vuurwerkvrij oud en nieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:36

Ik blijf gewoon thuis. Woon in Doodstil :D :+ en je hoort hier alleen in de verte wat, en ziet alleen een beetje van wat de lucht in gaat. Hoef dus ook nergens heen om rust te hebben van het vuurwerk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:42

ZO jaloers..... :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:43

Oooo dat wil ik ook wel. Hier in de buurt lijkt het wel een oorlogsgebied. Vreselijk. En ze beginnen al zo lang van tevoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:52

SusanH schreef:
Oooo dat wil ik ook wel. Hier in de buurt lijkt het wel een oorlogsgebied. Vreselijk. En ze beginnen al zo lang van tevoren.

Dit dus -O- , allemaal illegaal spul en heb 1 poes die er panisch voor is .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:24

Dit jaar nog niet bedacht wat te doen, twee honden bang en vooral witte herder is panisch. Afgelopen jaar plat gegooid en bij iemand anders gevierd waar ze redelijk rustig lagen omdat vuurwerk meeviel. Ik hoop dit jaar dat ex ze heeft. Dan hoef ik niet te zitten met een gestreste hond. Wat ik ga doen met oud en nieuw nog geen idee van. Jaar loopt wat rommelig en plannen is onmogelijk.

De laatste jaren voor vorig jaar namen we de camper en vertrokken naar Frankrijk. Wat een serene rust is het daar. Maar zelfs over de grens in dld hier is het in ieder geval tot even voor 12 rustig en redelijk vuurwerkvrij. Hier knalt het nu al regelmatig s nachts, -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:31

Bij de laatste jaarwisseling is er onder het draad van de wei van mijn paardjes vuurwerk afgestoken. Letterlijk zo dicht mogelijk bij de wei, tot bij de schuilstal lag er vuurwerkafval. Dit jaar durf ik ze niet alleen te laten. Maar de katjes thuis ook niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Zelf heb ik namelijk ook mijn hele leven al een hekel aan oud en nieuw. En ik ben bang dat mijn aanwezigheid voor geen enkel dier heel rustgevend is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:34

Gatverdamme Koper, wat walgelijk dat mensen dat gedaan hebben bij je paardjes... Alleen al om de dieren zou ik t niet erg vinden als dat vuurwerk werd verboden en er gewoon door de gemeenten 1 show werd gegeven.
Het veroorzaakt zoveel rotzooi, angst en overlast dat de lol er nogal af gaat op deze manier.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:35

Mars schreef:
Gatverdamme Koper, wat walgelijk dat mensen dat gedaan hebben bij je paardjes... Alleen al om de dieren zou ik t niet erg vinden als dat vuurwerk werd verboden en er gewoon door de gemeenten 1 show werd gegeven.
Het veroorzaakt zoveel rotzooi, angst en overlast dat de lol er nogal af gaat op deze manier.

Het waren de nieuwe bewoners van het huis waar ze achter stonden |( Een week later heb ik ze verhuisd. Ik wil nooit meer zoiets. Ze konden ook nergens heen, was maar een klein weitje van een kwart hectare.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:47

Ik woon sinds een jaar in mijn nieuwe huisje en kwam er met oud en nieuw achter dat mijn buurvrouw (jonge meid) dan jarig is :roll: Haar bezoek vind het enig om veel vuurwerk achter in de tuin af te steken ^) Ik had een keeshond bibberend op schoot met een oor tegen mijn borst en met mijn hand drukte ik de andere oor dicht. Zo was het een beetje te doen voor haar. Ik baalde stevig. Ik heb helemaal ook niks nopes nada met oud en nieuw en vooral niet met vuurwerk. Mag van mij afgeschaft worden. Al die dampen is ook verre van prettig met astma.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:39

Ik ben altijd benieuwd hoeveel mensen hun eigen afkeer voor vuurwerk op hun hond projecteren. Geloof 100% dat veel honden er bang voor zijn, maar geloof ook dat hoe d3 baas eerste keer ermee omgaat, ook een belangrijke factor is :)

Jeetje koper.. sommige mogen echt een Vuurwerk pijl in hun reet krijgen |o

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:42

Ik negeer het gedrag, echter vorig jaar gooiden twee langsfietsende knapen een rotje op mijn Jack Russel en nu is ze toch iets huiverig.
De jachttraining afgelopen jaar heeft het wat minder gemaakt, ik ga ook vooral voor mezelf weg, idd de dampen

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:46

Ik zou ook erg graag willen dat er 1 show per gemeente georganiseerd wordt ofzo.
Mijn hond is sinds dat er vuurwerk naar hem toe is gegooid ontzettend bang geworden. Bij ons thuis is het voor hem niet te doen omdat de ruiten trillen in de kozijnen zo hard gaat het.
Dus ik ga met hem naar het huis van mijn vader, daar is het iets rustiger. Ook staan mijn paarden daar dus kan ik die meteen in de gaten houden.
Zit daar dan wel alleen maar het is niet anders, kan m'n hond ook moeilijk alleen laten. Dus als iemand mij, m'n hond en m'n paardjes gezelschap wil houden ben je van harte welkom haha :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:51

Echwel schreef:
Ik negeer het gedrag, echter vorig jaar gooiden twee langsfietsende knapen een rotje op mijn Jack Russel en nu is ze toch iets huiverig.
<KNIP>

Als ik dat soort dingen lees dan kan ik toch heel weinig medelijden opbrengen voor deze sukkelaar:

http://www.rijnmond.nl/nieuws/147453/Vu ... en-auto-op

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:59

Cowboy55 schreef:
Echwel schreef:
<KNIP>

Als ik dat soort dingen lees dan kan ik toch heel weinig medelijden opbrengen voor deze sukkelaar:

http://www.rijnmond.nl/nieuws/147453/Vu ... en-auto-op

Totaaal geen medelijden mee, eigen schuld dikke bult en Karma sloeg op het perfecte moment toe.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:52

Voorheen hadden we 2 honden. De oudste niet bang. De jongste vond het niks, maar trok zich op aan de oudste.
Vorig jaar maart oudste overleden.
Hond, herder, van mijn broer was nooit bang, maar laatste jaren vond ie het steeds minder worden.
Wsl omdat de buurjochies fanatieke carbidschieters werden.
Dus afgelopen oud en nieuw de hond van broerlief opgehaald en samen met onze hond in de woning van mijn ouders gezeten.
De herder zou anders onze katten opvreten.

Maar beide honden waren zo druk met elkaar, ze hadden niets eens door dat er vuurwerk in de omgeving was.
Sukkels.

Paard overigens wel koliek door siervuurwerk en de stank.
We wonen hartstikke vrij, daardoor goed zicht op dorp paar kilometer verderop waar heel veel siervuurwerk de lucht in ging.

Wind stond fijn onze kant op.
Paarden geven niets om carbid en knallen. Maar de lichtflitsen, gejoel en stank wel.