Waterblazer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:46

Nikass schreef:
Ja daar is hij voor bedoeld, dat ik hem na de wandeling even kan schoonblazen voordat hij het huis in komt. Ik hoef hem dan toch niet eerst te wassen?

Ik verwacht geen problemen met het geluid. Mijn hond kan wel wat hebben. wel de oudste, die zal het eng vinden, maar die heeft hem ook niet echt nodig.

Wij spoelen ons kleine monster wel altijd af met alleen water, hoeft niet volgens mij!
Wij zijn erg blij met onze doodle blazer (hebben een Labradoodle die van water en modderbadjes houdt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:36

Wassen hoeft niet inderdaad maar het schijnt dat als je de hond wast en daarna met de waterblazer aan de gang gaat je geen last meer van het verharen hoort te hebben omdat je alles er zo uit blaast, dat lukt mij dus niet zonder kammen tussendoor. Het scheelt wel veel haar want ik blaas er wel veel uit maar het is niet zo dat hij dan weken lang niet meer verhaart, dat moet dus wel kunnen maar ik heb daar misschien het geduld niet voor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:54

Ik heb hier een enorm verharende en vettige hond dus dit klinkt wel heel interessant. Alleen, als kommer de honden naar het bos ga moet ik met de auto. Iemand enig idee of ze ook bestaan met een accu?

Faruba

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:14

@Percy;Met accu geloof ik niet,volgens mij alleen op stroom,ben ze op accu in mijn zoektocht niet tegen gekomen. Dat word vuil mee nemen in de auto en thuis boosteren. :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:56

Het topic is al van 2 maanden terug maar ik ben ook aan het nadenken over een waterblazer ( australian Shepherd).
Ze zwemt heel veel en doet graag aan modderbaden :+ .

Ik wil weten of ts tevreden is over de blazer.
Zelf ben ik aan het denken over de doodlebooster te bestellen .
Welke heb jij uiteindelijk gekocht TS?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 11:56

Ik heb er nog geen gekocht :o
Het komt financieel nog even niet uit dus hond gaat nog met buik en pootjes onder de tuinslang als hij vies is. Maar ideaal vind ik dit niet dus de wb staat nog wel op mijn wensenlijstje :D

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:10

Ik heb er een sinds twee maanden. Wij wonen aan het bos en gaan iedere dag met onze hond golden retreiver naar het bos. ik had hem eerder moeten kopen. Wat een gemak. Ik gebruik hem om de modder en zand uit de vacht te blazen. ideaal Ik ben er erg blij mee.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:10

Ik heb hem inmiddels in huis, en ik kan niet meer zonder _O-
Na een wandeling; schoon
Na het borstelen; alle laatste losse haren, stof etc uit de vacht
Na een wasbeurt; zo droog :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:07

Welke hebben jullie?
Er is zoveel prijsverschil in.
Ik wil gewoon de goede keuze maken ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:10

joey2010 schreef:
Welke hebben jullie?
Er is zoveel prijsverschil in.
Ik wil gewoon de goede keuze maken ;)

Ik heb een tweedehandse van 25 euro gehaald, ding werkt geweldig.
Is wel een merkapparaat.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:35

Ik heb die van VidaXL, top tevreden over!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:51

Wij zijn aan het kijken naar 1 van snuffelshop of trim.nl

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:58

Ik had hem aangeschaft voor mijn oud Duitse herder, geweldig ding voor haar. Ook voor mijn cairn was hij super. voor mijn langharige hond is hij niet geschikt, haar vacht gaat ervan in de klit.
Maar hij is multifunctioneel, filter van de stofzuiger is binnen een paar seconde weer helemaal schoon. Achter de verwarming het stof wegblazen. Voor het scheren van mijn paard blaas ik hem eerst stofvrij, scheelt in messen slijpen. Ik gebruik hem tegenwoordig voor van alles behalve mijn hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 11:16

Een oud Duitse is toch ook redelijk langharig? Maar dat ging dus nog wel?

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:36

Nikass schreef:
Een oud Duitse is toch ook redelijk langharig? Maar dat ging dus nog wel?

De oud Duitse was niet echt langharig. Dieber is echt langharig net als een schapendoes.
Bij Fleur, de oud Duitse kon ik mooi alle onderwol er goed goed uitblazen. Ze had een castratenvacht dus enorm veel onderwol waardoor ze niet droog werd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 21:18

Ah Ok, ik wil m graag voor mijn Harzer Fuchs, vandaar mijn vraag. Denk n vergelijkbare vacht als een oud Duitse.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:19

Nikass schreef:
Ah Ok, ik wil m graag voor mijn Harzer Fuchs, vandaar mijn vraag. Denk n vergelijkbare vacht als een oud Duitse.

De poedels blazen juist uit de klit, ook als ze lang staan.
Pup met zachte vacht of volwassen met wol maakt niet uit :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:32

Ik ga even dit topic omhoog schoppen omdat ik een vraag heb over de waterblazer :j
Voor mijn duitse herder ben ik op zoek naar een waterblazer, ben er 2 tegen gekomen die ik heel interessant vind, namelijk :

https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-dierenb ... 022193067/

https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... w-1307023/

Ik zie eigenlijk geen verschil, alleen dat de duurdere een geluidsdemper heeft.
Maakt de blazer zonder demper echt een herrie? Ik woon in een rijtjeshuis en was van plan het apparaat alleen buiten te gebruiken, maar heb geen zin in klaagburen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:36

Je hoort hem wel maar als je hem niet om 7 uur s'ochtends gebruikt hebben je buren geen reden om te klagen, hij maakt minder herrie dan een bladblazer in ieder geval.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:36

Je moet gewoon met de haarrichting meeblazen bij langharige honden met sluike vacht. Ik heb een poedel en na het blazen zit hij er ook weer heerlijk poeffie uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:01

Ik vind het een rotherrie, maar mijn buren zijn aan de ene kant boer en aan de andere kant gaan ze met een slijptol aan de gang dus die ene keer dat ik dan eens een hond droog blaas moeten ze maar accepteren :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:45

Nee zo vroeg zal ik hem niet gebruiken :')
Maar zal hem toch wel 5x per week gaan gebruiken vermoed ik, ik heb nogal een watermonster!

Maakt de demper echt zo'n verschil ?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:20

Ik heb die van VidaXL van 80 euro. Beste aankoop ooit :D . Heb mijn Maremma pup van het begin meteen eraan laten wennen, en hij vind het héérlijk. Gaat er echt voor zitten :D . En het is een i-de-aal ding, vuil, stof, losse haren, zand, water, alles blaas je eraf. Het geluid vind ik erg meevallen. En is bij die van VidaXL nog instelbaar ook, dus als je het lawaaierig vind, zet je hem gewoon wat zachter. Hij blaast dan ook zachter, maar nog hard genoeg hoor. Er is maar één minpuntje : ik had 'm 10 jaar eerder moeten kopen :+
O ja, en je hond is heerlijk fluffy daarna !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:52

Ik heb geen idee of een demper werkt of niet, ik wist niet eens dat ze bestonden. Maar het lijkt mij geen probleem als je het zonder doet want zo erg is het niet. De buren zullen het misschien wel horen maar heel hinderlijk is het niet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:39

Ik heb er gisteren ook een besteld ( de doubleblaster ), had er toch een beter gevoel bij dat hier een demper op zit *\o/*