Welke kluif voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:20

paardje1983 schreef:
Die ronde bot die je gebruikt om je soep mee te koken?

Geef ik niet meer :n
Oude hond heeft hierop geknabbeld en is gesplinterd in haar kaak. Heeft haar heel veel pijn en mij een grote dierenartsrekening bezorgd.

Neej

Re: Welke kluif voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:28

En als je bv een Kong vult met een wat stevigere vulling? Kijk die van mij is niet zo'n fanatieke kluiver dus ik geef 'm zijn Kong met KVV, daar is ie alsnog wel eventjes zoet mee. Maar je kunt een Kong zo moeilijk maken als je zelf wilt natuurlijk.

Vulling met iets van kaas die je dan in de magnetron laat smelten (en afkoelen, voor je 'm aan je hond geeft) schijnt bijvoorbeeld wel "lastig" te zijn :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:43

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:03

wij zijn fan van Nylabone voor elke leeftijd wel botten te vinden en voor ieder soort hond en ze doen er erg lang mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:16

Nylabones! Zijn nylon botten en heeeel goed voor de tanden; soort tandenborstel en veel gezonder dan de Dentasticks.
Klinkt eng, maar t wordt gewoon allemaal verteerd en ze hebben ze in diverse smaken.

Onze franse bull is er helemaal gek mee en doet er gerust een jaar mee (ze heeft er dan ook 2), ziet het naast bot ook als speeltje. Vind ze fantastisch om m te pakken en zelf omhoog te gooien hahaha.

Echt waar ik kan het iedereen aanraden.
Van andere botten en kluiven gaat ze kotsen, hiervan niet, en mooi schoon gebit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:16

jenneke1029 schreef:
wij zijn fan van Nylabone voor elke leeftijd wel botten te vinden en voor ieder soort hond en ze doen er erg lang mee.

Nog een Nylabones fan.
Super spul he???

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:35

Als de stukken runderkophuid groot/dik genoeg zijn, dan zijn ze er hier ook wel even zoet mee. (30-60min, daarna is de interesse toch weg).
En voldoende grote kauwbenen van geperst runderhuid kan ik een paar dagen laten liggen, kauwen ze naar eigen behoefte aan. (De jack russel heeft zelfs liever een 21cm bot dan een 10cm been).

Oh en hier geen gekookte botten, in de zomer soms een parmabot of een groot dinobot formaat waar ze niet kunnen op bijten, alleen "schrapen".

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:39

Die Nylabones had ik nog nooit van gehoord!
Het klinkt inderdaad heel eng, maar ik ga er misschien eens 1 bestellen.
Verder bedacht ik me dat Wolf ook lang (een uur) doet met een bullepees. Wel de 40 cm variant, die kleintjes zijn zo op :)

Edit: Op deze site staat trouwens mooi per snack hoe hard het is. Wel schrok ik een beetje. Sommige snacks mogen blijkbaar alleen gegeven als je normaal gesproken BARFT. Nou krijgt onze hond dagelijks een snack uit dit assortiment, ook de snacks alleen geschikt voor BARF'ers, terwijl onze hond gewoon brok krijgt. Zou dat uitmaken?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:19

Hier een nylabone waar niks mee gedaan werd, heb hem ook weggehaald omdat ik er op de praktijk teveel ellende mee zie wat betreft gebroken tanden.

Ik raad het niet per defenitie af maar bedenk het je wel goed voor je het geeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:44

Ik geef hier aan de mega knagers bullepees, maar dan geen stukjes die je in de dierenwinkel koopt, maar de echt lange stukken. Met zo'n stukje van 15 cm zijn ze hier binnen no time klaar, met de lange stukken kan ik het iets rekken. Verder krijgen ze luchtpijpen, die zijn niet eens hard, maar taai en daar krijgen ze dus ook hele stukken van (denk 50cm oid?).

Het duurt geen dagen, eerder een half uur oid voordat het op is als ik geluk heb, maar de andere 'hardere' dingen vind ik niet geschikt om te geven.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:49

Waarom vind je de andere harde dingen niey geschikt? Omdat de tanden te veel slijten?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:50

Ik zou de witte botten geven van farmfood of ?? Naam kwijt maar die zijn echt kei hard!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:53

Ja, of dat het gaat splinteren, de tanden af kunnen breken enzovoorts. (En dan heb ik het over dragende botten, van die gerookte botten uit de dierenwinkel of mergpijpen bijvoorbeeld) Mijn honden zijn een hoop gewend, maar ik test zelf altijd of een bot geschikt is. Nu geef ik ook vaak bijvoorbeeld lamsribben of zalmkoppen als onderdeel van de maaltijd en dan is de kauwbehoefte al voor een groot deel bevredigd ;) Maar die zijn alsnog zachter dan een hoop producten die te koop zijn als 'geschikt'.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:58

Nimmy schreef:
kimmie261 schreef:
kophuidplaten :j

Is ongeveer hap slik weg...

Hij krijgt een combi van brok en vlees, kauwsnack is extra en bezigheidstherapie voor de werkdag.

Waarom niet eens kijken dan of je bv 1 of 2 x per week een braadkuiken geeft?
Of afhankelijk van de maat van je hond een hele kip.
Een zalmkop.
Nu de wintertijd er aan komt, kun je mooi wild vinden,dus bv een haas en die in 1, 2 of 3 stukken geven.
Lamskop

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 13:03

A3a1 schreef:
kimmie261 schreef:
kophuidplaten :j

Is ongeveer hap slik weg...

Hij krijgt een combi van brok en vlees, kauwsnack is extra en bezigheidstherapie voor de werkdag.

Waarom niet eens kijken dan of je bv 1 of 2 x per week een braadkuiken geeft?
Of afhankelijk van de maat van je hond een hele kip.
Een zalmkop.
Nu de wintertijd er aan komt, kun je mooi wild vinden,dus bv een haas en die in 1, 2 of 3 stukken geven.
Lamskop[/quote]

Omdat ik vrees dat de gemiddelde (particuliere) klant dat waarschijnlijk niet in huis wil.
Hij gaat met mijn vriend mee naar t werk. Ligt dan ergens vast lekker rond te kijken, aandacht incasseren en knagen. En daarvoor zoeken we geschikte dingen.

Kong gaat t langst mee als hij t vol bevroren meuk krijgt. Zomers een ideale versnapering, nu even wat minder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:12

Ik zou het gezicht van die klanten wel eens willen zien als je het voorstelt. :') Ik voer het zelf ook, maar niet in huis aub.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:15

Wij (en onze hond) zijn ook erg blij met de nylabone !
Alles wat we daarvoor hebben geprobeerd was zo aan stukken, en deze niet :D
En een groot pluspunt is dat onze hond niet meer uit zijn mond stinkt sinds we de nylabone hebben.

Edit: nu ik erover nadenk.. Wij hebben niet de nylabone, maar eigenlijk precies hetzelfde principe. Hier nog geen problemen mee gehad. Maar ik weet dus niet wat het precieze verschil is tussen deze 2.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:58

en zoiets?
https://www.webshopvoorhonden.nl/starma ... -ball.html

Afhankelijk van welk brokjes/snoepjes erin stopt en/of de opening groter maakt (je kan stukjes wegknippen) is alleen rollen voldoende of juist kauwen (en de juiste orientatie) nodig om het snoep eruit te krijgen

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:47

Haha, miscommunicatie, dat had ik niet in de gaten :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 17:03

petitparis schreef:
en zoiets?
https://www.webshopvoorhonden.nl/starma ... -ball.html

Afhankelijk van welk brokjes/snoepjes erin stopt en/of de opening groter maakt (je kan stukjes wegknippen) is alleen rollen voldoende of juist kauwen (en de juiste orientatie) nodig om het snoep eruit te krijgen

Denkspellen genoeg om zijn ontbijt of wat tussendoor uit te zoeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:06

Het gaat hier om overdag bij klanten he? Dus om de hond bezig te houden zonder te veel rommel en aandacht van de baas lijkt mij.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 17:18

MyWishMax schreef:
Het gaat hier om overdag bij klanten he? Dus om de hond bezig te houden zonder te veel rommel en aandacht van de baas lijkt mij.

Inderdaad zodat de baas aan werken toe komt en hij geen huizen en tuinen gaat restylen...

Gelukkig zijn klanten gek op m, maar we hebben indruk dat hij iets meer afleiding kan gebruiken. (gedurende werkdag ook meerdere korte wandelingen en knuffel momentjes).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:19

Zou ik voor nylabone gaan.
(nee, heb geen aandelen)

Andersoortige botten/beenderen is in mijn ervaring: er bij blijven, alleen onder toezicht. als ze botten/beenderen krijgen dan kauwen ze, maken ze speeksel aan (goed!) en vervolgens is een stukje zo zacht en week geworden dat ze 'm opvreten: in z'n geheel of alleen het weke/zachte stukje.

Vaak met indigestie als gevolg.

Wij zijn dus wel fan van Nylabone; bevredigd kauw-behoefte zonder dat ze daarvan last krijgen (indirect heb jij als baasje ook last van indigestie als ze dus kotsen en/of diarree ontwikkelen; want je hebt het op te ruimen).
Klein kauwbotje gaf bij onze Bull enorme verstopping. Haar gegil zowel buiten als binnen ging echt door merg en been en was echt niet grappig meer...
Ze had de drang om te gaan maar het lukte niet en deed duidelijk enorm zeer. Arm ding. Denk je je beestje te verwennen met iets lekkers.....

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:34

petitparis schreef:
Als de stukken runderkophuid groot/dik genoeg zijn, dan zijn ze er hier ook wel even zoet mee. (30-60min, daarna is de interesse toch weg).
En voldoende grote kauwbenen van geperst runderhuid kan ik een paar dagen laten liggen, kauwen ze naar eigen behoefte aan. (De jack russel heeft zelfs liever een 21cm bot dan een 10cm been).

Oh en hier geen gekookte botten, in de zomer soms een parmabot of een groot dinobot formaat waar ze niet kunnen op bijten, alleen "schrapen".

Vind je dat niet doodeng? http://www.destentor.nl/regio/zwolle/st ... Q.facebook

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:16

nee, ze krijgen het maar 1-2x/jaar onder toezicht, maar er zijn nog nooit stukjes bot afgekomen. Alleen het kraakbeen krijgen ze er vanaf.