paardje1983 schreef:Die ronde bot die je gebruikt om je soep mee te koken?
Geef ik niet meer

Oude hond heeft hierop geknabbeld en is gesplinterd in haar kaak. Heeft haar heel veel pijn en mij een grote dierenartsrekening bezorgd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimmy schreef:kimmie261 schreef:kophuidplaten
Is ongeveer hap slik weg...
Hij krijgt een combi van brok en vlees, kauwsnack is extra en bezigheidstherapie voor de werkdag.
A3a1 schreef:kimmie261 schreef:kophuidplaten
Is ongeveer hap slik weg...
Hij krijgt een combi van brok en vlees, kauwsnack is extra en bezigheidstherapie voor de werkdag.
petitparis schreef:en zoiets?
https://www.webshopvoorhonden.nl/starma ... -ball.html
Afhankelijk van welk brokjes/snoepjes erin stopt en/of de opening groter maakt (je kan stukjes wegknippen) is alleen rollen voldoende of juist kauwen (en de juiste orientatie) nodig om het snoep eruit te krijgen
MyWishMax schreef:Het gaat hier om overdag bij klanten he? Dus om de hond bezig te houden zonder te veel rommel en aandacht van de baas lijkt mij.
petitparis schreef:Als de stukken runderkophuid groot/dik genoeg zijn, dan zijn ze er hier ook wel even zoet mee. (30-60min, daarna is de interesse toch weg).
En voldoende grote kauwbenen van geperst runderhuid kan ik een paar dagen laten liggen, kauwen ze naar eigen behoefte aan. (De jack russel heeft zelfs liever een 21cm bot dan een 10cm been).
Oh en hier geen gekookte botten, in de zomer soms een parmabot of een groot dinobot formaat waar ze niet kunnen op bijten, alleen "schrapen".