Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
2005 schreef:Waar heb je hem gekocht? Fokker, handelaar, particulier?
Wat heb je gezien, wat heb je gevraagd, wat hebben ze gezegd. Wat kan je hiervan aantonen.
Hoe lang geleden heb je het 'gebrek' gemeld aan de verkoper. Direct na aankoop? Heb je zelf eerst actie ondernomen? Heb je hen de gelegenheid gegeven iets te ondernemen?
Zoals je ziet, al een heleboel vragen. Het is niet onmogelijk om een, zoals jij het noemt, soort schadevergoeding te krijgen, maar er zijn zoveel omstandigheden die een rol spelen.
Pistasche schreef:Shirley schreef:Kun je het betreffende dier niet alsnog naar de opvang brengen?
De kosten zijn nu al gemaakt en ik wil hem graag houden, dus ik heb ervoor gekozen hem zelf te houden!
Ik wil niet dat de verkoper het die terugneemt, en als ik de situatie nu zelf zou mogen beoordelen wilt diegene dat zelf ook niet. Ze waren namelijk heel blij dat ik hem een beter leven kon geven dan zijzelf op dat moment.
A3a1 schreef:Nou, wettelijk gezien is het niet zo dat jij het dier teruggeeft/moet geven, dat is maar net wat jij met de verkoper afspreekt.
Ayasha schreef:Het kan erger......![]()
Ik heb pas sinds jouw bericht door dat het om een konijn gaat....
Ik begreep al niet waarom ze met dat overgebleven geld een nieuw konijnenhok ging kopen maar ik dacht "het is haar geld dus daar heb ik me niet mee te moeien..."
Maar dit verklaart het natuurlijk wel een beetje.....![]()