een vriendin voor mijn nijntje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: een vriendin voor mijn nijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:21

Is er niemand die met je kan rijden?
Lijkt me ook best een gesjouw in de trein :o

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:21

Annalies03 schreef:
maar die vragen best veel voor de konijntjes en dan is hij niet eens 'echt' van jou.. nou snap ik best dat opvang enzo duur is hoor daar niet van.

Dat het konijn 'eigendom van de opvang' blijft is bijvoorbeeld alleen in het geval het andere konijn te overlijden komt, dan zien ze graag dat je het konijntje terug brengt in plaats van alleen te laten zitten. Of wanneer je -om welke reden dan ook- er besluit afstand van te doen.
Ik heb een opvangkonijntje maar die komen ze heus niet zomaar weer ophalen hoor :D

Plus, met die 65 euro voor een opvangkonijn steun je meteen een heel, heel goed doel. Dat in tegenstelling tot konijntjes uit een dierenwinkel/tuincentrum. Dat is zo'n naar (fok)wereldje.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:23

Vergeet niet dat een ram elders kopen, inenten en castreren meer kost :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 19:24

Eoweyn_x schreef:

dat snap ik zo bedoel ik het ook niet. het gaat om het totaal plaatje, openbaar vervoer is ook niet goedkoop.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 19:25

Targaryen schreef:
Annalies03 schreef:
maar die vragen best veel voor de konijntjes en dan is hij niet eens 'echt' van jou.. nou snap ik best dat opvang enzo duur is hoor daar niet van.

Dat het konijn 'eigendom van de opvang' blijft is bijvoorbeeld alleen in het geval het andere konijn te overlijden komt, dan zien ze graag dat je het konijntje terug brengt in plaats van alleen te laten zitten. Of wanneer je -om welke reden dan ook- er besluit afstand van te doen.
Ik heb een opvangkonijntje maar die komen ze heus niet zomaar weer ophalen hoor :D

Plus, met die 65 euro voor een opvangkonijn steun je meteen een heel, heel goed doel. Dat in tegenstelling tot konijntjes uit een dierenwinkel/tuincentrum. Dat is zo'n naar (fok)wereldje.

is ook zo, we denken er zeker over na, ik vondt ze ook heel vriendelijk aan de telefoon dat hielp heel veel, we zijn er op het moment nog over in bespreken (ik met mn vriend) hij wil het toch wel heel graag

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:36

Annalies03 schreef:
Eoweyn_x schreef:

dat snap ik zo bedoel ik het ook niet. het gaat om het totaal plaatje, openbaar vervoer is ook niet goedkoop.

Maar aan dat laatste kan jouw huidige konijntje niets aan doen. Tevens is het ook wel handig om niet zomaar een konijn te halen maar deze wel te laten koppelen zodat je in ieder geval weet of er überhaupt een match is. Anders worden je kosten nog veel hoger ;)

Je kan ook een opvang zoeken via ikzoekeenbaas, daar staan ook konijnen op.

& inderdaad; geen vriendinnetje, maar een geholpen vriendje! En je dame laten helpen is echt geen overbodige luxe. Vreemd advies van een dierenarts..

Edit: En het belangrijkste (en dat is nu ook al zo) veel ruimte en veel te doen hebben is de sleutel tot een gelukkig stel.
Maar dat moet je dame in haar eentje nu ook al ruim hebben.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 19:42

Maar aan dat laatste kan jouw huidige konijntje niets aan doen. Tevens is het ook wel handig om niet zomaar een konijn te halen maar deze wel te laten koppelen zodat je in ieder geval weet of er überhaupt een match is. Anders worden je kosten nog veel hoger ;)

Je kan ook een opvang zoeken via ikzoekeenbaas, daar staan ook konijnen op.

& inderdaad; geen vriendinnetje, maar een geholpen vriendje! En je dame laten helpen is echt geen overbodige luxe. Vreemd advies van een dierenarts..

Edit: En het belangrijkste (en dat is nu ook al zo) veel ruimte en veel te doen hebben is de sleutel tot een gelukkig stel.
Maar dat moet je dame in haar eentje nu ook al ruim hebben.[/quote]

hmm.. weet niet of ik je verkeerd begrijp maar ze heeft idd heel veel ruimte.. overigens de opmerking "Maar aan dat laatste kan jouw huidige konijntje niets aan doen" weet niet zeker hoe je die bedoelt maar ze komt heus niet te kort hoor ze zit de hele dag bij mij, tot we een maatje voor haar hebben het is niet alsof ik het helemaal stop zet, ik vindt het gewoon voor ons alle 3(inclusief het nieuwe nijntje dan) niet fijn om lang in eeen trein of bus te zitten.. en om even naar utrecht te gaan (iemand van marktplaats, van een opvang had ook een konijnen date aangeboden) is nog al ver.. en ik moet ook een beetje aan mijn eigen portemonee denken, het gaat niet alleen om de kosten van het konijn aanschaffen, opvang of niet hij gaat daarna ook nog langs mijn eigen DA om goed nagekeken te worden, dat is al.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 19:45

ik zal het wel verkeerd begrijpen, nederlands is ook niet mijn sterkste punt. maar mensen ik bedoel het niet dat ik haar alleen ga laten zitten en geen maatje meer voor haar ga halen..

sorry dat ik dingen zo slecht uitleg, ik doe mijn best!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:56

Hoe groot is de kooi waar ze 's nachts in zit? Het ziet er vrij klein uit, dat kan het koppelen natuurlijk wat moeilijker maken omdat ze niet zoveel ruimte hebben om de ander ook eens uit de weg te gaan.

Verder; maak zelf een advertentie op marktplaats en wordt lid van wat konijnengroepen op Facebook en plaats daar een oproepje. Ik heb zo een paar jaar geleden een gecastreerde ram gevonden, (en er meer aangeboden gekregen) dat was een super lief konijn en klikte meteen heel goed met mijn voedster waarvan het vriendinnetje alleen was komen te zitten. Daar hebben we volgens mij maar €20 voor betaald..

Daarvoor heb ik altijd minstens 2, maximaal 5 voedsters bij elkaar gehad maar wij hebben een ruim verblijf dus dat maakt die combi misschien wat makkelijker.
Het fijnste is natuurlijk om met je konijn naar een opvang te gaan en haar zelf een vriendje/vriendinnetje uit laten zoeken. Dan kan de opvang je daar ook mooi in helpen.

Mijn konijnen zijn overigens ook nooit gesteriliseerd, ik wist niet dat dat zo nodig is bij konijnen? Hoor eigenlijk nooit dat ze wel gesteriliseerd zijn.. Hier ook nooit problemen mee gehad.

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:59

goed dat je een nieuw vriendje voor je konijn zoekt! ik zou er ook rekening mee houden dat niet elke opvang het goed vindt om het konijn daar te laten koppelen door het nieuwe virus.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 20:01

melody7 schreef:
Hoe groot is de kooi waar ze 's nachts in zit? Het ziet er vrij klein uit, dat kan het koppelen natuurlijk wat moeilijker maken omdat ze niet zoveel ruimte hebben om de ander ook eens uit de weg te gaan.

Verder; maak zelf een advertentie op marktplaats en wordt lid van wat konijnengroepen op Facebook en plaats daar een oproepje. Ik heb zo een paar jaar geleden een gecastreerde ram gevonden, (en er meer aangeboden gekregen) dat was een super lief konijn en klikte meteen heel goed met mijn voedster waarvan het vriendinnetje alleen was komen te zitten. Daar hebben we volgens mij maar €20 voor betaald..

Daarvoor heb ik altijd minstens 2, maximaal 5 voedsters bij elkaar gehad maar wij hebben een ruim verblijf dus dat maakt die combi misschien wat makkelijker.
Het fijnste is natuurlijk om met je konijn naar een opvang te gaan en haar zelf een vriendje/vriendinnetje uit laten zoeken. Dan kan de opvang je daar ook mooi in helpen.

Mijn konijnen zijn overigens ook nooit gesteriliseerd, ik wist niet dat dat zo nodig is bij konijnen? Hoor eigenlijk nooit dat ze wel gesteriliseerd zijn.. Hier ook nooit problemen mee gehad.

de kooi is echt ruim, het is niet de kooi van de video, verder heeft ze een hele slaapkamer die speciaal voor hoor veilig is gemaakt. ze zit ongeveer 4 uur in het kleinere hok en dan gaat de kooi weer open het is echt alleen als we slapen dat het dicht gaat of als er helemaal niemand thuis is. ook heb ik al een advertentie op marktplaats gezet, maar ik krijg reacties vanuit utrecht enzo en dat wordt hem ook niet helemaal, wel gaan we kijken of we het kunnen halen en het samen kunnen zetten met een familie bezoek voor mijn vriend. dus dan komt het mooi uit, en kunnen ze daar lekker even rond hoppen met z'n twee voordat ze echt naar huis gaan.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 20:03

niienn schreef:
goed dat je een nieuw vriendje voor je konijn zoekt! ik zou er ook rekening mee houden dat niet elke opvang het goed vindt om het konijn daar te laten koppelen door het nieuwe virus.

mijn konijn is volledig up to date met haar spuitjes, dus dat zou opzich niet zo'n groot risico mogen zijn?
toen het op het nieuws kwam van het virus hebben we haar naar de DA gebracht om te vragen, en toen kreeg ze nog een spuitje.

moet aan mij niet vragen wat het precies was.. maar ik zou het vast kunnen vinden in haar boekje neem ik aan

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:05

melody7 schreef:

Mijn dierenarts had het erover dat veel vrouwtjes konijnen vaak baarmoeder problemen/tumoren krijgen op latere leeftijd.

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:06

Annalies03 schreef:
niienn schreef:

mijn konijn is volledig up to date met haar spuitjes, dus dat zou opzich niet zo'n groot risico mogen zijn?
toen het op het nieuws kwam van het virus hebben we haar naar de DA gebracht om te vragen, en toen kreeg ze nog een spuitje.

moet aan mij niet vragen wat het precies was.. maar ik zou het vast kunnen vinden in haar boekje neem ik aan

Dan zal dat denk ik niet zo'n probleem zijn :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:17

Annalies03 schreef:
melody7 schreef:

de kooi is echt ruim, het is niet de kooi van de video, verder heeft ze een hele slaapkamer die speciaal voor hoor veilig is gemaakt. ze zit ongeveer 4 uur in het kleinere hok en dan gaat de kooi weer open het is echt alleen als we slapen dat het dicht gaat of als er helemaal niemand thuis is. ook heb ik al een advertentie op marktplaats gezet, maar ik krijg reacties vanuit utrecht enzo en dat wordt hem ook niet helemaal, wel gaan we kijken of we het kunnen halen en het samen kunnen zetten met een familie bezoek voor mijn vriend. dus dan komt het mooi uit, en kunnen ze daar lekker even rond hoppen met z'n twee voordat ze echt naar huis gaan.

Zolang ze elkaar kunnen ontwijken (en een rondje rennen) lijkt het mij prima, zeker als ze overdag loslopen. Dan zou ik ook best voedsters durven koppelen, maar ik weet eigenlijk niet of ze dat in opvangen ook doen.
Dat is helemaal top natuurlijk! Een ram met voedster blijft de beste combi dus als je daarvoor kunt kiezen zou ik dat zeker doen.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:20

Heel leuk dat je een maatje gaat zoeken voor je nijntje. Ze worden daar zo vreselijk blij van en het is ook nog is heel erg leuk om naar te kijken :) Ik ben 2x met 2 verschillende konijntjes wezen koppelen bij een knaagdierenasiel. Ik zou zeker niet van iemand zomaar een konijn overnemen en erbij zetten, want dan is er hele grote kans dat het fout gaat! Bij de knaaghof waar ik ben geweest (rijswijk) krijg je eerst een rondleiding en laten ze je verschillende konijntjes zien. Daarna mag je er 3 kiezen, dan zetten ze steeds 5/10 minuutjes de verschillende konijnen bij jouw konijntje in een ren. Eigenlijk kiest je konijntje dan een vriendje uit, ook geven ze van het asiel advies welke hun zouden kiezen. Dan neem je beide konijntjes mee naar huis en dan ga je thuis verder met koppelen. Ik heb voor zowel een vrouwtje als een mannetje (jaar later) 50,- betaald in Rijswijk. De mannetjes zijn gecastreerd en daarnaast geënt en nagekeken, de vrouwtjes alleen geënt en nagekeken. Je hebt ook konijnenasiels in breda en ridderkerk, ik neem aan dat zij dezelfde methode hanteren.
Ik zou je toch adviseren om wanneer je de mogelijkheid hebt je vrouwtje te laten castreren, konijnen ouder dan 4 jaar hebben 80% kans om aandoeningen aan de baarmoeder te krijgen. Het zou heel jammer zijn dat als je een geweldig koppel hebt er eentje snel overlijd :(
Je hebt trouwens wel echt een geweldig leuk konijn <3 Veel succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:26

Lynn_Nikita schreef:
Ik weet niet hoever het voor je is om naar born (limburg) te gaan. voor een vrijwillige bijdrage krijg je een gecastreerd rammetje waarmee je test plekke kunt matchen Hoe het klikt.

De konijnenopvang in Born is idd echt een aanrader, dus stel dat je toch eens in de buurt bent..
Ze geven hier alleen maar gecastreerde mannetjes weg, en idd altijd voor een vrijwillige bijdrage, en ze worden daar gekoppeld. De eigenaresse weet enorm veel over konijnen en is heel erg behulpzaam :j
Ik heb er altijd mijn konijnen gehaald.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:45

Op zich valt 65 euro nog wel mee voor een gecastreerd konijn. Bij de dierenarts kost het vaak al meer, volgens de website van een grote kliniek hier in Gouda kost het castreren van een konijn 82 euro en het steriliseren van een vrouwtje zelfs 150 euro.
Bij de opvang waar mijn konijnen vandaan komen worden de konijnen tegenwoordig ook ingeënt en ze zitten daar een tijdje in quarantaine voordat ze geadopteerd mogen worden.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:00

mijn geholpen en ingeënte ram kostte ook 60€

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 16:50

nou hier is het dan de update *\o/*

we hebben eindelijk een plekje gevonden waar konijnen zitten wat me wat meer aanspreekt,
we gingen eigenlijk voor een ander konijntje maar ik werdt verliefd op een vandaag gevonden konijntje,
helaas duurt het dus wel 2 weken voordat hij naar huis mag omdat de oude eigenaar hem nog op zou kunnen halen.. dus even duimen dat ze dat niet doen..... :o

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:47

poeh wat lijkt die op mijn oude konijn zeg! :oo ik ben hem een paar weken kwijtgeraakt (wss is ie door een marter gegrepen :( maar het is hem niet denk ik) leuk!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:28

Deze was vandaag gevonden in bergen op zoom. Vandaar de twee weken wachten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:30

het is wel een lieffie zeg <3

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:31

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:36

Hij is idd echt schattig! <3 Leuk dat je een vriendje hebt gevonden voor Puk! Hopelijk voor jou en Puk komt de eigenaar Hem niet ophalen (ook al is het natuurlijk wel erg voor de eigenaar). Laat je iets weten binnen twee weken? :D