Ratten maar niet kwijt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: Ratten maar niet kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:56

Jammer dat het heren zijn, anders hadden ze hier hun oude dag mogen uitzitten.
Ik zou inderdaad bij verschillende ratten fora even raadplegen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:14

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:17

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 22:52

AmyLyklama schreef:
Ik ben bang dat verkopen niet meer gaat lukken. En wees nou eerlijk. Je hebt er zelf voor gekozen om ratten te nemen... Ik vind persoonlijk dat het een beetje sneu is om ze dan te dumpen.
Neem dit niet te hard hoor, ik ken je situatie natuurlijk niet.

Het is gewoon ik heb geen tijd voor ze wel om de hokken te verschonen maar door drukte privé zitten ze maar voor de rest in de kooi.

Kooi mag van mij mee maar daar vraag ik wel iets voor en dan halen al mensen af.
Ik heb dan van ferplast een jenny daar vraag ik dan 50/60 euro voor en kring je alles er bin snoepgoed voer drink flesjes ect.

Aangezien ze nu 2 zijn en de ander echt oud begint te worden merk ik blijven hier toch wil niet dat de ander van de stress gaat overlijden..

Op fb had ik ook al oproepen toen gedaan ook veen reacties er op gehad.

Toen ik ze op internet had staan kreeg ik alleen maar mailtjes van ik kom
Ze vandaag ophalen ofzo maar ik wil dan wel weten hoe ze terecht komen dan vraag ik dat geen mailtjes meer terug.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:12

Misschien is er iemand die een ouder ratje zoekt omdat ze niet meer aan jonge ratten willen beginnen maar hun huidige rat niet alleen willen laten zitten. Als uiteindelijk één van mijn ratjes alleen komt te zitten door het overlijden van de anderen dan ga ik op zoek naar een ratje van dezelfde leeftijd.. Zal niet meevallen maar misschien zijn er mensen die jouw ratjes ook met die reden over willen nemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:19

Ik heb toen der tijd bij het begin van dit topic pb contact gehad met de ts. Aangeboden dat ze hun laatste maandjes bij mij mochten slijten. Maar helaas moet de ts echt geld voor de kooi hebben, zelfs na aangegeven dat ik dat geld liever uitgeef aan dierenarts kosten die er onvermijdelijk aan komen. Ik had zelf geen 2e kooi.... ratjes waren toen al 26 maanden, nu dus z'n 28. Ik hoop dat ts ze nog een liefdevolle laatste paar maanden geeft, zolang zullen ze niet meer hebben.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:38

Ik snap het probleem van de TS niet zo goed.
Oke, je hebt geen tijd om veel met de ratjes te doen, maar kom op, die diertjes zijn oud. Die willen waarschijnlijk niet veel meer doen. Daarnaast zitten ze samen in een relatief grote kooi als ik het zo hoor. Dus als jij gewoon tijd hebt om het hok te verschonen en ze eten en drinken te geven moet je ze gewoon lekker houden.

Als je daar geen zin meer in hebt of dat ook teveel tijd kost dan kan je ze in mijn ogen beter aan een reptieleneigenaar geven. Bij een verhuizing denk ik namelijk niet dat ze nog lang te leven hebben ivm stress.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:42

mvdende schreef:
Ik heb toen der tijd bij het begin van dit topic pb contact gehad met de ts. Aangeboden dat ze hun laatste maandjes bij mij mochten slijten. Maar helaas moet de ts echt geld voor de kooi hebben, zelfs na aangegeven dat ik dat geld liever uitgeef aan dierenarts kosten die er onvermijdelijk aan komen. Ik had zelf geen 2e kooi.... ratjes waren toen al 26 maanden, nu dus z'n 28. Ik hoop dat ts ze nog een liefdevolle laatste paar maanden geeft, zolang zullen ze niet meer hebben.

Ik vind het al een geweldig aanbod!

TS, kan de kooi misschien ter leen meegegeven worden?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:32

Dan alsnog, kom op.. Je doet afstand van dieren die niemand wilt hebben, dus je moet allang blij zijn met een aanbod, en dan nog moeilijk gaan doen om zoiets als een kooi. De persoon die deze dieren krijgt, gaat heel wat DA kosten kwijt zijn, omdat oude ratjes gewoon veel problemen krijgen. Daarnaast, degene die ze krijgt, kan maar een paar maanden van ze genieten en dan zullen ze aan ouderdom overlijden of moeten laten inslapen (wat ook weer geld kost trouwens). Ook geen feestje voor de nieuwe eigenaar die zich eraan hecht. Dus als iemand de ratjes al wilt overnemen, wat ik een lief aanbod vind, dan vind ik niet dat TS nog moet gaan miepen over een kooi. Ze mag allang blij zijn met..

Daarnaast, doe je ze naar een opvang, betaal je ook afstandskosten.. Opvangcentra's zijn al meerdere keren genoemd. Kunnen die diertjes zo terecht. Maar TS heeft er blijkbaar niets mee gedaan.

Oftewel, de dieren moeten haar vooral geen geld kosten, maar nu nog wat opleveren.

AKA, ze geeft geen bal om die beestjes.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 08:51

Ja dat is het gewoon geef geen bal om me beesten ;)

Als ik geen bal om ze geef laat ik ze los op me vaders werk op het grofvuil dan ben ik van ze af.

En wat er in me verhaal staat blijven ze bij me.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:21

Ja,dat vinden ze vast leuk, altijd in een vieze kooi en nooit eruit :j

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 09:27

Vieze kooi? Waar heb je dat gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:09

Kesje schreef:
Stichting Opvangratjes en Knuffeltherapie (SOK) heeft verschillende opvangen en zijn heel actief. Er zitten opvangen in o.a. Huizen en Leusden, daar heb ik weleens ratjes vandaan. Ze doen niet moeilijk over de leeftijd, maar je zal uiteraard wel afstandskosten moeten betalen. Als je ook donaties wil doen van spulletjes zijn ze er erg blij mee.
Aan een particulier meegeven zal niet lukken gok ik, wie ze nu ook krijgt zit natuurlijk opgescheept met oude ratjes die nu juist alle kwaaltjes zullen gaan krijgen.

Ik bemoei me met de rest niet, maar dit klopt niet. :)
Ten eerste is SOK gestopt, ten tweede heeft de opvang in Leusden niets met SOK te maken, dat zijn twee verschillende opvangen met behoorlijk andere prioriteiten. SOK is dus (gelukkig) gestopt, Leusden is een prima opvang verder. :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:31

mvdende schreef:

Je hebt gelijk,ik zat ook al te denken ze mogen hier staan.Maar mijn laatste rat inlaten slapen was ik 50 euro voor kwijt.Aangezien deze al aardig tegen die leeftijd aan zitten,zit je al zo op 100 euro dan nog eens die kooi er bij kopen ben je zo een kluts geld kwijt voor even.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:38

mvdende schreef:

Ik weet niet waar je woont. Maar ik heb in de schuur nog n grote kooi staan waar vroeger mijn ratten in zaten. Die mag je zo ophalen. Gratizzzz.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:54

Ik ga geen hok van 150,- die nu ander half jaar oud is in ene gratis weg geven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:54

Ook niet in het belang van je dieren?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:58

Nee want ze blijven hier

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:14

Fijn dat je ze houdt ts , mannen ratten zijn zo leuk !

Maar om even op het SOK verhaal in te springen , is er in Opmeer dus geen opvang meer ?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:32

Ik wil anders de 2 heren wel een plekje geven, en ook wel iets betalen voor de kooi ;) Maar geen 50 of 60 euro ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:37

trysteffy schreef:
Vieze kooi? Waar heb je dat gelezen?

Verkeerd gelezen dacht dat er stond geen tijd om hokken te verschonen.... maar goed alsnog een triest leven als ze er nooit uit komen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:51

Opzich snap ik wel dat ze de kooi niet zo gratis weg geeft. Voor sommige mensen (ook met paarden) is elke euro veel waard. Een suggestie kan zijn dat zij financieel lastig zit nu en de beestjes niet de zorg kan geven die ze nodig hebben, zeker gezien de leeftijd. Je kent de situatie van TS niet. Ik ook niet dus mijn suggestie zit er vermoedelijk compleet naast maar mensen zetten niet alles open en bloot op internet.

Ik heb ze jaren gefokt en ze liepen bij mij tijdens GTST sowieso altijd los omdat ik toen der tijd echt voor GTST ging zitten. Maw ik kan me niet voorstellen dat je heel de dag van huis bent of druk bezig bent dat je ze niet even wat aandacht kan geven.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:56

Ik ben ook druk, maar de dames zitten in mijn capuchon/op mijn schouder terwijl ik huiswerk maak, zoals nu (en effe stiekem bokt O:) )

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:09

Maar ze heeft die kooi toch al, dus als ze 'm gewoon houd krijgt ze er ook geen geld voor.
Ik vind het een beetje suf dat je maar niet snapt waarom je je ratten niet kwijt krijgt maar wel 50 euro voor de kooi vraagt. Het zijn twee oude ratten die bij wijze van morgen dood neer kunnen vallen of nog 'erger' ziek worden en ingeslapen moeten worden.

Daar gaat toch niemand aan beginnen? Ik heb zelf een kat uit het asiel opgehaald van toen 18 jaar oud, normaal kosten 'senioren' katten (+10) rond de 100 euro geloof ik. ik heb toen echter ook bij het asiel gezegd dat ik de kat heel erg graag wilde hebben, maar dat ik 100 euro wel buitensporig veel vind voor een kat die morgen dood neer zou kunnen vallen. Dit begrepen ze en ze waren heel erg blij dat iemand nog zo'n oude bange eenzame kat wilde hebben. Uiteindelijk hebben ze er 45 euro van gemaakt, logisch ze hebben ook kosten aan haar opvang gehad. Uiteindelijk heeft de kat nog 3 jaar geleefd maar dat weet je natuurlijk niet van te voren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:23

Ik heb ratjes gehad. Was er zot mee. Ze konden best flink ouder had er twee van 5 en daar heb ik helaas geen recept voor. Ik moest ze weg doen wegens gezondheidsproblemen. Toen heb ik een rattenplaag gemaild waar 3 van mijn 9 ratjes vandaan kwamen. Daar mochten we alle 9 ratten naartoe brengen. Natuurlijk kregen ze de furret tower en alle toebehoren erbij. Zodat ze samen in hun kooi konden blijven. dan ga je niet geld vragen voor hun toebehoren vind ik.