woofie schreef:Kijk, dat is dus een medische reden...maar ik zie maar al te vaak honden in "kekke" jasjes en wagentjes omdat het zo leuk is...leuk voor wie vraag ik me dan serieus af
een deken is heel wat anders dan verkleedpartijtjes voor de hond..
als de discussie is 'deken' dan moet je niet beginnen over dat iedere vorm van bedekking dan maar vermenselijking is..
ik had een parsson jack russel, een grote bonk spieren van 11 kilo ter grote van een foxterier.
totdat die 2 jaar oud was had ze totaal geen lichaamsvet op haar bast.. Als ze nat werd in de regen en het was een beetje koud, dan lag ze nog 2 uur na te rillen ook al had je haar drooggeboend met een handdoek en zelfs de fohn gehanteerd.. in de winter kon ze heerlijk ravotten, maar zodra ze weer binnenkwam lag ze ruim een halve dag te rillen.. Dus ja die heeft een spijkerjackje met bontje gehad.. Niet omdat ik het zo mooi vond, maar omdat het arme beest zichzelf gewoon niet op temperatuur kon houden.. Niets medisch aan, ze was gewoon super slank afgetraind en 100% gezond, kortharig, geen noemenswaardig ondervacht, kale buik en geen vet = door en door koud worden.