Nierkatten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Nierkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:27

Zonde...

Eigenlijk vergiftigen nierkatten zich alleen maar in de laatste stadiums. Dus als ze zo slecht is.. zou ik toch overwegen om haar te laten inslapen. Hoe zonde het ook is. Heb zelf in januari vorig jaar ook moeten meemaken bij mijn eigen katten. Ze was echt helemaal op. Uitgedroogd, at niet meer. Heel sneu,.. we hebben toen de knoop doorgehakt en haar laten gaan.

We hebben hier in het asiel nu toevallig ook weer een nierpatiënt met ernstige nierfalen. Vorige week dachten we ook dat het het einde was... hij wilde ook die dag niet meer eten en lag enkel in de mand. De dag erna gelukkig weer heel actief.

Krijgt ze speciale voeding eigenlijk? Of heb ik hier overheen gelezen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 13:39

Ze is vandaag om 5 over half 12 rustig heengegaan...

Ze kreeg inderdaad speciale voeding. Waar we overigens nog een hoop van hebben staan nu.
Mocht iemand interesse hebben in de brokken en/of een potje Semintra, PB maar.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:57

Ahh nee wat verdrietig... sterkte..

Mijn kat is 19 jaar, met 17 jaar zeer uitgebreide bloedtest laten doen en kerngezond! (iedereen was verbaasd op die leeftijd, ze spuugde veel waardoor ik onderzoek liet doen, wat later bleek door al die losse haren van haar vacht die ze niet goed meer verzorgd). Dit jaar heb ik weer uitgebreid bloed laten testen omdat ze wat mager leek en kleine plasjes leek te doen. De reguliere uitgebreide bloedtest was weer top, maar ze hadden een nieuwe test om beginnend nierfalen op te sporen en daar bleek ze wel op te scoren dus helaas heel beginnend nierfalen... Gelijk over gegaan op speciaal voer en ze krijgt dagelijks medicatie, vloeibaar via een spuitje (moet straks de naam even opzoeken). Ze zou ook nog pillen erbij kunnen krijgen maar mijn kat is niet zo makkelijk dus nog niet gedaan maar ik denk dat ik er toch maar aan moet beginnen want ik wil haar nog lang niet kwijt... hoe geven jullie de pilletjes?
Sinds het speciale voer en de ene medicatie is ze weer normaal, wat aangekomen zelfs en eet goed het nat vlees (de brokjes niet meer helaas, terwijl ze toch nog prima tandjes heeft).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:03

Heel veel sterkte!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:04

Bedankt :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:41

Sterkte.
Is heel vervelend om een diertje zo te zien aftakelen. Misschien kan je een asiel er nog blij mee maken? Al moet je dan wel een asiel vinden die deze dieren niet direct laat inslapen. Want helaas zijn er zo velen die die dieren geen kans gunnen.
Bij ons gaan nierpatiënten die erge nierfalen hebben naar gastgezinnen waar ze gewoon mogen blijven tot hun dood. Dierenasiel vergoed dan de kosten van medicijnen en speciale voeding voor die gastgezinnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 15:46

Laptopmuis schreef:
Sterkte.
Is heel vervelend om een diertje zo te zien aftakelen. Misschien kan je een asiel er nog blij mee maken? Al moet je dan wel een asiel vinden die deze dieren niet direct laat inslapen. Want helaas zijn er zo velen die die dieren geen kans gunnen.
Bij ons gaan nierpatiënten die erge nierfalen hebben naar gastgezinnen waar ze gewoon mogen blijven tot hun dood. Dierenasiel vergoed dan de kosten van medicijnen en speciale voeding voor die gastgezinnen.

Ik heb het allemaal eerst even op marktplaats staan, hopelijk kunnen we daarmee ene beetje de kosten drukken.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:02

Wat naar dat ze is overleden.
En de kat die ik vroeger bij mijn ouders had is ook overleden aan (acuut) nierfalen. Zoals jij jou kat omschreef, zo was die van er ook aan toe. Alleen heeft zij nooit enige symptomen getoond, tot de dag dat we haar in lieten slapen.
Ik heb hier ook een kat waar een paar maanden geleden nierfalen is ontdekt. Gelukkig reageert zij erg goed op de voeding en medicijnen.
Ik pb je even over het voer.