Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:ik denk dat TS zo'n medium plastic bakje heeft?
heb hier een jewel 180, vind dat zelf een medium bak..
net tussen klein aquarium en type 'je zou er bijna een hypotheek voor af gaan sluiten'
denk idd dat het een dertig liter bakje is of iets dergelijks.. groter dan dat heb je niet alleen meer met het gewicht te maken, maar ook dat ie door de omvang vol gewoon niet van zijn plek te krijgen is met goed fatsoen... lol en zeker niet op de trap te zetten.
Inxs schreef:Ik heb ooit karpers gehad, uiteraard zijn dat geen goudvissen, maar zij smakten ook vaak aan de oppervlakte op zoek naar voer. Vandaar de link naar het zoeken om voer. Je kan het eens proberen als ze idd gelijk aanvallen op het drijvende voer
ellepel schreef:Kijk anders hier even voor tips.
http://goudvissenverzorgen.nl/zuurstofp ... oudvissen/
Sowieso een hele leerzame site over goudvissen
Temeraire schreef:Zoals mijn voorgangers al zeggen een zuurstofgebrek. Dat ijzerdingetje om het plantje is lood en dat is giftig. Moet je er altijd afhalen.
Goudvissen hebben een filter nodig en inderdaad zo'n 50 liter per vis. Dat zal in dit geval uitkomen op een bak van minimaal 80 cm lang. Langer is altijd beter.
En dan zeker wekelijks water verversen.
Zolang ze nog in dit bakje zitten zou je eigenlijk dagelijks water moeten verversen.
Zorg voor een filter met overcapaciteit trouwens. Een filter die net aan het aantal liters aan kan is niet sterk genoeg voor goudvissen.
linn1502 schreef:elenaMM77 schreef:ik denk dat TS zo'n medium plastic bakje heeft?
heb hier een jewel 180, vind dat zelf een medium bak..
net tussen klein aquarium en type 'je zou er bijna een hypotheek voor af gaan sluiten'
denk idd dat het een dertig liter bakje is of iets dergelijks.. groter dan dat heb je niet alleen meer met het gewicht te maken, maar ook dat ie door de omvang vol gewoon niet van zijn plek te krijgen is met goed fatsoen... lol en zeker niet op de trap te zetten.
Jeetje, moet dit nu echt zo?
Vraag jullie gewoon wat omdat we zelf ook wel door hebben dat boven weg zetten de oplossing niet is.
Inxs schreef:Er zaten toch twee zuurstofstenen in de bak?
linn1502 schreef:Inxs schreef:Ik heb ooit karpers gehad, uiteraard zijn dat geen goudvissen, maar zij smakten ook vaak aan de oppervlakte op zoek naar voer. Vandaar de link naar het zoeken om voer. Je kan het eens proberen als ze idd gelijk aanvallen op het drijvende voer
Geef ze vaak eten als ze boven zijn. Ze beginnen dan ook te eten.
Maar is dit dan goed voer of moet er ander voer komen ?
Temeraire schreef:Inxs schreef:Er zaten toch twee zuurstofstenen in de bak?
Ja maar daar heb je niet zoveel aan. Die werken nauwelijks tot niet. Kan ts ook niet weten
@ts: op zich is drijvend voer prima hoormaar zinkend kan ook. Waarom dacht je dat ze dat niet aten? Bleef het liggen op de grond?
Ik voer zelf hikari, is erg goed voer maar ook wel prijzig.
Temeraire schreef:Inxs schreef:Er zaten toch twee zuurstofstenen in de bak?
Ja maar daar heb je niet zoveel aan. Die werken nauwelijks tot niet. Kan ts ook niet weten
@ts: op zich is drijvend voer prima hoormaar zinkend kan ook. Waarom dacht je dat ze dat niet aten? Bleef het liggen op de grond?
Ik voer zelf hikari, is erg goed voer maar ook wel prijzig.
verootjoo schreef:khirshanta schreef:Een geschikte bak van 120 liter is zo'n 60x40x60
dat je katten eruit drinken lijkt me niet handig- katten eten vis
Gezien goudvissen zo'n 50cm kunnen worden is een bak van 60cm lang alsnog veel te kort imo
elenaMM77 schreef:linn1502 schreef:
Jeetje, moet dit nu echt zo?
Vraag jullie gewoon wat omdat we zelf ook wel door hebben dat boven weg zetten de oplossing niet is.
ik heb het over dat ik gok dat je een 30 liter aquarium hebt (omdat je het zelf (nog) niet weet)
omdat een groter aquarium bij verplaatsen niet handelbaar is (en niet op de trap te plaatsen, omdat de tree daar niet breed genoeg voor is)..
weet niet wat jij leest?
Casarell schreef:Wat voor zuurstof stenen.. ?
Die zelf oplossen, of die bruisen door een pomp en slang?
Als je die zelf oplossende hebt zou ik die er maar eens uithalen..!
Die bestaan uit calciumsulfaat.. en door het oplossen met water krijg je calcium en sulfaat in het water.
Maar teveel ervan vinden je vissen echt niet fijn..![]()
Als je zuurstof wilt, kan je er beter een mooie groene plant in zetten..
linn1502 schreef:ik heb het over dat ik gok dat je een 30 liter aquarium hebt (omdat je het zelf (nog) niet weet)
omdat een groter aquarium bij verplaatsen niet handelbaar is (en niet op de trap te plaatsen, omdat de tree daar niet breed genoeg voor is)..
weet niet wat jij leest?
khirshanta schreef:verootjoo schreef:
Gezien goudvissen zo'n 50cm kunnen worden is een bak van 60cm lang alsnog veel te kort imo
Persoonlijk vind ik een bak van 100 cm ook nog te klein, laat staan voor 3. Goudvissen vind ik niet handig om binnen te houden, tenzij je echt een groot aquarium hebt.