Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:16

gohya

Re: Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:21

TS neem eens contact op met Marleen_Usar hier op bokt.
Enne w.b.t. Oomens,die zeurt altijd zo over zulke dingen,gewoon negéren.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 10:24

Roadracer schreef:
Neem voor de zekerheid ook rechtstreeks contact op met de plaatselijke asielen / opvangen. Wie weet dat je kat daar is binnengebracht. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de chip (om wat voor een reden dan ook) niet uit te lezen is. In dat geval kunnen ze jou als eigenaar ook niet benaderen!

In Beilen zit een kat die er qua uiterlijk wel wat van weg heeft, is daar binnengebracht op 1 november.

Toen zat de kat gewoon nog bij ons thuis. Die heb ik inderdaad ook gezien. Onze kat is vanaf maandag 7 november vermist. Maar ik neem nog contact op met de asielen hier.

Kentaro: Ja daar is ze al op aangemeld.

Gohya: Heb je goede ervaringen met haar?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:26

Ja zeer goede ervaringen!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:29

Aan de hand van een foto van één van mijn paarden heb ik een reading cadeau gekregen van een vriendin. De informatie die ik kreeg klopte voor het grootste deel. Helaas kan ik je niet aan een naam helpen.

Als jij erin gelooft zou ik het gewoon doen, misschien dat je antwoorden krijgt en gerichter kunt zoeken.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 11:16

gohya schreef:
Ja zeer goede ervaringen!

Ik heb haar een PB gestuurd!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:22

ik geloof er ook zeer zeker in hoor! Heb verschillende (goede) ervaringen met Claudia van dierenkunnenpraten.nl. Iemand anders heeft ons min of meer geholpen ook met onze kat toen die vermist was. Succes en laat je een beetje weten hoe of wat?! mag natuurlijk ook via pb maar vind het altijd erg interessant.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:01

smileydees schreef:
ik geloof er ook zeer zeker in hoor! Heb verschillende (goede) ervaringen met Claudia van dierenkunnenpraten.nl. Iemand anders heeft ons min of meer geholpen ook met onze kat toen die vermist was. Succes en laat je een beetje weten hoe of wat?! mag natuurlijk ook via pb maar vind het altijd erg interessant.

Helaas zie ik op haar website staan dat ze niet kan helpen met vermissingen..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:11

Persoonlijk geloof ik er niet in maar ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat je haar gauw weer in je armen mag sluiten!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:56

gemeente ook contacteren, die horen ook te scannen, maar doen dat niet altijd !

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:10

De gemeentes waarin wij rijden haalt geen overleden dieren op en als ze er toevallig 1 tegen komen halen wij ze daar op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:16

Toen mijn kat vermist was kreeg ik, ongevraagd, een mail van een of andere paragnost... Mijn kat zou vlakbij opgesloten zitten in een oud kantorenpand....
Euh, ik woon landelijk.... Tussen de boerderijen....
8)7

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:18

vriendin van mij had een kat vermist, was gechipped. Hij bleek aangereden (dood) en uiteindelijk heeft ze getuigen gevonden die de medewerkers plantsoendienst de kat hebben meegenomen. Hij is nooit aangemeld geweest bij dierenambulance of amevedi

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:22

Mijn kat is 8 maanden vermist geweest. Net na een verhuizing ontsnapt. Ik ging van Zeeland naar Brabant.

Na eem aantal weken uit pure wanhoop ook contact gezocht met een dierentolk. Ik had verder niets verteld, alleen dat we net verhuisd waren.

Zij wist mij te vertellen dat de kat nog leefde, en dat hij haar 'verteld' had dat hij verdwaald was, en niet terug was naar ons oude huis, want dat was heel ver weg. Hij wad bij weilanden en molens.

Je krijgt vrij vage informatie, maar het feit dat hij nog leefde gaf me weer hoop. Later nog een keer contact opgenomen, en de tolk heeft aan hem doorgegeven dat hij op zijn intuïtie moest vertrouwen en voor zijn gevoel goede mensen uit moest zoeken, om zich te laten zien. ( het is een vrije bange kat). Een paar weken later werd ik gebeld door een dierenarts dat hij gevonden was door een vrouw en dankzij zijn chip hebben ze mij kunnen achterhalen. Hij is gevonden in de buurt van weiland en windmolens, 15 km vanaf mijn huis.

Ik was vrij sceptisch, maar ik denk wel zeker dat het geholpen heeft!

Heel veel sterkte in deze onzekerheid! Het is echt verschrikkelijk!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 09:15

LadyMadonna schreef:
Toen mijn kat vermist was kreeg ik, ongevraagd, een mail van een of andere paragnost... Mijn kat zou vlakbij opgesloten zitten in een oud kantorenpand....
8)7

Heb je haar uiteindelijk wel gevonden?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 09:17

Tandlozemum: weet je ook nog wie dat was?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:26

Naath86 schreef:
LadyMadonna schreef:
8)7

Heb je haar uiteindelijk wel gevonden?

Ja, na 4 weken stond ie, wat vermagert, ineens voor de deur

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:46

Hier ook ervaring met een dierenfluisteraar. Helaas geen goede. Mijn paard was ik kwijtgeraakt na de verkoop. Ik heb hem 3 jaar gezocht en ben ook bij zo iemand gekomen. Ze vertelde dat het stil was rond hem en dat hij overleden was.
Ik vond hem uiteindelijk toch terug, levend en wel in Engeland.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:28

De moeder van mijn ex vind zelf ook dat ze paranormaal begaafd is. Wij hadden ook een kat die een keer niet thuis kwam. Ex is toen naar haar toe gegaan en ze wist te vertellen dat hij de verkeerde kant opgelopen was. Dat had ik zelf natuurlijk nog niet bedacht.

Ik geloof oprecht dat contact tussen mens en dier mogelijk is maar ik denk ook dat heel veel van de mensen die het beweren te kunnen uit hun nek banketstaven. Neemt niet weg dat als het jou helpt, geruststeld of juist motiveerd om door te zoeken het absoluut de moeite waard is. Geef alleen niet direct op als het antwoord is dat er geen contact mogelijk is. Of vraag dan een second opinion.

En blijf ook praktisch. Gewoon doorzoeken dus. Kat van een vriendin van mij was vermist in Amersfoort. Is in een asiel in Rotterdam teruggevonden! Was wel gechipt maar die werkte niet (meer). De meeste asielen hebben tegenwoordig online smoelenboeken van de dieren die ze hebben dus dat maakt het iets makkelijker.
Succes in ieder geval, ik duim voor je

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:04

TS is je kat alweer terug? of al iets meer te weten gekomen?
Laatst bijgewerkt door gohya op 14-11-16 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 15:13

Nee, helaas hebben we haar nog niet weer.. Ik ben wel in contact met iemand, we zijn wel iets verder maar het blijft moeilijk!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:14

Geen ervaring met dat soort dingen. Heb je haar al aangemeld op waar is onze angel op fb? Die doen volgens mij ook wel katten en een groot bereik!

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:23

kijk ook naar de mogelijkheid dat je kat in een auto is gesprongen of iets...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 15:33

mikky19 schreef:
kijk ook naar de mogelijkheid dat je kat in een auto is gesprongen of iets...

Denken we ook zeker aan. Ik houd elke dag de aangemelde katten bij Amivedi in de gaten. Ze is gechipt. Dus dan zouden ze contact met ons op kunnen nemen. Meer kunnen we verder ook niet doen, mocht dat gebeurt zijn..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:36

Mijn haast 20-jarige gechipte kater stond na ruim 5 jaar plots voor mijn neus te miauwen! Ik was mijn zoekpogingen inmiddels gestaakt en was in de veronderstelling dat hij zich op zijn 15e had teruggetrokken om te sterven. Niets was minder waar! Vermoedelijk overleefde hij in het nabijgelegen bos. Katten zijn bijzondere wezens en ik deel dit verhaal met je om je te laten weten dat, zolang jouw kat niet gevonden wordt, het nog alle kanten op kan..