Hond allergisch, maar waar voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Hond allergisch, maar waar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:03

Mijn hond heeft exact hetzelfde gehad.
In zijn liezen. Alle zalfjes hielpen niet. Erg zielig. Dan maar naar de holistische praktijk van Laarakker. (Den Hoek) Duidelijk in reactie met voeding en nieren. Is bij Den Hoek er binnen een paar maanden van afgeholpen met twee soorten druppels en alleen vleessoorten waar mijn hond goed op reageerde in de test.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:33

Als aanvulling op het wasmiddel, ik kan geen kleding dragen als het met bepaalde middelen gewassen is. Is dat wel gebeurd dan moet het minimaal twee keer met een ander middel gewassen worden en dan kan ik het pas weer aan zonder jeuk.
Wat hier goed heeft geholpen bij een kat met dezelfde plekken was drainage compositum van de groene os. Daarna nooit geen plekjes meer gehad *klopt af*

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:36

Je zegt dat ie ook op de bank ligt, is dat een stoffen bank? Misschien dat het daarvan kan zijn?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:00

Lijkt mij ook bacteriële huisinfectie. Dat eerst laten uitsluiten dmv kweek. Daarop medicatie aanpassen. Als de klachten dan weer snel terugkomen, dan moet je het allergietraject in, dwz starten met parasieten uitsluiten, daarna voedingsallergke, als uit voorgaande niks komt dan de atopie. Nu ij het wilde weg bloedonderzoek doen kan je veel geld kosten en geen diagnose/oplossing opleveren. Als je meer info wil dan mag je me altijd pb 'n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:50

Net naar de dierenarts gebeld, we kunnen morgen terecht.

We hebben een leren bank, geen stoffen.
Cemlys bedankt voor de tip! Ik ben benieuwd wat de DA morgen voorstelt, is dezelfde als de vorige keer dus dat is wel fijn.

Ik laat het jullie nog weten hoe het morgen is gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:50

We hebben een antibiotica kuur gekregen van 10 dagen, als het na die 10 dagen beter gaat moeten we opnieuw een kuur halen en dan nog 10 dagen doorgaan, en als het niet beter wordt dan moeten we weer terug komen.
Hoop dat dit gaat helpen, Levi vond het niet leuk bij de dierenarts. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:58

Bij welke dierenarts ben je geweest? :)