maralyn schreef:Dat kan dan een dure gaan worden.
Als je ook nog Echo en rontgologisch gaat testen.
Sowieso zou ik op PKD en HCM testen naast de FIV en FelV.
Worden de kittens dan ook Geënt? En ook gechipt?
Het wordt inderdaad een duur kostenplaatje zo. Het kan wel.. maar je houd er in elk geval niks aan over..
Ik heb in totaal zo'n 1200,- euro aan kosten gehad van het nest van 5 kittens.
Ik heb moeder getest op Fiv en FelV, en op HCM. Vader was ook getest maar ik heb niet de testen betaald natuurlijk. Wel het dekgeld.
Dan nog de bijkomende kosten van al het extra voer (Orijen), kittenvoeding, kattenrgind (let op, dit gaat echt hard met 5 extra katten in huis)

De kittens zijn hier netjes ontwormd, ontvlooid en hebben hier 12 weken door gebracht. Zijn geent én gechipt en hebben een officieel europeespaspoort mee gekregen...
Ik heb er vier voor 275,- verkocht, want een bleef binnen familie die die telde ik niet mee. Dus of ik er wat een verdiend heb? Nee niet echt. Ik heb dan nog niet eens alles getest. Deels omdat beide ouder dieren uit gezonde en uitgebreid geteste ouderdieren kwamen, en tja fokken, blijft gokken. Ik heb er toen heel veel tijd en energie in gestoken. Achteraf was het ook wel zwaarder dan ik dacht, maar o zo leuk om mee te maken.
Ik krijg nog regelmatig een update van de nieuwe baasjes en dat is wel echt super leuk!