Glutenvrij hondenvoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:52

ik voer aan mijn allergische hond (gevogelte, tarwe en rijst zijn de grote boosdoeners) kvv in combi met brok. Brokken die hier de revue gepasseerd zijn en goed bevonden (geen jeuk of ontstekingen meer, niet langer overgeven of stoelgang met heel veel slijm)

Eukanuba Dermatosis +/- 68€ voor 12kg
Wolfsblut Pacific en Down under +/- 71€ voor 15kg
Exclusion aardappel vis

Wolfsblut heeft veel varianten zonder gevogelte en met aardappel of erwten als koolhydraatvorm. Maar even goed wel met rijst.
Healthy dog is een koud geperste brok op basis van rund en maïs en zit denk ik maar rond de 65€ voor 15kg.

Verder eens kijken op Zooplus, heel veel keuze en bijna overal staan de ingrediënten goed vermeld.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:10

Koper schreef:
Wow... heeft die dierenarts je hond überhaupt gezien of is het een advies op basis van een verhaal?

Wat zegt je eigen dierenarts er van? Lijkt me toch het meest voor de hand liggend om die eens om advies te vragen.

Dierenarts is dierenarts en geen voedingsdeskundige.
Ze prijzen vlot aan wat ze zelf verkopen. Meestal is dat royal canin, trovet en of hills allen met gluten enz.
Zeer weinig dierenartsen weten echt wat van voeding af en kunnen daar dan ook echt deskundig advies in geven. Ik zou nooit aan een dierenarts een voedingsadvies vragen ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:11

Florenc schreef:
Wij voeren Naturis. Zonder granen, zonder toevoegingen. Voorlopig zeer tevreden van, en niet te duur (<40€/15gk). Wij combineren een aantal dagen vers, met een aantal dagen brokken..

De Naturis brokvoeding is absoluut niet zonder granen. Sommige zijn glutenvrij, maar zeker niet zonder granen. Het vlees wel, de brokvoeding zeker niet.

Ik voer volledig KVV van Naturis en dacht in de groeiperiode van mijn pup brok bij te voeren. Maar Orijen werd te prijzig en ik dacht Naturis samen met Naturis kan. Ja Nah-ah .. in overleg met Naturis zelfs gaven zij ook aan dat er maar 30% vlees in hun brokken verwerkt zit. Krom verhaal, maar toch de waarheid.
Toen gewoon veel vis varianten gegeven omdat deze vetter waren en zo uiteindelijk toch alleen vlees gegeven. Gaat geweldig.

Ik heb overigens ook border collies.

Edit: Tevens zit in de 'graan & gluten' vrije variant nog steeds aardappel.

loez

Re: Glutenvrij hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:14

Dierenartsen gooien het tegenwoordig ook al gauw op bepaalde allergieën moet ik zeggen.
Ze dacht laatst bij onze hond dat het een combi was van een bacterie en een allergie. Ik zeg nou, eerst die antibiotica want ik zie geen tekenen van eventuele allergie. Nu is alles prima en hond heeft nergens last meer van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:49

@loez: allergieën komen helaas wel steeds vaker voor, maar idd sommige DA's maken het zich makkelijk en plakken er dan nog "atopie" op.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:00

Ze komen zeker vaker en sneller voor! Dat ben ik met je eens! Maar het wordt er soms te snel op gegooid en dan idd met ik heb nog wel een voertje voor je.