1 hond en 3 katten, te veel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:40

Ts, het zou prima kunnen, echter moet je er wel aan denken dat je huidige katten flink vervelend kunnen gaan reageren op de nieuwe. Heb je genoeg ruimte om ze gescheiden te houden, kunnen ze allemaal een eigen plekje krijgen/vinden?/ Heel belangrijk want straks ben je bezig politieagent te spelen en overal de poep/plas op te ruimen. En reken maar dat je het dan wel ruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:46

Oude buren hadden op 60 vierkante meter een labrador en een rotweiler , blijft jullie keuze opzich kwa ruimte moet het kunnen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:53

Wat moet een ander dan van je vinden? Ik woon in appartement met 2 grote honden en 1 kat. Er komt een pup die groot wordt bij.
Mensen mogen het idioot vinden maar al mijn vrije tijd zit in mijn dieren. Alkes draait om mijn dieren en woon wel klein maar wel aan de rand van enorm groot bos waar ik elke dag veel te vinden ben. Veel dieren met thuis meer ruimte hebben het veel "slechter"

Overigens heb ik wel een zeer goede vriendin in de buurt waar de honden ook veel zijn. Huis met tuin ;) dan echter 6 grote honden en 1 kat en straks 7 hahaha. Alles wat ze bij mij en bij haar doen is slapen en wij hebben echt actieve rassen en kruisingen ;)

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 19:30

Joolien schreef:
Ik zou het doen, mits de katten genoeg de hoogte in kunnen. Bijv 1 kamer als kattenkamer maken met planken aan de muur, zo kun je ook vertikaal ruimte voor ze creëren.
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]

Fantastisch! Onze woonkamer is erg hoog (zo'n 3.5 a 4 meter) met ook ramen + vensterbank aan de hoge zijde. We willen inderdaad binnenkort wat van deze plankjes aan de muur vastzetten naar deze vensterbank toe zodat ze daar overheen kunnen lopen/liggen.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 19:36

Ik ben toch inderdaad heel benieuwd naar de meningen hierover. Niet dat het doorslaggevend zal zijn maar ik vind het interessant wat men ervan vindt en dat lijkt erg wisselend.

Onze twee katten zijn gelukkig erg makkelijk met andere katten dus daar zit een mogelijk probleem niet in. Er zijn 3 slaapkamers met een woonkamer dus indien ze het zouden willen is er een kamer voor elke kat + 1. Het balkon heb ik niet meegerekend in de oppervlakte, denk dat het max 5 m2 is, maar ze kunnen in ieder geval lekker in de zon liggen of een frisse neus halen. Met de hond gaan we eigenlijk elke dag wel totaal 2 uur naar buiten waaronder minimaal een halfuur spel op het hondenveldje. In huis is hij erg rustig.

Ik vind het inderdaad ook belangrijk dat het voor de katten een fijne plaats is en ik weet niet zo heel goed in te schatten wat te weinig ruimte is voor een kat. Aan de ene kant ken ik ook mensen met 2 katten in een kleine studio en dan denk ik weer van ja, dan kan er bij ons nog wel een bij. Maar misschien is dat niet de juiste vergelijking. :+