Kat leren op naam te reageren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Re: Kat leren op naam te reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:36

Aimi reageer idd op de i-klank (aa-ie-mie), de kinderen noemen haar vaak Mimi.
Nu hebben we ook Bayle (bee-lie), die ook wel baby genoemd wordt.
Maar die is nog een beetje oost-Indisch doof... al heeft ze nu toch wel door dat ik haar bedoel als ze weer eens over tafel loopt :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:55

Mijn kat reageert inmiddels op 'lucky eten' dan komt ze naar beneden gerend naar haar eten. Sinds een tijdje noem ik haar Poetie en daar reageert ze nog niet echt op maar wie weet over een tijdje. Gewoon vaak gebruiken dan linkt ze het. Niet dat ze gaat reageren want het blijft een kat. Die hebben personeel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:26

Allebei hier luisteren ze naar hun naam, enkel en alleen door herhalen en positiviteit (roepen+eten, roepen+aaien, roepen+blij zijn).
Louise was een buitenlandse zwervert, en Mies oorspronkelijk ook. Beide volwassen katten, luisteren ook naar hun bijnamen.

Door De Kracht Van Herhaling is mijn verzorgpaardje overigens heilig ervan overtuigd dat hij 'Sexy' heet.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:58

Ik denk dat het makkelijker is vanaf kitten af aan te leren. Dan aan een volwassen kat.
ik heb twee katten van nu een jaar. Als kitten gekregen. En te pas en te onpas 1000x hun naam geroepen in het begin met vanalles en nog wat. Dat zelfs mijn vriend er gek van werd :')
Maar ze luisteren nu wel naar hun naam. Oke ze komen niet altijd maar kijken/reageren wel als je hun naam roept :D

Dus ja denk gewoon veel roepen in combinatie met wat lekkers desnoods idd. Succes :+

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:05

Leuk om zo de verschillende verhalen te lezen. Ik ben de andere eigenaresse van Minoes. Ze reageert soms gewoon uberhaupt echt nergens op wat je ook zegt of roept (of fluiten, klappen etc). Bakje brokjes reageert ze soms wel soms niet op.
Zit natuurlijk ook weer een verschil tussen een jonge kitten en een kat van een paar jaar oud. Maar dus een kwestie van veel met haar naam tegen haar praten. Vooral voor mij belangrijk want ik vind het erg makkelijk haar naam af te korten naar Noes of Noesje :Y)