt bij de losloop gebieden hier. Dus ondanks dat mijn hond perfect onder appél staat en ik zorg dat er niets gebeurd van mijn hond uit, ik hem aanlijn als een ander nadert en alleen op overzichtelijke plaatsen loop ik daar volgens een aantal niets te zoeken heb want mijn hond is niet sociaal. Overigens vind ik honden die als een debiel op een andere hond afdendert of lekker blaffend op een hond afgaat juist niet sociaal maar asociaal, ook loop ik daar niet om een ander te entertainen maar gewoon lekker met m'n eigen hond bezig te zijn. Ga lekker zelf je hond bezig houden en hou ook gewoon even je hond bij je als je op tijd een aangelijnde hond ziet. Ik snap ook dat niet iedere hond perfect onder appél is maar als baasje enigzins moeite doet om hond bij zich te halen ben ik al blij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:05

Ik kom om verschillende aangehaalde redenen alleen in hele overzichtelijke losloop gebieden
Wat neer komt op de polder en een fietsdijk hier om het dorp
Mijn reu is niet gediend van andere reuen, daar houd ik zeer goed rekening mee
Helaas sommige reueneigenaren niet (ook als ze weten hoe de vork in de steel Zit

1 van de reu eigenaren weet inmiddels ook dat zijn hond maatje 41 onder zijn gat geparkeerd krijgt als hij op me af komt
(En dan nog is meneer te bedondert dat ie hem bij zich houd)

Maar ik ga met mijn reu dus idd niet aangelijnd in losloopgebieden lopen want als er geëtter is, zal die van mij het meestal wel weer gedaan hebben
Hoe bloed irritant of oostindisch doof de tegenpartij ook is

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:20

Tinkermuts schreef:
Mijn hond is ook niet altijd even vriendelijk naar vreemde honden. Ik loop wel in losloop gebieden maar wel degene waarvan ik weet dat het daar niet druk is en zeer overzichtelijk. Ik ben mij bewust dat op onoverzichtelijke stukken een ander mij niet altijd op tijd gezien heeft. Waarom loop ik daar...nou ook mijn hond vind het heerlijk om los te rennen en met mij en z'n bal te spelen. Maar mijn hond staat perfect onder appél en gaat nooit naar de andere hond als ik dat niet wil. Zie ik in de verte iemand aankomen lijn ik hem aan en wil ik dat hij alleen aandacht voor mij heeft. Ik probeer daar mee aan te geven dat de ander ook z'n hond even bij zich houd. Maakt mij niet uit of ander wel of niet aanlijnt als hond maar niet naar de mijne komt. Als het wel gebeurd dan zorg ik er wel voor dat mijn hond niets doet. Gebeurt regelmatig dat ik heel streng naar mijn hond moet doen terwijl er 1 of ander ongeleid rijend projectiel op of om hem heen stuitert.....ik zucht dan maar en roep nog maar eens dringend of ze aub ff die hond bij zich willen houden. Maar ik wil ook graag mijn hond los laten lopen, hij vind dat heerlijk en gaat graag wat zwemmen. Zwemwater ligt bij de losloop gebieden hier. Dus ondanks dat mijn hond perfect onder appél staat en ik zorg dat er niets gebeurd van mijn hond uit, ik hem aanlijn als een ander nadert en alleen op overzichtelijke plaatsen loop ik daar volgens een aantal niets te zoeken heb want mijn hond is niet sociaal. Overigens vind ik honden die als een debiel op een andere hond afdendert of lekker blaffend op een hond afgaat juist niet sociaal maar asociaal, ook loop ik daar niet om een ander te entertainen maar gewoon lekker met m'n eigen hond bezig te zijn. Ga lekker zelf je hond bezig houden en hou ook gewoon even je hond bij je als je op tijd een aangelijnde hond ziet. Ik snap ook dat niet iedere hond perfect onder appél is maar als baasje enigzins moeite doet om hond bij zich te halen ben ik al blij.

Zo ontzettend mee eens. Wat superknap dat jij je hond zo goed onder appèl hebt, zelfs als er een andere hond op hem aan het rijen is +:)+ .

Ik vind het ook zo bizar dat, ondanks dat de eigenaar van het gebied regels opgesteld heeft (los mits onder appèl bijvoorbeeld), de gasten van dat gebied wel even zullen bepalen dat een ander (die zich gewoon aan de regels houdt) daar niets te zoeken heeft.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:44

Dankjewel. Ik vind ook dat als je voor een wat pittiger ras kiest ook MOET zorgen dat je genoeg appél er op hebt staan. Wij trainen dan ook veel met onze hond en ik heb hem idd geleerd dat ie zich niet met andere honden mag bemoeien en ja zo nu en dan gebeurt het dat een hond op hem rijd. Dan pak ik hem wel ff met beide handen in de halsband want dat is echt wel heftig voor hem. Baasje van andere hond roept dan....hij wil alleen spelen hoor...jaja...zucht....de mijne ook hoor maar hij maakt z'n speeltjes altijd stuk....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:47

Tinkermuts schreef:
Dankjewel. Ik vind ook dat als je voor een wat pittiger ras kiest ook MOET zorgen dat je genoeg appél er op hebt staan. Wij trainen dan ook veel met onze hond en ik heb hem idd geleerd dat ie zich niet met andere honden mag bemoeien en ja zo nu en dan gebeurt het dat een hond op hem rijd. Dan pak ik hem wel ff met beide handen in de halsband want dat is echt wel heftig voor hem. Baasje van andere hond roept dan....hij wil alleen spelen hoor...jaja...zucht....de mijne ook hoor maar hij maakt z'n speeltjes altijd stuk....

Oeps, haha lekker droog :') .

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:54

Dit zal altijd een punt van discussie blijven :D Waar de een zich wel aan stoort, stoort de ander zich niet aan en vice versa.

Ikzelf vind het wel vervelend. Waar ik woon is eigenlijk maar 1 gebied waar ze los mogen ivm het vele wild hier. Ik heb ook een jonge onstuimige hond die veel te enthousiast is en altijd denkt: SPELEN!!! Gelukkig heb ik dat tegenwoordig prima onder controle maar nee, hij luistert niet perfect. Gelukkig voelt hij het wel heel goed aan als hij er beter niet op af kan gaan en loopt dan of er om heen of terug naar mij. Hij zoekt geen confrontatie, dat scheelt een hoop. Ik zou zelf dus ook niet naar een losloopgebied gaan met een hond die niet met andere honden kan. Puur en alleen al omdat ik dat zelf niet relaxed vind lopen. Wat ik ook vervelend vind is mensen die in een niet-losloopgebied hun honden wél los doen. Ik heb die van mij op zulke plekken altijd aan de riem en met zijn enthousiasme is het gewoon vervelend en bovendien mag het gewoon niet. Ik was een tijdje terug aan het hardlopen op een van de heides waar ze dus niet los mogen, ik was net voor het donker werd weer bijna bij de weg omdat je er na zonsondergang ook niet meer mag komen. Komen er twee mensen aan lopen met twee labradors, zeer dominant. De eigenaren sjokten er rustig achteraan terwijl ik riep dat ze ze echt bij zich moesten roepen. Dat deden ze ook, maar de honden luisterden niet en bleven ons verhinderen; eentje voor ons eentje achter ons en grommen/om die van mij gaan staan. Ik heb een uit de kluiten gewassen ridgeback maar met een heel klein hartje en heel onderdanig. Ik probeerde toch maar wat door te rennen richting de eigenaren waarop ik zei dat de honden daar niet los mogen en dat het al donker is, waarop je dan weer een "ACH!" krijgt. Het bleef bij deze twee gelukkig nog net bij alleen dreigen maar ik geef een hond die er wel echt bovenop springt in zo'n situatie rustig een trap. Dan moet je maar een stap harder lopen en ze aanlijnen en in dit geval gewoon niet eens los doen. Daarbij heeft die van mijn spondylose dus er mogen gewoon echt geen honden op springen en als een eigenaar daar niks aan doet dan doe ik dat zelf wel ;). Gelukkig nog nooit nodig geweest.

Al met al vind ik gewoon; houd een beetje rekening met elkaar. Als ik ruiters tegen kom of mountainbikers doe ik die van mij ook altijd even aan de riem. Hij doet niks, maar zo kunnen we elkaar rustig passeren en 2 tellen later klik ik hem weer los. No big deal.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:58

ik lijn eigenlijk bijna altijd aan als ik mensen met een honden passeer die ik niet ken. Zelfs al geeft de andere aan dat het echt ok is om ze te laten spelen, zal ik er altijd 1 of 2 even bij mij roepen en/of houden. Ik heb namelijk 3 honden en vaak voelen andere honden zich geintimideerd als er 3 onstuimige/enthousiaste exemplaren op hen afstormen (doseren is niet hun sterkste kant). Als het dan zou escaleren is 3 tegen 1 niet fijn.
Er zijn ook specifiek rassen (door een incident als pup) waarbij ik mijn hond niet meer bij vertrouw, dus toch mijn goed recht om in losloopgebied aan te lijnen en problemen te voorkomen.

Vind kortom niet dat als het losloopgebied is, je hond per definitie moet loslopen, maar wel dat je hond onder appel is en niet als een idioot op elke andere hond afstormt.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:59

Als wij in het bos lopen dan hebben wij de honden altijd los, maar zodra we andere mensen zien die ook honden bij zich hebben dan doen we onze honden altijd vast.
Maar goed wij vermijden dan juist ook de losloop gebieden, maar heb het al vaak mee gemaakt dat wij onze honden netjes aan de riem hebben, en vervolgens laten anderen hun hond gewoon los lopen.
Met als gevolg beest komt naar mijn honden, ik roepen en schreeuwen naar de eigenaar, maar heb het al váák mee gemaakt dat die er niet of amper op reageren.

Heb op deze manier ook al een keer een hond van een ander een trap verkocht omdat dat beest heel dreigend en dominant over kwam naar mijn honden, en ik neem absoluut geen risico.
Heb ze niet voor niks aan de lijn.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:06

Tinkermuts schreef:
Baasje van andere hond roept dan....hij wil alleen spelen hoor...jaja...zucht....de mijne ook hoor maar hij maakt z'n speeltjes altijd stuk....

_O- Die ga ik onthouden!

Ik loop ook vaak zat met mijn hond aangelijnd in een losloopgebied. Ik moet haast ook wel, want het alternatief is de hond laten kakken op speelveldjes voor kinderen. Ook als ik naar het bos wandel, moet ik door een losloopgebied. Wij hebben in de gemeente namelijk rijkelijk veel mogelijkheden om de hond even uit te laten razen. Mijn hond is een American Stafford die zo haar vaste speelkameraadjes heeft, maar niet altijd even lief is naar m.n. teefjes en grotere honden. Vooral nadat een Deense dog bovenop haar dook, is ze wat voorzichtig met grotere honden.

De ergernis van loslopende honden in het bos en op de hei, waar je je hond gewoon aangelijnd moet hebben, herken ik ook. Laatst nog een herdershond, maar ook al eens twee husky's die op mijn hond af kwamen stormen. Toen ik de eigenaar vroeg om ze aan te lijnen, kreeg ik de opmerking dat ik die van mij maar los moest laten, "want dan gaat het wel goed"... :x

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:12

Haha ja die k*topmerking had ik de laatste keer ook in het bos, waarom laat je jou hond niet los?
Of is het nog maar een pup? (Had toen maar 1 hond mee) Nee het is geen pup maar wil geen andere honden bij mijn hond dus haal dat beest bij mij weg, meneer en mevrouw roepen en doen, maar hond kwam niet en bleef maar om ons heen draaien.

Heb toen ook een trap richting de hond gegeven, werd mevrouw ook nog boos GOH ? En dan moet ik mijzelf heel erg inhouden want had mijn baby mee, en mijn 3 jarige dochter die alles nazegt. Kon dat mens wel wat aandoen zo kwaad, als het geen pup is laat je hem toch los?!

Ik deed hem nota bene vast, dat hebben ze zelf kunnen zien, en toch niks doen -:(- sommigen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:16

Persoonlijk vindikdat je met eenhondagresieve hond niks in losloopgebied te zoeken hebt.Vaak komen mensen er toch om hun honden te laten spelen en je kan op je vingers nagaan dat de helft van de honden niet onder apèl staan.Wel kom ik twee honden tegen die durven vechten met een muilkorf aan,dat vind ik prima ik loop dan rap door en er gebeurt niks.

Ik moet zelf ook altijd één van mijn honden aan lijnen ,die is nogal van de loopse teven en dan luisterd hij echt niet en helaas lopen die ook in losloop gebied :-)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:20

Ja maar de voorbeelden die ik noem zijn niet in losloop gebieden.
Dan loop ik gewoon in een stuk bos, waar ook bordjes hangen waarop staat dat honden aangelijnd moeten zijn. Nou ben ik ook fout want ik laat ze los lopen, maar zodra ik mensen zie doe ik ze vast.

En mijn honden zijn absoluut niet agressief, maar ik wil geen andere honden bij hun in de buurt, en dan is ook mijn goed recht. Maar het slaat toch nergens op dat als ik mijn hond terug roep en vervolgens vast klik (mensen zien het) en hun laten hun hond nog steeds los, en vervolgens rent die op ons af (hond, mijn kids en ik)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:01

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom jij geen andere honden bij die van jou wil als ze wel prima met andere honden kunnen? Oprecht benieuwd :-).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:05

Ik wil dat ook niet. Mijn honden hebben genoeg aan elkaar en aan honden van vrienden waarvan ik weet dat ze goed opgevoed of echt sociaal zijn. De meeste honden die ik tegenkom die volgens hun eigenaar heel sociaal zijn, zijn eigenlijk asociaal en hebben geen respect voor grenzen/snappen de hondentaal niet. Ik loop met mijn honden om samen wat te doen en niet om de honden van andere te vermaken. Nu willen mijn honden ook niet met anderen spelen en in het zeldzame geval dat één van de teefjes het wel wil, duurt het 5 seconde voordat de eigenaar het toch niet zo leuk vindt, omdat mijn honden 'eng' zijn. (Wat ik wel snap hoor, er zijn nu eenmaal veel mensen die niks met herders hebben, maar mijn honden en ik hebben niks met andere mensen/honden :') )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:08

noah14 schreef:
En mijn honden zijn absoluut niet agressief, maar ik wil geen andere honden bij hun in de buurt, en dan is ook mijn goed recht. Maar het slaat toch nergens op dat als ik mijn hond terug roep en vervolgens vast klik (mensen zien het) en hun laten hun hond nog steeds los, en vervolgens rent die op ons af (hond, mijn kids en ik)

Waarom mogen jouw honden geen contact met andere honden?