Hond overdag in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:10

Fiorini schreef:
Wij zijn beide om 4 u thuis van ons werk, vanaf dan mag de hond binnen, tot we gaan slapen.
Wat willen jullie? Dat de hond overdag binnen in de sofa mag liggen met een dekentje over zich heen zodat ie naar tv kan kijken?
Ik denk dat dit een beetje uit de hand aan het lopen is en ver afwijkt van de vraag die ik stelde.

Iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt maar mijn hond mocht zijn waar hij wilde. Hij koos vaak voor de zolder als ik weg was.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil maar je geeft zelf aan dat hij in de avond zielig naar binnen kijkt, dat kan alleen als hij buiten is toch?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:11

Wat sneu voor de hond dat je zijn haren zo vies vindt. Heb je daar niet bij na gedacht toen je de hond nam? Ik vind het oprecht zielig dat het dier zo afgezonderd wordt en dat hij met een banketstaaf fleecedekentje in de kou wordt gedumpt.
Waarom mag hij niet gewoon in huis slapen?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 30-11-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:11

Machie schreef:
Amaris schreef:
Mijn eerste gedachte is dan: waarom hebben jullie een hond? Waakt ze dan vooral?

Een Labrador? :D

Dit was toch ook de eerste vraag die bij mij opkwam. Waarom überhaupt een hond nemen als hij/zij toch niets mag? Dus ja dan neem je een hond voor het waken.. maar daar heb je weinig aan als die in de bench zit. Dus voor het waken lijkt me dan ook niet..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:12

Fiorini schreef:
Dit klopt inderdaad niet. Als we uit werken zijn zit zij uiteraard niet in onze living. In de zomer loopt ze altijd buiten, maar dan leef je ook meer buite ipv binnen. In de winter zit ze elk jaar binnen als we thuis zijn.

Je zegt hier, als wij weg zijn zit ze uiteraard niet in onze living.

Waarom is dit voor jou zo vanzelfsprekend?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:14

Een hond die vooral buiten leeft kan in mijn ogen niet zonder fatsoenlijk nachthok. Ook overdag niet. Als het hok in de garage een goed nachthok is, zou ik eerder daar stro in leggen en niet de hond ineens in een bench op gaan sluiten.

Hier kijken ze ook zielig als ze opgesloten worden buiten, daar val ik niet over, hoewel het in de 1e berichten lijkt alsof de hond nooit binnen mag ivm de vloer. En dat vind ik wel zielig. Hier slapen 2 van de 3 buiten en daar zitten ze ook wel eens als wij gewoon thuis zijn, maar dat is alleen als ik aan het schoonmaken ben of iets aan het doen waar ze niet bij kunnen zijn. Ik snap de reactie van buiten in de kou dumpen ook niet zo, een hond went daaraan qua vacht.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:15

Fiorini schreef:
Wat willen jullie? Dat de hond overdag binnen in de sofa mag liggen met een dekentje over zich heen zodat ie naar tv kan kijken?

In een mand en met de radio aan is ook goed :)
En een hondendeurtje zodat hij in de tuin kan. Binnen is er niet veel te beleven voor een hond. Behalve inderdaad slapen.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:22

Ik vraag me ook oprecht af waarom jullie voor een hond gekozen hebben? En ook waarom jullie de hond op deze manier houden.

Jullie hebben een Labrador (!!) gekozen, dan weet je dat deze kilo's haar gaat verliezen. Waarom dan niet voor een hond gaan die niet verhaart en dus wel lekker binnen kan zijn? Waarom zorgen jullie voor een fatsoenlijk nachthok als de hond niet binnen mag slapen? Ik heb echt medelijden met dit dier... Het heeft de afgelopen dagen flink gevroren he! Zelfs mijn pony's met mega wintervacht hebben een onwijs grote laag stro in hun stal gekregen. Dan houd je je hond toch lekker binnen?

En ja, mijn honden liggen lekker op de bank, met een dekentje, de radio aan, hebben verschillende mandjes en komen als ik thuis ben graag op schoot zitten en knuffelen. Je moet geen hond nemen als je er ook niet met alle liefde voor wil zorgen. Gaan zeuren over witte haren op een zwarte vloer.. Daar kan dat arme beest toch niets aan doen? Dan hadden jullie wijzer moeten zijn en geen witte Labrador moeten nemen. ;)
Laatst bijgewerkt door Kalab op 30-11-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 13:23

als onze hond een hele dag zou binnen zitten als wij er niet zijn, dan zou ze alles stuk bijten. Het is echt een hele lieve hond, maar laat je haar een ganse dag alleen in de tuin, dan begint ze ook te graven en aan stoelen en dergelijke te bijten. Zetten we haar in de tuin in haar eigen uitloop, dan doet ze niet niet, graaft ze ook niet.
Zo zielig is mijn hond niet hoor! Er zijn genoeg honden die nooit binnen mogen, die altijd alleen buiten in hun hokje zitten, zonder dekentje, zonder elke dag vers water en voldoende voer...

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:25

En waarom zou jou hond dat gedrag vertonen? Wat zou jij doen als je altijd in een uitloop zit en eindelijk vrij bent? Dan ga je toch ook ongein uithalen om duidelijk te maken dat je zo niet blij bent?

Dat andere mensen hun honden slecht behandelen moet toch geen reden zijn om het zelf niet goed te doen? Als iemand zijn hond slaat, dan ga ik toch ook niet zeggen "Ja, ik geef mijn hond maar een zachte klap, anderen slaan veel harder."

Mijn haren gaan hier echt overeind van staan.. Waarom niet gewoon een ander huis zoeken voor deze hond? Dan heb je ook geen last van haren.
Laatst bijgewerkt door Kalab op 30-11-16 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:28

Ik zou idd investeren in een goed nachthok en serieus overwegen om er een labrador bij te doen. Zijn ze met zijn tweeën. Verder is het per persoon verschillend. Mijn honden zijn altijd binnen en idd ook op de bank. Dat os hoe ik hrt wil ja dan moet ik idd vaker stofzuigen das een keus.
Wil je dat niet prima maar zorg dan iig voor goede voorzieningen voor de hond. Een fleecekleedje is idd lang niet warm genoeg.
Nachthok met stro idd of een nachthok met een matras van de kringloop zoiets en anders als je al een deken wil doen kijk dan voor een wollen deken.

Verder vind ik je verhaal verwarrend net als de rest. Eerst zeg je dat de hond piept voor het raam als jullie er zijn en dat ze bij jullie wil maar ja dan word de vloer vies.

Daarna is het dat ze gelijk binnen mag als jullie er zijn.

Maar mijn tip is ga kijken voor een goed nachthok wat geïsoleerd is en daarin lekker dekens of stro en dan meer dan 1 dekentje. En denk na over een maatje

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:30

En doe je dan iets met de hond qua activiteit? Want ik heb ook een hond die i een kennel leeft, wel in een soort opslagruimte, maar daar ga ik elke dag mee wandelen en ben ik ook mee bezig.
Jammer genoeg leef ik nog thuis en zijn dat zo de regels maar ik snap dan ook niet zo goed waarom je een hond hebt..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:32

Fiorini schreef:
als onze hond een hele dag zou binnen zitten als wij er niet zijn, dan zou ze alles stuk bijten. Het is echt een hele lieve hond, maar laat je haar een ganse dag alleen in de tuin, dan begint ze ook te graven en aan stoelen en dergelijke te bijten. Zetten we haar in de tuin in haar eigen uitloop, dan doet ze niet niet, graaft ze ook niet.
Zo zielig is mijn hond niet hoor! Er zijn genoeg honden die nooit binnen mogen, die altijd alleen buiten in hun hokje zitten, zonder dekentje, zonder elke dag vers water en voldoende voer...

Heeft jou hond speelgoed? hoe vaak en lang laat je hem uit?
Klinkt voor mij als verveling.
Honden die hun energie niet kwijt kunnen in wandelen of spelen breken de boel af.

secricible

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:36

Goh, verhaal verandert zo wel ja... Ik vind het op die manier ook een beetje een sneue situatie.
En nee, onze honden hebben geen tv aan, maar onze oudste hond ligt wel lekker op de bank te slapen. Onze jongste raakt wat overstuur als ik die in de kamer laat vanwege mensen langs het huis en die ligt dus in de (ruime) gang in een grote mand te slapen. TV zet ik wel uit :+
Verder: als je weg bent de hond buiten hebben is niks mis mee, of hij nou alleen binnen is of buiten maakt weinig uit. Maar kies er wel voor om dan goede omstandigheden te creëren, dus iig een warme prettige plek. Dat is wel echt het allerminste.... En als je thuis bent gewoon lekker bij je om te knuffelen als hij daar behoefte aan heeft.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:36

Labrador inruilen voor een naakthond? <<) Geintje natuurlijk.

Wij hebben een bruine stoffen bank en kleed, en een zeeeer langharige Aussie met veelal witte haren.
Ondanks dat ie niet op de bank mag komen kunnen we dagelijks een kleedje breien met alle haren die we vinden...

Tja banketstaaf maar dat weet je als je een hond neemt.
Dat de hond 's avonds achter het raam staat te blaffen en duidelijk naar binnen wil, klinkt nogal zielig.. :(:)
Ik ga mee met bovenstaande reacties, zorg dat je hond warm ligt met wollen dekens, stro, je zou zelfs nog zo'n kacheltje op stroom erbij kunnen zetten.
En wat betreft het kussen slopen, waarschijnlijk is dat puur verveling. Onze hond deed dat ook zodra we hem met kussen ín de bench legden, maar buiten de bench met kussen was er niets aan de hand.
Idem met knuffels en speeltjes. :D

Wat wordt er overdag met de hond gedaan aan activiteiten? Wordt hij wel gewoon uitgelaten aan de riem of gebeurt dat in de tuin?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:38

In het ene bericht zeg je dat ze niet bij jullie mag zitten ivm de haren en in het andere bericht zeg je dat ze wel bij jullie mag zitten??

Deze hond verveelt zich enorm. Maar spelen mag ze ook niet, dan moet ze opgesloten..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:39

Fleece deken is niet warm . Liever dik stro of hooi.
Mijn honden leven ook vooral buiten maar ik ben thuis dus lopen ze om mij heen.
Hun vachten zijn zo dik dat ze in de winter niet graag binnen komen ,te warm.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:44

Ah gosh, een hond die dolgraag bij jullie wilt zijn, maar buiten in de kou opgesloten wordt vanwege de haren.. ;(

Je weet toch dat een hond verhaart als je deze neemt?

Ik kan alleen maar met mijn voorgangers mee gaan..

Zorg dat de hond een warme, fijne plek heeft met genoeg aandacht en gezelschap.

Onze rottweiler is altijd bij ons als we thuis zijn..
Dan is hij helemaal blij - En dat is wederzijds.
Er is toch niks fijners dan thuis komen en je hond die kwispelend op je staat te wachten te knuffelen en op schoot te nemen? :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:49

Heb je er al spijt van dat je deze vraag gesteld hebt? :)

Zoveel mensen zoveel meningen.
Jij kent je hond als het beste en je moet doen wat jij denk waarbij je hond gelukkig is.

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 13:50

Case closed...

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:57

Fiorini schreef:
Case closed...

Nou dat is wel lekker makkelijk.. Niet het antwoord waarop je hoopte en die hond zit vanavond weer gewoon voor het raam te blaffen.
Sneu.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:00

Paris_ schreef:
Fiorini schreef:
Case closed...

Nou dat is wel lekker makkelijk.. Niet het antwoord waarop je hoopte en die hond zit vanavond weer gewoon voor het raam te blaffen.
Sneu.

Dat deed hij al eerder
[BB] Labrador 's avonds even binnen

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:03

Triest dat heel Bokt het weer beter weet en TS die om advies vraagt weg zet als een dierenbeul :( . Bij zoveel mensen mogen honden niet naar binnen. Gaan ze niet dood van. Bij mij mag de hond binnen, maar toen ik bij mijn ouders woonde moesten mijn honden in de schuur slapen en leefden ze overdag buiten. Waren ook hele blije honden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

@Bokkers: advies geven kan toch ook zonder meteen een oordeel te geven en te zeggen dat TS haar hond moet wegdoen?
Laatst bijgewerkt door Mazida op 30-11-16 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:03

Fiorini schreef:

Ik kan het mishebben, maar jullie hond is 4 jaar en veel alleen of niet? Ik lees niet dat hij mentaal wordt uitgedaagd met bijvoorbeeld wandelen in het bos, spelen, speuren oid. Dat kan een oorzaak zijn voor het sloopgedrag. Ik denk dat jullie hond wel aan zijn fysieke uitdaging kan komen door rond te lopen, maar niet aan de mentale uitdaging. Honden moeten mentaal uitgedaagd worden om energie kwijt te raken anders gaan ze zich vaak vervelen en slopen.
Ik merk dat erg toen onze hond ziek was. Hij mocht niet mee naar stal, maar er was geen land mee te bezeilen. Ok, dat is erg overdreven, maar hij bleef maar zeuren om aandacht. Dan moesten we echt ervoor gaan zitten om hem mentaal moe te krijgen.
Dus ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om de hond meer uit te dagen? Dan zal hij meer voldaan zijn en vermoedelijk ook niet voor het raam gaan zitten voor aandacht.
MBT de haren. Je zegt dat de hond binnenkomt, maar dus blijkbaar toch niet ivm de haren? Dan is het een beetje de vraag of een labrador de meest geschikte keus is als hij niet echt onderdeel kan zijn van het gezin. Mijns inziens heeft een labrador wel behoefte aan (wellicht meer dan een hond gefokt voor waaksheid).

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:08

Mazida schreef:
@Bokkers: advies geven kan toch ook zonder meteen een oordeel te geven en te zeggen dat TS haar hond moet wegdoen?

Dat zegt niemand. Alleen dat ze anders met hem om kan gaan. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:10

Fiorini schreef:
Onze labrador van 4 jaar heeft buiten een grote uitloop. Ze kan ook altijd binnen in de garage via een luikje, maar in de garage is het nu superkoud.

tjady schreef:

In dat topic vertelt TS dat het in de garage even warm is als in de woonkamer met een verwarming er in.

Fiorini schreef:
wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.

Ook in dat topic kwam erg veel kritiek zie ik. Nu dus een jaar verder en nog niet anders..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 30-11-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt