Lijkt me ook best een gesjouw in de trein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annalies03 schreef:maar die vragen best veel voor de konijntjes en dan is hij niet eens 'echt' van jou.. nou snap ik best dat opvang enzo duur is hoor daar niet van.
Targaryen schreef:Annalies03 schreef:maar die vragen best veel voor de konijntjes en dan is hij niet eens 'echt' van jou.. nou snap ik best dat opvang enzo duur is hoor daar niet van.
Dat het konijn 'eigendom van de opvang' blijft is bijvoorbeeld alleen in het geval het andere konijn te overlijden komt, dan zien ze graag dat je het konijntje terug brengt in plaats van alleen te laten zitten. Of wanneer je -om welke reden dan ook- er besluit afstand van te doen.
Ik heb een opvangkonijntje maar die komen ze heus niet zomaar weer ophalen hoor
Plus, met die 65 euro voor een opvangkonijn steun je meteen een heel, heel goed doel. Dat in tegenstelling tot konijntjes uit een dierenwinkel/tuincentrum. Dat is zo'n naar (fok)wereldje.
Annalies03 schreef:Eoweyn_x schreef:Vergeet niet dat een ram elders kopen, inenten en castreren meer kost
dat snap ik zo bedoel ik het ook niet. het gaat om het totaal plaatje, openbaar vervoer is ook niet goedkoop.
melody7 schreef:Hoe groot is de kooi waar ze 's nachts in zit? Het ziet er vrij klein uit, dat kan het koppelen natuurlijk wat moeilijker maken omdat ze niet zoveel ruimte hebben om de ander ook eens uit de weg te gaan.
Verder; maak zelf een advertentie op marktplaats en wordt lid van wat konijnengroepen op Facebook en plaats daar een oproepje. Ik heb zo een paar jaar geleden een gecastreerde ram gevonden, (en er meer aangeboden gekregen) dat was een super lief konijn en klikte meteen heel goed met mijn voedster waarvan het vriendinnetje alleen was komen te zitten. Daar hebben we volgens mij maar €20 voor betaald..
Daarvoor heb ik altijd minstens 2, maximaal 5 voedsters bij elkaar gehad maar wij hebben een ruim verblijf dus dat maakt die combi misschien wat makkelijker.
Het fijnste is natuurlijk om met je konijn naar een opvang te gaan en haar zelf een vriendje/vriendinnetje uit laten zoeken. Dan kan de opvang je daar ook mooi in helpen.
Mijn konijnen zijn overigens ook nooit gesteriliseerd, ik wist niet dat dat zo nodig is bij konijnen? Hoor eigenlijk nooit dat ze wel gesteriliseerd zijn.. Hier ook nooit problemen mee gehad.
niienn schreef:goed dat je een nieuw vriendje voor je konijn zoekt! ik zou er ook rekening mee houden dat niet elke opvang het goed vindt om het konijn daar te laten koppelen door het nieuwe virus.
melody7 schreef:Mijn konijnen zijn overigens ook nooit gesteriliseerd, ik wist niet dat dat zo nodig is bij konijnen? Hoor eigenlijk nooit dat ze wel gesteriliseerd zijn.. Hier ook nooit problemen mee gehad.
Annalies03 schreef:niienn schreef:goed dat je een nieuw vriendje voor je konijn zoekt! ik zou er ook rekening mee houden dat niet elke opvang het goed vindt om het konijn daar te laten koppelen door het nieuwe virus.
mijn konijn is volledig up to date met haar spuitjes, dus dat zou opzich niet zo'n groot risico mogen zijn?
toen het op het nieuws kwam van het virus hebben we haar naar de DA gebracht om te vragen, en toen kreeg ze nog een spuitje.
moet aan mij niet vragen wat het precies was.. maar ik zou het vast kunnen vinden in haar boekje neem ik aan
Annalies03 schreef:melody7 schreef:Hoe groot is de kooi waar ze 's nachts in zit? Het ziet er vrij klein uit, dat kan het koppelen natuurlijk wat moeilijker maken omdat ze niet zoveel ruimte hebben om de ander ook eens uit de weg te gaan.
Verder; maak zelf een advertentie op marktplaats en wordt lid van wat konijnengroepen op Facebook en plaats daar een oproepje. Ik heb zo een paar jaar geleden een gecastreerde ram gevonden, (en er meer aangeboden gekregen) dat was een super lief konijn en klikte meteen heel goed met mijn voedster waarvan het vriendinnetje alleen was komen te zitten. Daar hebben we volgens mij maar €20 voor betaald..
Daarvoor heb ik altijd minstens 2, maximaal 5 voedsters bij elkaar gehad maar wij hebben een ruim verblijf dus dat maakt die combi misschien wat makkelijker.
Het fijnste is natuurlijk om met je konijn naar een opvang te gaan en haar zelf een vriendje/vriendinnetje uit laten zoeken. Dan kan de opvang je daar ook mooi in helpen.
Mijn konijnen zijn overigens ook nooit gesteriliseerd, ik wist niet dat dat zo nodig is bij konijnen? Hoor eigenlijk nooit dat ze wel gesteriliseerd zijn.. Hier ook nooit problemen mee gehad.
de kooi is echt ruim, het is niet de kooi van de video, verder heeft ze een hele slaapkamer die speciaal voor hoor veilig is gemaakt. ze zit ongeveer 4 uur in het kleinere hok en dan gaat de kooi weer open het is echt alleen als we slapen dat het dicht gaat of als er helemaal niemand thuis is. ook heb ik al een advertentie op marktplaats gezet, maar ik krijg reacties vanuit utrecht enzo en dat wordt hem ook niet helemaal, wel gaan we kijken of we het kunnen halen en het samen kunnen zetten met een familie bezoek voor mijn vriend. dus dan komt het mooi uit, en kunnen ze daar lekker even rond hoppen met z'n twee voordat ze echt naar huis gaan.
Lynn_Nikita schreef:Ik weet niet hoever het voor je is om naar born (limburg) te gaan. voor een vrijwillige bijdrage krijg je een gecastreerd rammetje waarmee je test plekke kunt matchen Hoe het klikt.