Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:00

Jeetje, wat ontzettend vervelend zeg :( Arm dier. Heel veel sterkte en ik duim dat het goed komt :(:)

In de wachtkamer gaan zitten met je andere hond lijkt me een goede optie.

Shirley

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:39

Dat bedoel ik ook, je hoeft er niet letterlijk bij te zijn :(:)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:54

Och meid, ik heb echt met je te doen. Probeer positief te blijven ook voor je honden, zij voelen de spanning vast ook.
Veel sterkte.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:01

Veel sterkte, ook ik duim voor je maatje.
In de wachtkamer blijven met je andere hond lijkt mij ook een goede optie. En we duimen allemaal dan heel hard dat hij weer lekker kan bijkomen op de recovery en zonder pijn mee naar huis kan

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:02

Kan me zo voorstellen dat je je zoveel zorgen maakt! Heel veel sterkte hoor!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:09

Ik had in je andere topic al even gereageerd en weet niet goed wat te zeggen ... Hoe verschrikkelijk erg dat je met beide honden in zulke onzekerheid bent. Ik ga ontzettend hard voor je duimen!

Mijn één hondje waarover we in pb eens gepraat hebben, is vorig jaar , op 9-jarige leeftijd, ook een nier afgenomen. Hij is daarvan goed hersteld. Ik hoop voor jou net hetzelfde!
Heel erg veel sterkte :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 23:37

Dankjulliewel allemaal <3
De honden voelen wel dat er iets is ja. Nu nog overschaduwd door de hectiek van donderdag en gisteren de verjaardag van mijn man dus ze waren sowieso moe.
Met onze andere hond gaat het redelijk. Nu 2wkn aanvalvrij, dus dat is nu heel welkom. Wel kapotte voetzooltjes, romd deze tijd speelt haar allergie op en in de hectiek ben ik vergeten te starteb met pilletjes dud nu 3x pd pootjes wassen, zalven, sprayen. Gelukkig heelt het snel maar het helpt niet om rust te krijgen.
Morgen iig op mijn werk ook delen wat er speelt, begint ook daar zijn weerslag te krijgen.
Dank voor al jullie reacties, doet me goed!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:49

ach wat een drama... :( :( -O-

ik ga heel hard voor jullie duimen dat alles gunstig is,en dat jullie nog een lange tijd samen mogen hebben!!

heel veel sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:53

Ondanks alle spanningen toch gefeliciteerd met je man en ik hoop dat jullie nog veel verjaardagen samen met jullie dieren mogen beleven :*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:19

Kimmie, dankjewel. Kan me jou verdriettioic van je hondjes ook nog zo herinneren. Moet nog vaak aan jou verdriet om Joes en Donnie denken....

Dankjewel shirley. Was een geslaagd feestje gelukkig. Mocht ook wel met 8wkn voorbereiding haha.

Helaas nog niks gehoord van Utrecht. Hopelijk morgen, en anders ga ik woensdagmiddag zelf bellen.
Vandaag redelijke rust in mijn hoofd gehad. Werk leidt af. Collegas weten het gelukkig ook voor een deel, dus dat helpt ook wel. Blij als ik dan weer thuis ben en weer kan knuffelen en ff kussen met mij man. Hij is zo levendig, zo vrolijk.... zo niet te beseffen dat ik hem misschien snel ga verliezen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:25

ik vind het ook nog steeds moeilijk dit soort topics te lezen,haalt teveel herinneringen en daarbij verdriet naar boven..

kan me voorstellen hoe je je voelt,en kan ook niet meer als heel hard duimen en hopen dat alles mee gaat vallen voor jullie... Y;( Y;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:30

Snap ik. Ik herken vooral je liefde voor Donnie zo in wat ik voel voor mijn mannetje. Ik ben dol op onze beide honden, maar Sensei is mijn vriendje, mijn maatje, mijn kleine kereltje die nooit volwassen wordt... die nog steeds denkt dat hij een puppy is. Zo'n naief klein vriendje met een gouden hartje. Het idee dat ik hem moet verliezen, tranen staan me nu alweer in mijn ogen, pff....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:29

Ik heb hetzelfde Kimmy. Mijn hond was (en zal altijd) onderdeel van mijn gezin.
Ik mis hem na ruim 2 jaar nog elke dag. Ik heb wat haar van hem in een armband. Deze draag ik altijd.

Als je een dier neemt dan weet je dat dit moment komt. Maar dat het verdriet zo intens is besef je van te voren niet altijd.

Ook ik duim hard voor je!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 15:02

Donderdagochtend om 22.00 is de operatie. Vanochtend belde de uroloog ons op. Vond het daar al een fijne vrouw. Nuchter, niet te zwaarmoedig, maar wel realistisch over de kansen. Ondertussen had ik veel vragen, ik had alles opgeschreven. Het is raar om zowel te overleggen over "wat als het mis gaat" als de praktische stomme dingen als "gaat hij het koud hebben daarna?"

Ze kunnen geen percentages geven, maar geven wel aan dat ze de kans beter inzien dan 50/50. Dus dat versterkt wel, maar er is natuurlijk geen garantie dat het goed komt. En ze gaf aan dat er daarna natuurlijk ook nog onzekerheid is. Maar ik merk dat ik daar eigenlijk nog niet mee bezig ben, eerst deze hobbel maar.
We nemen onze andere hond mee, mogen er dan bij zijn als Sensei in slaap gaat en gaan daarna een stuk lopen. Na een uur, anderhalf uur kunnen we via de receptie contact zoeken met de chirurg, dan weten ze hopelijk meer. Als het dan mis is dan kunnen we daar afscheid nemen van hem, en kan hij vanuit daar naar een crematorium als we dat willen. Als het een goede prognose is kunnen we dan aangeven waar we staan en beslissen of we willen blijven of weg gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:06

:( ... dat worden zware dagen ..... Hou de moed erin! Bokt duimt!!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:06

Klinkt als hele fijne meedenkende mensen, ik ga voor je duimen donderdag!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:19

Wat fijn geregeld, dan hoef je je daarover op het moment zelf alvast geen zorgen te maken!
Klinkt als een heel prettige kliniek, met ook ruimte voor emoties van de baasjes, dat is ZO belangrijk :(:)

Ook wij hier zullen aan jullie denken donderdagmorgen, hopelijk helpt het wat, veel sterkte de komende dagen :*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 16:41

Ik ervaar de faculteitskliniek echt als heel prettig. Zowel de vorige keer met onze teef, hoewel die niet gemakkelijker is, als nu weer.
Bij onze teef vond ik het enige dat er ontzettend vaak onderzoeken opnieuw en opnieuw gedaan werden. Logisch bij neurologisch onderzoek, hoe vaker je het herhaald hoe betrouwbaarder het is, maar ze werd er echt heel chagrijnig van. Enige keer dat ik me daar geërgerd heb was een neuroloog (dus geen student) die mijn hond wilde onderzoeken toen ze over haar heen ging staan, ondanks dat ik zei dat je haar echt met veel respect moest behandelen, want anders mag ze je meteen niet meer.

Bij Sensei, zo warm en meedenkend. Die uroloog is echt een hele fijne vrouw, voel me heel prettig. Overigens hele team om hem heen. Mijn eigen dierenarts is betrokken en warm, de kliniek in Utrecht. Alleen maar goede woorden voor tot nu toe.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:16

Het is zo belangrijk dat je je prettig voelt bij de mensen bij wie je je hond achterlaat. Zelfs als de uitslag niet goed zou zijn dan blijf je niet met een naar gevoel zitten maar weet je dat ze er alles aan gedaan zullen hebben.
Ik zal donderdag extra de duimen laten draaien!!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:56

Ontzettend fijn hoe ze alles uitvoerig met je doornemen. En dat je met ja andere hond er eventueel bij mag zijn, mocht er toch sprake zijn van inslapen.
Maar daar gaan we niet vanuit, al onze duimpjes moeten toch wel helpen !

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:04

Mooi dat ze er zo mee om gaan en jullie ook ruimte geven! Heeel veel sterkte donderdag!! Denk aan jullie!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:07

hier draaien de duimen extra hard om 22.00 uur donderdagavond ( wat laat nog om te opereren...)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:12

Donderdagmorgen...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:28

Wat fijn dat je je er goed bij voelt. Dat alleen al is zo belangrijk; het gevoel dat het een goed team is, met mensen waar ook jij je prettig bij voelt.

In ieder geval hebben jullie iets meer houvast, en een plan hebben geeft vaak wat meer... concreet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 08:10

Geen idee waarom ik 22.00 heb gezet.... het is idd gewoon 10u 's ochtends... denk dat ik in de bonen was omdat hij vanaf vanavond 22.00 niet meer mag eten.
En ja, plan is ook fijn. Daarna is er meer rust, duidelijkheid.
Maar een deel van mij schreeuwt om gewoon onder de dekens te blijven, thuis te blijven. Mijn maatje niet daar achter te laten.
Vanochtend voelde als wat misschien de laatste normale ochtend was waarop ik hem een kus gaf voor ik naar mijn werk ging. Hij tevreden in zijn mand kroop onder de trap nog voor ik mijn jas aan had. "Dag baassie, ik slaap nog even verder, veel te vroeg joh" blugh...