Zenuwletsel kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re: Zenuwletsel kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 01:56

Tussen hoop en vrees dus... Ik zal duimen!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 03:16

Wat ontzettend lief dat je dit allemaal over heb voor je kat.
Ik hoop dat alles goed komt heel veel sterkte.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 14:52

Gisteravond en vanmorgen om half 5 heeft hij voor het eerst zelf gepoept op de kattenbak.

Vol goede moed naar de dierenarts. Helaas volle blaas. Hij moest blijven voor katheter. Net om half 1 opgehaald. Katheter zit vast gehecht. Vooralsnog lijkt hij er af te blijven. Dan hoeft hij geen kap om.

Hij ligt nu in de badkamer vol fleece kleden. Even uitslapen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:54

Wat een krachtpatser heb je zeg! Duimpjes blijven draaien hier! :(:) +:)+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:55

Dyanne_z schreef:
Gisteravond en vanmorgen om half 5 heeft hij voor het eerst zelf gepoept op de kattenbak.

Vol goede moed naar de dierenarts. Helaas volle blaas. Hij moest blijven voor katheter. Net om half 1 opgehaald. Katheter zit vast gehecht. Vooralsnog lijkt hij er af te blijven. Dan hoeft hij geen kap om.

Hij ligt nu in de badkamer vol fleece kleden. Even uitslapen

*\o/* een drol een drol een drol!
Nu die blaas nog, kom op katje, zet 'm op.

Balen dat er voor nu toch een katheter nodig is en ik hoop dat hij er vanaf blijft. Maar dat drolletje..dat is toch eigenlijk wel heel hoopvol?

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 19:49

Het drolletje is heel fijn. *\o/* al is de blaas alles bepalend. Maandag mag ik de katheter er uit en moet hij het plassen echt zelf gaan doen. Een volle blaas is gevaarlijk.

Hij ligt nu heerlijk op schoot en lijkt opgelucht/ ontspannener dat zijn blaas leeg is. Dat opsluiten in de badkamer vindt hij niet leuk. Gelukkig heb ik morgen oppas die hem overdag 2 uurtjes los laat lopen.

Bedankt dat jullie voor ons duimen!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 23:10

Net even schrikken. Hebben van die soort kraammatjes. Zat een licht rode vlek op. Hoorde net dat het wel eens kan gebeuren de eerste dag. Dat het irritatie kan zijn. Nog steeds behoorlijk geschrokken. Verder oogt hij wel levendig.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:32

Ik haak even in. Jouw dierenarts geeft aan dat het inbrengen van tijdelijke katheters ricio geeft op infecties. Ergens begrijpenlijk. Maar hij geeft aan dat bij een verblijfskatheter je kat de hele dag lekt. Door dat die katheter er in zit.

Nu vraag ik mij af. Is ze katheter niet afgedopt ? Zo nee dan heb je dus een open verbinding waardoor je juist grote kans hebt op blaas ontstekingen. Dan wandelen de bacteriën zo zijn blaas in.

Is t niet een idee om de katheter af te doppen en een paar keer per dag te legen? Dan boots je misschien ook de natuur wat beter na.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 14:49

Malig: dat wilde ik ook graag. Mijn dierenarts geeft aan dat risico op infecties groter wordt door afsluiten.

was een vreselijke nacht. Hij wil niet opgesloten in de badkamer en heeft hele dit de gehele nacht door laten weten. Uiteindelijk om 4 uur losgegooid. Ochtend begonnen met dweilen en plasjes opruimen. lekt nog steeds een beetje rose. Hoop dat bloed snel weg is. Constant bang dat hij de katheter eruit trekt. kap om zijn kop ging hij behoorlijk in protest. Ga vanavond een broekje proberen op de bank. Wil even stoppen met dweilen. Nu is er oppas.
Vandaag nog niet gepoept.

Ik ben erg moe . Weet dat ik nog een weekje positief moet blijven.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 19:08

Gister een betere dag. Veel op de bak gezet direct na het slapen . Scheelt lekkage. Ook handige luiers en zindelijkheid pads. Vooralsnog oogt hij tevreden.

Mag nu door het huis lopen. Opsluiten gaf te veel stress. Zelf ook eindelijk geslapen. Doet goed

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:24

Fijn dat het al beter ging!! Werken de luiers een beetje? Had namelijk geen idee hoe groot je kat was..(er zijn drie maten)
Ben echt zeer benieuwd of het allemaal weer gaat werken bij hem :o

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 12:46

Luiers werken. Hij vindt het wel heel gek. Poes is gemiddelde europese korthaar formaat.
Was even oefenen met omdoen.

Gister avond was ik weer heel zenuwachtig. hij had nog niet gepoept. Was de 2e dag niet poepen.
Ook zag ik nergens meer vochtplekjes. Was bang dat de katheter verstopt zou zitten.
Heb hem water met daarin wat kattenmelk gegeven zodat hij zou drinken. Gelukkig kwam een aantal uur later er weer vocht uit. Ook vanmorgen weer 3 drollen.

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens geobsedeerd over de stoelgang van mijn kat zou raken

Vandaag moet ik werken en heb de kerstborrel voor onze medewerkers. Aangezien ik die georganiseerd heb moet ik daarbij aanwezig zijn. Mijn man past op. Ik wil dolgraag naar huis.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:54

Voorzichtig positief!
Fijn hoor!
Ff doorbuffelen op je werk, kun je vanavond weer knuffelen :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 08:23

Gisteravond waren de poezen lekker stout bij mijn man. Tikkertje door het huis. De kat wilde zijn pillen niet :Y)

Na de kerstborrel van werk kwam ik thuis. Kat at braaf zijn pilletje. Beide poezen vielen bij mij in slaap op schoot. Op die momenten moet ik een beetje grinniken. Boefjes.

Van 6 tot 7 vanmorgen het huis schoongemaakt. In de avond hoeft hij niks om kan hij lekker slapen. Nu snel werken. Mijn man past weer op, hoop dat ze hem vandaag niet plagen. Bijna weekend. Volgende week mag de katheter eruit en moet hij het zelf gaan doen. Heel veel duimen nodig!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:10

Duimen draaien hier, kom op poes je kan het.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:22

Mijn duimen draaien ook, het klinkt allemaal best positief!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 15:12

Bedankt voor het duimen.

Vanmorgen kwam hij mij weer om 7 uur halen om in de tuin te spelen. Ook knuffelt hij heerlijk met ons en zijn zusje.

Hij poept wel erg weinig. Mijn man heeft het huis weer een grote schoonmaak beurt gegeven. Regelmatig ligt er plas in huis. Maandag gaat de katheter eruit en moet hij zelf kunnen plassen. Het idee om een verder gelukkige kat in te laten slapen is vreselijk. Bestond er maar iets..

Net gebak gehaald en met het gezin gezellig gegeten. Maken er maar een feestje van dit weekend.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:45

Goed zo vier het weekend, heb je geen acupuncturist in de buurt die met dieren werkt. Ik Rotterdam zit een hele goede.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:21

Misschien is het nog een idee om op myocholine over te gaan als medicijn? Is om spierslapte tegen te gaan na verlamming van de blaas en de blaas opnieuw te laten functioneren. Zoek de bijsluiter maar eens anders :o

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 22:13

Bedankt weer voor jullie tips.
Op Google kom ik een kliniek in Zoetermeer tegen die acupunctuur doet. Zal maandag overleggen mijn dierenarts.

Onze kat krijgt nu terazosine. In de bijsluiter staat terazosine wordt gebruikt bij dyssenergie veroorzaakt door coördinatiestoornissen van de spieren van de urinebuis of na obstructie of veelvuldige catheterisatie om de urinebuizen te doen ontspannen.

Over myocholine heb ik eerder positieve verhalen gelezen op het kattenforum. Over terazosine kan ik niet veel vinden. Als ik de bijsluiter lees van myocholine klinkt het als een goede keuze na de katheter. Ik ga vragen of mijn dierenarts dit voor wil schrijven maandag.

Myocholine geneesmiddel op basis van bethanechol voor stimulatie van de blaas. Te gebruiken bij:
• urineretentie na een chirurgische ingreep.
• spierslapte van de blaas bij ziekten van het zenuwstelsel.
• aanvullende behandeling voor het opnieuw laten functioneren van de blaas.

Hebben deze middag heerlijk samen op de bank geslapen. Grote plas net daarna rende hij naar de kattenbak en heeft daar netjes uitgedruppeld. Ook heeft hij weer wat gepoept. Nu zitten we in de tuin. Even frisse neus en graven.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:14

Myocholine is in Nederland helaas niet meer verkrijgbaar. Wij hebben het via een Belgische dierenarts. De meeste Nederlandse dierenartsen kennen het ook niet, maar je kan het altijd samen met de bijsluiter overleggen.
Wij hebben er ook super ervaringen mee!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 09:03

Lienepien bedankt!

Nog 15 min gaan we richting de kliniek.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:46

Wat goed dat jullie zoveel voor hem doen! Geef niet te snel op, hoor! Zenuwherstel duurt veel langer dan bijvoorbeeld een schaafwond. Het kan wel maanden duren voordat het klaar is. Het feit dat ie wat vooruit gaat (omdat ie poept) is gunstig!

Je vroeg wat je kunt doen om Zenuwherstel te bevorderen. Zenuwen worden gestimuleerd te groeien door het prikkelen van de zenuw. Dus een deel wat verlamd is, en wat dus ook minder voelt, kun je prikkelen door aanraken/aaien/voorzichtig bewegen. Jullie pech is de plek van de verlamming, dat lijkt het S1 gebied wat vooral over "de uitgangen gaat".
Wat je wel kunt proberen is het gebied om de anus heen en zijn billen veel aan te raken. Alles is meegenomen.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 13:00

Weer terug van de kliniek. Controle van zijn hechtingen gehad. Blaas was goed leeg. Darmen ziet ze liever wat leger, aangezien hij om de dag een drolletje heeft hoeven we ons daar geen zorgen om te maken. De spanning van de anus heeft een lichte verbetering. Nog niet wat het moet zijn.
Bovenop zijn rug bij zijn staart vonden we de bult wat dikker. Dierenarts heeft er wat uit gehaald. Blijkt wondvocht te zijn.

Na overleg is besloten om alles nog een extra weekje rust te gunnen.
De katheter blijft zitten tot 27 december. Daarna duimen.

Dierenarts heeft zelf geen ervaring met Myocholine, wees het middel niet direct af.
Acupunctuur kan volgens haar ook altijd nog een vervolgstap zijn.

Bedankt voor de tips. Wij gaan hem heel veel knuffelen. Hopen dat het de zenuw stimuleert.
Ik ben zo dankbaar met deze extra week voor herstel. Blijven duimen en hopen op een december wonder.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:02

Voor nu voorzichtig goed nieuws dus! Duimen blijven draaien! <3 +:)+